part8

40 2 4
                                    

فوجئت مروة من تلك الرساله وقبل ان ترد عليه...

سمعت من يطرق باب غرفتها...

فدخلت امها بفرحه...
_قومى يابت يامروة جيلك عريس مز...

مروة بغضب وخبث...
_بقا كده... ماشى انا خارجه اهوو...

وبعد نص ساعه خرجت مروة وهى تبتسم بخبث....

ولم يكن سوى صخر هو العريس...

جلس والدها ينتظر ردها....

قامت مروة من مكانها... وتدعى الخجل والفرح...

وصخر ينظر نظره انتصار لتفاجأه مروة...
_انا مش موافقه.... ومحدش هيجبرنى على حاجه.... وبعدين الاستاذ المحترم الى حضرتكم متأملين فيه خير ده كان بعتلى رساله بيهددنى انى اوافق عليه... انت مفكرنى زى البنات الفافى بتوع الروايات الى هتخاف من تهديداتك وتوافق وبعدها شويه الكلام الفارغ الى بيحصل... انا مش موافقه...

ليقف صخر مصدوم من اين كل تلك الجرأه...
_طب لو قولت مش انا الى باعت... وانا.. انا.. بحبك وعايزك وانا معايا فلوس كتير اوى وشركات وهعيشك مرتاحه....

لتنفعل مروة مرة اخرى وتصفعه بالقلم...
_ايوه بقا... انت مفكر انك هتشترينى بالفلوس... لاء يابابا انا اخر همى الفلوس... ولو على فلوسك بلها واشرب ميتها ياعنياا... الكلام ده مش بياكل معايا... والقلم الى اعتطهولك ده هيفكرك بكلامى كويس... وامشى اطلع بره مفيش عندنا بنات للجواز...

صخر نظر لها بعيون جحيميه... يالها من فتاه قويه من اين تلك القوه والفلوس لم تنفع يبدوا انها لن تاتى الا بالقوه... كنت اريد تاديبك لحبك فى المال... ولكن الان سوف ادبك على صفعك لى هذه الصفعه ستدفعين ثمنها غالى....

خرج صخر حتى يلا يحطم راسها من. غضبه لان عيونه اصبحت كالجحيم من شده غضبه...

وفى الداخل...

مروة.. نظرت بصدمه مما فعلته لكنها لا تحب التهديد...

امها بغضب..
_اى الى انتى عملتيه ده....

مروة...
_انتى متعرفيش حاجه... ده مش هيجى غير بكده

ودخلت... واول ما اغلقت الباب...

انهارت فى بكاء...
_ااااه... كنت بتمنى انه يكون ليا... بس انا بقيت بكرهو... انا بكرهو اوى.... اه كنت قويه قدامهم لكنى ضعيفه اوى.... ااااه...
ياريتك ياكيان جمبى كنتى شيلتى عنى...

واتصلت بكيان ولكن لم ياتيها رد...

واصبحت تلك المسكنتين يعانيين من الم الحب...

يالا قذاره الحب عندما ياتى ويدهس طرف على الاخر....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

وعلى الناحيه الاخرى.....

فى قصر الشبح...

مر يومان على كيان....

هى اصبحت كالورده الباليه... وهو يراقبها ويستمتع بتعذيبها... وهى تصبر نفسها بذكر الله... وتقول...
_اكيد هو عنده سبب.... اكيد بيهزر معاياا..... اكيد بيختبرنى... وهو مش الشبح.....

عودت اليكِحيث تعيش القصص. اكتشف الآن