Ghazi menjeling isterinya dengan ekor mata. Kalau tengok reaksi isterinya itu, macam takda apa-apa. Tapi bila Lily hanya berdiam tanpa satu patah perkataan yang keluar dari mulut kecil itu, naik kecut pula perut Ghazi dibuatnya.
Sepanjang perjalanan pulang ke rumah, Lily hanya bernyanyi kecil mengikut rentak lagu yang diputarkan oleh Dj radio. Manakala Ghazi pula dari tadi berpeluh satu badan. Penghawa dingin dalam kereta tidak mampu menyejukkan badan Ghazi yang sejak tadi rasa gementar.
Sampai di rumah, Lily terus menonong masuk ke dalam rumah tanpa menunggu Ghazi.
"Mati aku kali ni!" Gumam Ghazi yang masih berdiri di tepi keretanya sambil memerhatikan belakang Lily. Rambutnya diserabaikan. Kusut dia melihat tingkah laku Lily yang tampak tenang di luar tapi dalam hati, Ghazi sendiri pun tak pasti apa yang difikirkan oleh wanita itu.
Ghazi lagi suka melihat Lily yang merajuk dengan tayang muka masamnya daripada yang sekarang. Yang ni nampak lagi bahaya!
Ghazi menunggu Lily di depan pintu bilik air. Menunggu wanita itu selesai membersihkan diri.
Terbuka saja pintu tandas, Ghazi mendengar suara merdu Lily yang menyanyi penuh semangat. Ghazi terkedu ditempatnya. Bukan suara itu yang mencuri perhatiannya, tapi bait-bait lirik yang dinyanyikan oleh Lily membuatkan Ghazi rasa nak pitam ketika ini.
"Puas kau curangi aku?!...Bagaimana dengan aku..terlanjur mencintaimu~ Yang datang beri harapan, lalu pergi dan menghilang~ Tak terpikirkan olehmu, hatiku hancur kernamu~ Tanpa sedikit alasan, pergi tanpa berpamitan~ Takkan ku terima cinta sesaatmu~"
'Lagu siapa pula yang bini aku rembat ni? Entah siapalah cipta lirik macam tu! Aduh!' Gumam Ghazi dengan bibir bawahnya diketap kuat. Nasib baik tak berdarah. Lily yang langsung tidak melayan Ghazi sejak tadi membuatkan jejaka itu tidak betah. Sudahlah disindir terang-terangan, lepas tu abaikan dia pula. Terasa malaikat maut datang nak cabut nyawa dah ni!
Tangan Lily yang memegang hair dryer ditarik oleh Ghazi. Ghazi melutut di atas lantai dan mendongakkan sedikit kepalanya menatap wajah isterinya manakala Lily pula duduk di atas kerusi.
"Sayang marah abang ke?" Tanya Ghazi straight to the point. Gelengan daripada Lily membuatkan Ghazi semakin hairan.
"Habistu kenapa sayang macam tak nak layan abang? Abang bercakap dengan sayang pun sayang buat tak endah.. Kalau abang ada buat salah, abang minta maaf. Tolonglah yang..jangan buat abang macam ni..." Rayu Ghazi sambil melabuhkan ciuman di atas perut isterinya yang besar sebesar buah tembikai.
"Kenapa saya nak marah abang? Abang tak buat salah apapun.." Balas Lily perlahan.
"Dari tadi abang cakap dengan sayang tu--"
"Tu sebab saya takda mood! Tadi cakap nak cari durian. Jangankan buah durian, bayang-bayang duri tu pun saya tak nampak! Hm..." Ghazi melepaskan keluhan berat. 'Durian Durian! Sebab kau aku yang kena tempias!' Monolog Ghazi sendiri. Tapi nak buat macam mana kalau takda orang yang jual.
"Lain kali kita cari lagi ya sayang. Nanti abang tanya kawan-kawan abang, mungkin diorang ada kenal dengan orang yang jual durian." Lily angguk dengan senyuman.
Kaki Ghazi yang hendak melangkah masuk ke dalam bilik air terhenti apabila isterinya itu bersuara semula.
"Perempuan lawa tu tadi siapa abang? Yang tegur abang dekat restoran. Awek abang ke?" Soalan yang ditunggu-tunggu oleh Ghazi akhirnya kunjung tiba. Dia ingat Lily sudah lupa tentang itu.
"Tu...errr..kawan abang--"
"Tapi kenapa dia panggil abang 'Bie'? Nama pena abang ke? Tapi, tak pernah pula saya dengar kawan-kawan abang panggil abang macam tu." Ghazi melutut semula di hadapan Lily. Ghazi tiada pilihan lain selain berterus terang.
YOU ARE READING
My Dear, Lily ©️
Romance***2nd story*** (UNEDITED) Status: Complete! Raja Ghazi Al-Hadi x Lily Rose This story contain: ⛔ Harsh words! ⛔ Sexy storyline & No censored ⛔ Cliche! Cliche! Cliche! ⛔ Big NO to PLAGIARISM 🌹100% idea author ( Kalau ada tersama jalan cerita deng...