Masaya oturdum ve çocuklara baktım. Gülerek birbirlerine bir şeyler anlatıyorlar ve Vural ailesine baktım. Hepsi bana ve çocuklara bakıyorlardı. Annem ise bana bakıyordu ve çocuklara da bakıyordu.
" Melda teyze. "
Melda teyze. Anne demeden tam 6 yıldır teyze dedim ben ona ve teyzem olarak bildim daha çok. O zamanlarda anne kelimesini bana çok yabancı geliyordu ve kullanmak istemiyordum. Bu yüzden teyze ediyordum ve teyzem olarak besimsedim onu. 13 yaşından beri teyzem olarak seslendim ve teyzem olarak her zaman arkam oldu. 20 yaşındayken ise ilk kez anne dedim ve aslında anne kelimesi bana hep yabancı gelmişti. Hâlâ da yabancı geliyordu ve anneme arada sırada teyze diye sesleniyorum. 4 yıldır anne kelimesini kullanıyorum ve bir türlü besimsememiştim bu kelimeyi.
Melda teyze afalladı ve şaşkınlıkla bana baktı.
" Teyze. "
İkizler ise 6 yaşına kadar teyze dediler çünkü garip bir şekilde Melda teyzeme sürekli teyze diye sesleniyorlardı. 1 yıldır anneanne diyorlar ve bu teyzemi çok sevindirmişti. Tıpkı benim ona anne diye seslenmemde olduğu gibi. Çocuklara geçmişte Melda teyzemle tanışma hikayemizi 4 yaşında anlatmıştım. Sanırım o yüzden teyze dediklerini sanmıştım ama gerçekler öyle değilmiş ve benim bebeklerim anneanne kelimesini garip buluyorlarmış.
Bu sefer şaşkınlıkla çocuklara baktı ve üçümüze anlamayan gözler ile baktı.
" Teyze nereden çıktı şimdi. "
" 6 yıldır teyzem değilmisin ve bundan sonra teyze diyeceğim. "
" Biz aslında anneanne kelimesini garip buluyorduk ve teyze demeyi tercih ediyoruz. Hala da garip buluyoruz ve bu yüzden teyze demeye devam edeceğiz. "
Melda teyzem hayal kırıklığı ile bize baksa bile umursamadık ve Güliz hanım konuştu.
" Torunlarım bana anneanne diyebilirseniz çünkü öz anneanneniz benim ve kızım lütfen sende anne de. "
" Güliz hanım bu konuyu daha ne kadar konuşacağız ve elinize bir fırsat geçmiş olabilir ama unutmayın 24 yıl yanımda siz yoktunuz. Melda teyzemle 13 yaşındayken tanıştık ve 6 yıldır teyzem olarak bildim. "
Gerisini Melda teyzem anlattığını tahmin ettiğim için kahvaltımı yaptım ve ikizleri okula bıraktıktan sonra kaleye geldim.
Feya'nin ailesini araştırma süreci devam ediyor ve aileye yaklaşmıştık ama hala kim olduklarını bilmiyoruz.
Feya ile konuşuyoruz ve onu tanıdıkça aslında ne kadar iyi birisi olduğunu anlamıştım. Zevk'in esiri olmak ve tüm hayatının yalan olduğunu öğrenmesinden sonra kendisini enkazda bulması bir olmuştu. Neler yaşadığını ve ne hissettiğini anlayabiliyordum çünkü aynı şeyleri birzat yaşamıştım.
Karargaha geldim ve Albay'a durum raporu verdim. Daha sonra timle konuştuk ve biraz onlarla zaman geçirdim. Akşam olunca ise kendi evime geldim ve ikizler ile ilgilendim. Olaylar derken onlarla ilgilenemedim ve biraz bebeklerimle ilgilenmek istiyorum.
Güliz hanımın evine geldim ve şuan karşılıklı oturuyorduk.
