Ghazi berdiri di hadapan cermin besar sambil mengikat tali lehernya. Dari pantulan cermin, Ghazi dapat rasakan dirinya diperhatikan oleh seseorang. Siapa lagi kalau bukan bunganya. Lily yang berdiri sedikit di belakang Ghazi tersengih sambil tayang gigi.
Ghazi buat tak endah. Dia tahu, mesti wanita itu mahukan sesuatu darinya. Ghazi kemudiannya berlalu ke arah laci yang tersimpan koleksi jam tangannya. Lily masih setia mengekorinya dari belakang.
Setelah menyarungkan jam pada pergelangan tangannya, Ghazi bergerak ke arah almari dimana tersimpannya kot kerjanya. Dan Lily juga masih mengikutinya di belakang.
"Ya sayangku? Nak apa?" Akhirnya soalan yang ditunggu-tunggu oleh Lily keluar juga dari mulut suaminya. Badannya dipalingkan ke belakang menghadap Lily. Tangan Lily naik membetulkan tali leher suaminya. Kot yang berada di tangan Ghazi diambil dan disarungkan.
"Baik ada makna ke ni sayang?" Lily masih tersengih sambil kepalanya dijatuhkan beberapa kali. Ghazi tertawa halus apabila Lily tanpa segan silu mengaku dirinya menginginkan sesuatu.
"Then, sayang nak apa?" Tanya Ghazi lagi apabila wanita itu masih tidak menjawab. Jari jemari runcing Lily bermain di dada bidang milik Ghazi.
"Abang nak pergi kerja kan lepas ni? Boleh tak kalau sayang nak keluar dengan Mia nanti? Kebetulan Mia pun masih cuti. Boleh tak abang?" Ghazi terkedu melihat perbuatan Lily yang cuba menggodanya. Dan part yang paling Ghazi suka apabila isterinya itu membahasakan dirinya sebagai 'sayang'. Nampak gaya Lily dah mulai menerima Ghazi sepenuhnya.
"Okey sayang. Abang izinkan. Tapi jangan balik lewat sangat tau--"
"Sayang drive eh?" Pintas Lily laju. Membuntang mata Ghazi mendengar permintaan Lily. Sekarang dia tahu kenapa Lily tiba-tiba baik dengannya.
"Tak boleh! Abang tak benarkan. Kalau sayang nak keluar, sayang tumpang Mia!" Tegas Ghazi membuatkan Lily serta merta menjatuhkan tangannya ke bawah.
"Tapi sayang dah janji dengan Mia nak ajak dia tumpang kereta baru sayang tu!" Lily melipatkan tangannya ke dada.
"Okey. Kalau macam tu, biar Mia drive, sayang duduk tepi" Lily pantas geleng. Semakin memuncung mulutnya tidak puas hati.
"TAK NAK! Sayang drive, Mia tumpang. Kalau sayang tak praktis dari sekarang, macam mana sayang nak pandai bawa kereta sendiri. Sia-sia je abang beli kereta untuk sayang kalau abang tak bagi sayang drive sendiri. Abang pulangkan baliklah kereta tu kat kedai! Tak ingin saya nak pakai!" Baru saja Lily hendak melangkah pergi, lengannya laju ditarik oleh Ghazi.
"Okey okey. Abang kalah. Sayang boleh drive tapi ada syarat..." Wajah Lily kembali ceria semula tatkala Ghazi bersetuju membenarkan dia memandu.
"Pertama, jangan drive laju sangat. Paling laju pun 50km/jam. Jangan sesekali bawa lebih dari 50 tu, faham?" Lily angguk.
"Kalau bawa laju pun bukan abang tahu" bisik Lily perlahan hanya untuk pendengarannya saja tapi malangnya, telinga suaminya lagi tajam daripada telinga lintah.
"Abang boleh detect kalau sayang bawa laju. Dekat kereta sayang tu ada dashcam dan meter record. Semua direct dengan phone abang. So sayang, jangan nak macam-macam dengan abang! Kalau sayang langgar perintah abang, siap sedialah sayang sembilan bulan dari sekarang!" kata Ghazi memberi amaran tegas bersama sengihan nakal. Lily garu kepala sendiri. Ada apa dengan sembilan bulan? Kenapa bukan setahun?
"Kedua, kalau keluar simpang tunggu kereta dah habis lalu baru sayang boleh gerak semula. Tiga, jangan ambil line orang. Fokus dengan cermin pandang sisi tu. Empat, kalau mengantuk rehat dulu, tidur ke apa. Lima, lampu isyarat tengok betul-betul. Merah berhenti, hijau jalan, oren---"
YOU ARE READING
My Dear, Lily ©️
Romance***2nd story*** (UNEDITED) Status: Complete! Raja Ghazi Al-Hadi x Lily Rose This story contain: ⛔ Harsh words! ⛔ Sexy storyline & No censored ⛔ Cliche! Cliche! Cliche! ⛔ Big NO to PLAGIARISM 🌹100% idea author ( Kalau ada tersama jalan cerita deng...