لم تستوعب مروة لما ندى تصرخ بهذا الشكل وقبل حتى ان تعطى اى رده فعل وجدت سيارة سوداء امامها ورجال ملثمين يرشون عليها مخدر ولما تشعر بعدها باى شىء وقام الرجال بحملها واخدها وكل هذا امام اعين ندى المصدومه التى لم تستطع فعل اى شىء ولم تفق من صدمتها الا بعد فوات الاوان...
وفى مكان اخر...
بدات مروة تفتح عيونها بضعف ثم انتفضت مفزوعه..
_انا فين... اااه ياراسى... يانااااس.... ياعاااالم... ياهووووووجدت من يضحك عليها بشده...
_يخربيتك.. حتى وانتى مخطوفه بتقولى ياهوووو
نظرت بصدمه لانها تعرف هذا الصوت جيد جدا...
ولم يكن سوى صخر..مروة بغضب...
_انت بتعمل اى هنا... ماتيجى تفكنى.. لتصمت قليلا وتكمل بصدمه... اااهاااا... بقا انت الى خطفتنى...صخر بضحك مكتوم.....
_ايوه عندك مانعمروة بمرح...
_لا ويكون عندى لى اهم حاجه تجبلى حاجه حلوه وشيبسى وتضبطنى وانا مش هتكلم ولو ناوى تسفرنى ماشى...صخر بصدمه...
_انتى اتجننتى ولا اى انا مش خاطف بنت اخويا يلا عشان انا مش بهزر هااا.مروة بتكشيره....
_وسيادتك عايز منى اى بقا ان شاء الله...ليضحك صخر بخبث...
_عايز اتجوزك ياقطه....مروة بصدمه...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وفى قصر الشبح...
كيان كانت نائمه وفجأه تستيقظت مفزوعه...
_هااا.. بغرق... فى اى... مين طفى النورمحمود يحاول كتم ضحكته عليها وعلى شكلها ويصطنع الجمود....
_قوم يلا هو فى خدامين بيتاخروا فى النوم كده معادك الساعه 6والساعه8 وابقى اتعودى تصحى بدرى عشان تحضرى الفطار وبعدين فى غرف للخدم انتى نايمه فى غرفه بتاعتك البشوات لى يلا اتلحلحى...كيان بصدمه وغضب ونزلت من على السرير ووقفت امامه ورفعت اطراف اصابع قدمها حتى تكون فى طوله ورفعت اصبع يدها فى وجهه....
_اولا يااستاذ شبح... محدش بيصحى حد كده.... بتصحينى بالميه... وبعدين انا مش خدامه انا مراتك فاهم... وهقول انى مراتك.. ومش هشتغل يلا بقا...محمود امسك اصبعها...
_بقولك اى متلعبيش معايا... انتى متعرفيش لسه مين الشبح وممكن يعمل اى... واكمل بنبره مخيفه وغاضبه ولو اتجراتى ونطقتى وقولتى انك مراتى هتندمى ندم السنين يلا قومى انجزى وانقلى حاجتك لغرف الخدم....وطرقها وخرج حتى دون سماع ردهااا...
وفى الداخل..
كيان تكاد تموت من غضبها....
_بقا كده... وابتسمت بخبث... انا بقا هعرفك يا.. ياشبح...ولمت اغراضها واتجهت الى غرف الخدم
وذهبت الى المطبخ بعدها ووجدت بنات فى المطبخ
أنت تقرأ
عودت اليكِ
Teen Fictionكان فراقكك كالسم الذى يقتلنى بالبطىء ولكنى لا اموت.. فهل تعود لى وتداوى روحى من هذا السم البغيض...