" Kızım neden bize bu kadar uzaksın ve mesafelisin. Biz seninle yakınlaşmaya çalışsak bile sen bizden çok uzaklaşıyorsun ve bizi istemiyor gibi bir halin var. Bize her şeyi anlatabilirsin ve biz sana elimizden gelen her desteği sağlarız ama uzaktan olmaz anneciğim. Bizimle doğru düzgün konuşmuyorsun ve yüzünü bile zor görüyoruz. Evinde kalmanı ve alışmanı istiyorum. Misafir gibi gelmeni değil ve kendi evinde misafir gibi kalmanı asla istemiyorum. Burası senin evin ve ait olduğun yer. Burada kalmanı ve 24 yıl sonra evinde yaşamanı istiyorum. Bizimle sohbet etmeni ve dertlerini anlatmanı istiyorum kızım. Annen olarak senin tüm sorumluklarını almak ve yardımcı olmak istiyorum sana. Torunlarım ile zaman geçirmek ve bu evde yabancı gibi değil de kendi evleri gibi rahatça dolaşmalarını istiyorum. Bizden çekinmemenizi ve her konuda bize söylemenizi istiyorum. Bizim size yardımcı olmamızı ve torunlarım ile senin sorumluluklarınızı üstlenmek istiyoruz kızım. "
Dediklerinde haklı olabilirler ama ben bu yaşıma kadar kendi kendime baktım ve kimseye yük olmadım. Albay ve Melda anneye ağızı alışkanlığı. Bile yük olmamak için kendi paramı kendim kazanmak için onlardan gizlice işe girdim. Tabi Albay'ın haberi oldu ve bir güzel fırcaladı ama Melda teyzenin haberi olmadı. Çünkü o zamanlarda kendi çocuğu ile ilgileniyordu ve 17 yaşına girmeme çok az kalmıştı. Onun kendi çocuğu olduğunu öğrenmem ile tamamem tesadüf ve dünyamın başıma yıkıldığı an. O çocuk ile benimle ilgilendiği gibi ilgileniyor ve ayrımcılık yapmıyor ama bana yalan söylemişti. Çocuğunun olmadığını ve evli olmadığını söylemişti. Onları ilk çalıştığım restoranta gördüm ve belki yeğeni falan olabilir diye düşündüm ama çocuğun ona anne demesi ile olayı kavramam kısa sürmedi zaten. O gün beni görmemesini ve çocuğu olduğunu bilmemesini istediğim için patrondan izin istedim. Zaten patron benim durumumu ve neler yaşadığımı bildiği için izin vermişti ama acele izin istediğim için bir terslik olduğunu anlamıştı. O gün ona anlattım ve ağladım. Patron ise üzgünce beni sakinleştirmeye çalıştı ve en sonunda sakinleştiğim zaman ise 2 hafta izin vermişti patron. Kabul etmesem bile duymazdan gelmesinin yanı sıra maaşımın bir kısmını vermişti ve beni kibar bir şekilde kovmuştu. O gün olayı yanlış anladığımı sanmıştım ve bilip bilmeden soğuk davranmak istemedim. Herkes anne der ve herkesin çocuğu olabilir veya yetişme yurduna gidiyor. Belki oradan bir çocuk ile yemek yemeye gelebilir diye düşündüm ve emin olmak için bir arkadaşımdan o masadan detaylı bilgi öğrenmesini istedim. Oda yardımcı oldu ve gerçekten annesi olduğunu öğrendim. Yalan söylemişti ve aptal gibi inanmıştım bu yalana. Zaten o günden sonra ise Karan'ın yanına kaldım ve ona durumu anlattım. Daha sonra ise hamile olduğumu öğrendim ve şok üstüne şok derken. O olay arada kaynadı ve unutmuş gibi yapmayı tercih ettim ama asla unutamadım çünkü gizlice takip ettim her zaman. Mutluluklarına ve kahkahalarını gördüm. Benimle nasıl ilgileniyorsa ve mutlu oluyorsa. O çocukla da aynı şekilde ilgileniyordu ve mutlu oluyordu ama keşke en başından söyleşiydi diyorum. En azından kardeşim olurdu ve birlikte büyüyebiliriz çünkü kıskanmak bir şey fayda etmez. Tamam ilk kıskanmış olabilirim ama sonra onun mantıksız olduğunu ve o çocuğun bir suçu olmadığını anladığım için umursamadım.
" Güliz hanım herkes kendi sorumluluklarını ve kendi hayatına devam etsin. Şimdi müsadenizle eve gidiyorum ve görüşürüz. "
Üzgünüm Güliz hanım ben bir kez daha güvendiğim kişiden darbe almak ve yaralanmak istemiyorum çünkü yoruldum artık.
Bu bölüm hakkında neler düşünüyorsunuz
Alisa Melin
Çağan Karan
Güliz
Melda
Feya
Oy ve yorum yapmaya unutmayın lütfen
Ailemiz 46 bin olmuş ve destekleriniz için çok teşekkür ederim
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Asker Kız İle Öz Ailesi ( TAMAMLANDI )
AçãoVural ailesi 24 yıl boyunca öldü sandıkları kızlarının acısı yaşıyorlardı ve aslında kızlarının ölmediklerini öğrenmeleri ile güneşleri yeniden doğar. 24 yıl boyunca hayatı tek tapanca devam eden ve zorluklar ile mücadele eden genç bir kız. Hem Ask...