Adzim memerhatikan sekeliling.
"Perghhh! First time doh aku tengok tempat penculikkan mewah macam ni. Kaya juga eh Datin Kiah tu" Puji Adzim yang kagum melihatan persekitaran rumah banglo milik ibu tiri Lily. Untuk pertama kali dalam sejarah, culik anak orang, kurung dalam rumah sendiri. Boleh tahan dungu juga si Datin Kiah bak kata Adzim ni. Tak pernah lagi dibuat orang.
"Zaskiah. Zas-Ki-Ahhhhh" Giliran Eiyad bersuara membetulkan sebutan Adzim. Adzim mencebik. "Alaaa! Sama je hujungnya tu tetap Kiah. Bukan Yad kan" bantah Adzim tak berperasan. Rasa nak cepuk je si Adzim ni!
"Banyak juga pengawal kat sini. Macam mana kita nak masuk ni?" Qayyum melihat sekeliling tembok tinggi yang menjadi benteng rumah banglo tersebut.
"Mana tak kaya kalau jual manusia. Pernah tengok cerita P.Ramlee Tiga Abdul tu tak? Ingat tak dialog Tun Hussein Lampoyang, saudagar unta leher panjang tu. Dia cakap macam ni..ehem..'berniaga manusia lagi kaya dari berniaga unta'..sebab tu la cik Kiah ni kaya" cerita Eiyad panjang lebar. Ghazi sudah memberitahunya tentang hal itu bebarapa hari yang lepas. Yang lain pula angguk setuju kecuali Matteo yang langsung tidak reti berbahasa melayu.
"So, kita nak buat apa sekarang ni? Takkan duduk je kat sini?" sambung Eiyad yang tidak sabar melaksanakan misi mereka. Sudah lama tidak beraksi katanya.
"Ada bawa tali?" Semua angguk menandakan 'ya, ada'.
"K. Kita panjat. Kalau boleh elak gunakan apa-apa senjata api. Terutamanya pistol dan seangkatan dengannya. Sebab aku nak polis campur tangan dalam kes ni" arah Ghazi tegas. Ya! Disebabkan mereka berada di Malaysia, jadi mereka harus menjaga nama baik dan identiti masing-masing. Kalau mereka didapati terlibat dalam kes-kes begini, confirm masuk berita tv3, awani, cnn dan sebagainya kelak.
"Okey!" Balas Aryan mudah sambil menyelitkan glock di pinggangnya. Kalau dah namanya Aryan, mana maunya dengar arahan.
"Get ready, move now!"
*******************
"Dan seperkara lagi. Untuk pengetahuan kau, Hisyam tu.................aku juga yang bunuh!"
Kali ini, Lily tidak mampu menyembunyikan air matanya daripada menitis. Tak sangka wanita iblis di hadapannya ini yang telah menjadikan dia anak yatim piatu pada usia muda.
Selama ini, Lily asyik menyalahkan dirinya atas kematian papanya. Lily ingat, penyakit mentalnya itu punca Dato Hisyam meninggal dunia. Rupanya, semua ini adalah muslihat perempuan licik itu.
Datin Zaskiah melangkah perlahan ke arah Lily dan mengambil tempat duduk di sebelah wanita muda itu. Belakangnya disandarkan pada dinding yang sudah luntur warna catnya.
"Kau nak tahu satu cerita tak?" Lily hanya menoleh sekilas sebelum pandangannya dikalihkan ke arah lain. Benci dia melihat wajah orang tua kutuk itu!
"Sepanjang aku jadi isteri Syam, aku tak pernah merasa dilayan layak sebagai seorang isteri. Pernikahan aku dan papa kau dulu adalah aturan daripada keluarga kami. Kami berdua disatukan bukan atas dasar cinta. Tapi disebabkan keluarga aku banyak bantu keluarga Syam, dia dipaksa berkhawin dengan janda anak dua untuk menyelamatkan maruah aku dan keluarga aku. Masa tu aku tengah sarat mengandungkan Mel. Ayah kandung Shah dan Mel pula dah lari tinggalkan aku pergi cari perempuan lain. Dan sejak saat tu, Syam terpaksa galas tanggungjawab sebagai papa kepada Shah dan Mel" Lily yang berada di sebelahnya hanya pasang telinga mendengar luahan daripada Datin Zaskiah.
"Percaya atau tak, papa kau tak pernah sentuh aku walaupun sekali. Langsung...Walaupun kami pasangan suami isteri yang sah, tapi kita orang berdua tidur bilik asing-asing. Bila dia layan aku macam tu, aku buat keputusan untuk cari kebahagian aku sendiri dekat luar. Aku jumpa ramai lelaki yang sudi jadi anak ikan aku. Aku puas dan aku langsung tak rasa bersalah bila buat semua tu. Sampailah suatu hari aku dapat tahu yang Syam bernikah dengan perempuan lain di belakang aku. Dan dalam masa yang sama, Syam juga tahu hubungan terlarang aku dengan lelaki lain. Aku stress dan kecewa sangat masa tu!" Lily tergamam. Jadi sebab tu ke Datin Zaskiah sampai berani bertindak nak bunuh mommynya?
YOU ARE READING
My Dear, Lily ©️
Romance***2nd story*** (UNEDITED) Status: Complete! Raja Ghazi Al-Hadi x Lily Rose This story contain: ⛔ Harsh words! ⛔ Sexy storyline & No censored ⛔ Cliche! Cliche! Cliche! ⛔ Big NO to PLAGIARISM 🌹100% idea author ( Kalau ada tersama jalan cerita deng...