Bab 34

3K 106 50
                                    

"Arman"

Langkah kaki Ghazi terhenti mendengar sebaris nama yang keluar dari mulut salah seorang lelaki itu. Begitu juga dengan Aryan, Qayyum, Eiyad dan Adzim. Serentak mereka berlima menoleh ke arah suara tersebut.

"Arman. Arman yang upah kita orang semua!" Kata seorang lelaki yang mengaku mereka semua diupah oleh Arman. Dan lelaki yang bersuara itu lelaki yang masih terselamat daripada seksaan Ghazi. Ghazi tersenyum sinis sebelum menyambung semula langkahnya keluar dari bilik penyeksaan itu. Simpan dulu ayam-ayam itu sebelum disembelih.

"Bernard, find Arman ASAP! AKU NAK NYAWA DIA!!" Arah Ghazi melalui panggilan telefon.

"Tak habis-habis mamat tu cari masalah dengan Lily. Mesti kau gertak dia lembut-lembut hari tu kan, sebab tu dia berani nak buat hal dengan kau lagi" kata Adzim sambil melepaskan topengnya. Rasa semput pula pakai topeng ni. Dah lama juga diorang tak buat kerja macam ni. Ingat nak cuci tangan, tapi entahlah. Bila dah addict ni, susah juga nak tinggalkan.

"Aku tak rasa Arman seorang musuh Lily" Arya tiba-tiba bersuara. Semua menoleh ke arahnya kecuali Ghazi.

"Aku tahu. Aku cuma tunggu masa yang sesuai untuk bongkarkan semuanya" balas Ghazi tenang.

"Siapa lagi yang terlibat?" Tanya Qayyum ingin tahu.

"NENEK KAU!" Bidas Adzim laju dengan kakinya dibuka langkah seribu melarikan diri.

Qayyum membuka kasutnya dan dilemparkan ke arah Adzim. Nasib baik Adzim pandai elak, kalau tak ada yang benjol kepala makan kasut keras si Qayyum ni. Orang tengah serius, dia boleh pula jawab main-main. Mana tak member hangin satu badan siap lempar kasut.

Ghazi, Aryan dan Eiyad hanya geleng kepala melihat perangai bodoh si Adzim yang tak pernah nak berubah.

********************

Sudah hampir dua minggu Lily terlantar di hospital, tapi masih belum ada tanda-tanda untuk wanita itu sedarkan diri. Memandangkan keadaannya sudah stabil, Lily dipindahkan ke wad vvip seperti yang diberitahu oleh doktor sebelum ni.

Tengku Hanisah tidak henti-henti mengalirkan air matanya apabila mengenangkan Lily. Tangan Lily yang bebas dari branula diambil dan ditekap pada pipi tuanya. Sedih hati seorang ibu melihat anak perempuannya terlantar seperti itu tidak sedarkan diri. Ya! Tengku Hanisah tidak menganggap Lily seperti menantunya malah dia anggap Lily seperti anaknya sendiri.

"Nisa, janganlah nangis macam ni. Macam mana Lily nak sembuh kalau kita asyik meratapi keadaan dia macam ni. Sebagai ibu awak kenalah bagi semangat dekat menantu kita ni supaya cepat sedar dan sembuh" tutur Raja Ghazali penuh kelembutan memujuk isterinya.

"Saya sedih bang. Tak dapat saya bayangkan macam mana rasa sakitnya Lily kena tanggung semua ni. Sedangkan tangan saya yang tercucuk duri pun saya rasa nak mati, apatah lagi anak kita yang kena pukul sampai koma macam ni bang. Kenapa mereka sanggup buat Lily kita macam ni bang?! Apa salah anak kita?!" Rintih Tengku Hanisah penuh sayu. Ghazi dan Mia hanya berdiam diri manakala Raja Ghazali mengusap lembut belakang isterinya untuk menenangkan wanita itu.

"Ghaz.." panggil Tengku Hanisah tegas. Ghazi hanya pandang wajah ibunya menunggu Tengku Hanisah menghabiskan kata-katanya.

"Mama nak Ghaz cari orang tu sampai dapat! Jangan sesekali lepaskan orang yang dah buat anak mama macam ni! Tak guna! Hidup nak menyusahkan orang je!" Arah Tengku Hanisah penuh dendam. Ghazi mengangguk. Sebelum mamanya mengeluarkan arahan, dia dah lama buat semua tu.

"Assalamualaikum" sapa satu suara memberi salam di sebalik pintu. Terjengul wajah Zara, Shiha dan Sufian yang juga datang melawat Lily. Setelah mendapat khabar tentang wanita itu daripada Mia, mereka bertiga bergegas ke hospital untuk menjenguk sahabat baik mereka bertiga itu.

My Dear, Lily ©️Where stories live. Discover now