انتظار..27

1.3K 85 24
                                    

وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ)
.
.
والعَبدُ مٌفتقِر إلىٰ الهدايَةِ فِي كُلّ لَحْظةٍ وَنفَس.

ابنُ القَيّم - رَحمَهُ الله •|🤍🌾
.
.
"واجْبُر إلَهي كُلَّ نَفْسٍ تَرْتَجِي
فرَجًا وَكَانَتْ بِالْإجَابَةِ مُوقنة"
.
.
لا حول ولا قوه الا بالله .
استغفر الله العظيم و اتوب اليه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
مرت الساعات عليهم وهو يقفون كالبنيان يتراصون حول بعضهم بقلوب تأن وجع في انتظار خروج احبابهم  ومنهم من أذاه الصبر وجع في انتظار حبيب فؤاد ومنهم من يقف لا يدري بشئ سوا بتوقف الكون من حوله تقف في زاويه من الغرفه بعيدا نسبياً عنهم تجري دموعها كالانهار فوق وجنتيها تنتظر ذالك المشاغب وبشده تذكرت وقوفه معها منذو سويعات قليله يشاغبها ويلاطفها بكل حب ويتمني مراضاتها ذادت انتحاب قلبها وجع له وضعت يداها فوق وجنتيها تخبئ وجعها وخوفها عليه لكنها لن تستطيع فعل ذالك عن عيون أخيها التي تطالعها بوجع عليهم .
فتح باب الغرفه ليخرج من الأطباء ينقلون ذالك الحارس ليتف الجميع حوله واولهم تلك العاشقه التي لم تجف عيناها من البكاء ووجع قلبها المدمي المميت علي عاشق عيناها
نطق ذالك العاصم لاطمئنان علي ابنه الثاني وزوج غاليته:طمنا يادكتور .
:خير الحمد لله كانت رصاصه في الكتف وتعتبر من الصطحيات بس المريض التاني لاسف .
انسحبت الدماء من وجهها وهيا تنظر إليه بحسرة ملئه قلبها وتوسعت بداخلها حتي خنتقت مجرا تنفسها وقعت إرضاء في حاله من عدم الاستيعاب افتقدته لن تقدر علي ذالك أغمضت عيناها تستسلم لتلك الغيمه عسا أن تأخذها له وترحمها من وجعها عليه .
التقطها ذالك المراد من فوق الارض يحملها بفزع وهو يرا وجهها ليس به قطره من الدماء شاحبه لدرجه مخيفه ساكنه في يداه قاطعه لانفاس انفزع عليها كل الموجودين أخذها ذالك المراد وهو يتمتم للجميع :خليكم يجماعه معاهم متقلقوش عليه لو سمحتم يادكاتره حد منكم يتفضل معايه يطمني عليها والباقي يتول حارس .
وقف الجميع أمام تلك الغرفه مازالوا ينتظرون فردا لهم بداخلها اما تلك الليل فركضت خلف حارسها حتي تطمئن عليه وتكون بجانبه .
خرجت تلك الممرضه من الغرفه تركض إليهم
:لو سمحتم حد منكم زمرة دمه (-B)المريض جوا محتاج الدم بشده وبنك الدم كان فيه كسين ولاسف مكفوش المريض .
تقدمت تلك الكاملياء ووجهها يملائه الدموع حزن علي اخواتها :انا زمرت دمي (o-) خدو الي انتو عاوزينوو .
:عاوزين كام شخص لاسف المريض محتاج دم كتير.
:انا يابنتي نفس فصيلتو .
:اتفضلو بسرعه معايا لو سمحتم .
انقضت ساعتين وهم مازالوا يقفون أمام تلك الغرفه ينتظرون ذالك العدي خوفاً وجزعاً عليه كابن ثالث لهم يشعرون بقلوبهم تتقطع عليه
خرج الأطباء يجرون ذالك السرير النقل وهو عليه ليهرع إليه كل الجالسين بالمكان لاطمئنان عليه :طمنا يادكتور ربنا يطمن قلبك .
صاحت بها والده حارس الملكوم فوائدها عليهم
فهم الاثنين اولادها التي ربتهم باحضانها مع بعضهم
:لاسف الرصاصه كانت في مكان حساس جدا كانت جمب القلب في مكان حساس جدا الحمد لله احنا خرجنها بس هو هيفضل في خطر ٤٢ ساعه الجاين لو عدو عليه بدون مضاعفات يبقا الحمد لله هو عدي مرحله الخطر ادعولو يجماعه هننقلو العنايه وان شاء الله خير بعد اذنكم ..
➖➖➖➖➖
وعلي الجهه الأخري بغرفه من غرف المشفي تجلس تلك الليل فوق المقعد تضع راسها فوق يداه التي تمسكها بيدها وعينها تزرف الدموع وهيا تتطلع إليه بعدم تصديق لحالته تلك بهيئته الشاحبه تلك ومنظره الذي يدمي قلبها المولع به
تحسست جلد يداه بهدوء لتميل عليها تقبلها بهدوء وعشق تمتمت ببكاء حارق :حارس ارجوك كون كويس انا مقدرش اتنفس في مكان انت مش فيه مقدرش والله العظيم مااقدر انا بحبك ياحارس والله بحبك اوي قوملي وضمني لحضنك من تاني ياحياتي .
كان يشعر بها ويستمع لحديثها ولكن مازال تحت تأثير. المخدر حاول فتح جفنيه بصعوبه لتهدئتها والاطمئنان عليها ولكن جسده لا يطيعه لا يتجاوب معه لتنغلق اجفانه مجدداً دون إرادته ظلت جالسه بجانبه تنظر إليه بخوف وترقب تنتظر روئيته سودويتيه باشتياق ولهفه مرأت ساعات عليهم وهم بنفس الوضع سقط راسها فوق يداه عندما سحبتها غفوة نوم من تعبها بتلك الليله
استيقظ ببطء شديد ينظر بكل مكان بالغرف حتي شعر براسها الموضوع فوق يداه مابين لحظه وآخري اعتدل بفزع ورهبه عند تذكرة ما حدث إليهم أزاح راسها عنه وعدل من وضعيه نومها وخرج من الغرف بصعوبه شديد يستند علي اي شئ بجواره يريد الاطمئنان علي صديق دربه أخاه التي لم تلده أمه .
مر من أمامه طبيب ليقفه بصياح والم من كتفه الذي صار الالم به لا يطيق
:استني عندك .
نظر إليه الطبيب ليقف أمامه :ممكن اعرف فين غرفه عدي السيوفي هو انصاب بطلق ناري امبارح معايه واكيد جبتوه هنا .
:والله مش عارف يافندم بس ممكن الاستقبال تحت يفيدوك بحاجه عنووو.
انسحب للمصعد لينزل به للطابق الارضي حتي يستعلم عن حاله صديقه الذي أصبح يدين له بالكثير والكثير .
➖➖➖➖➖
بتلك الغرفه يجلس بجانبها تلك الغافيه التي لا تريد الاستيقظ منذو وقوعها علي يداه منذو فتره ورعبه وفزعه عليها حتي والديها بعد خروج عدي جاء لاطمئنان عليها ولكن وجدها بحالتها تلك فقرروا الانسحاب للمنزل لتعبهم الوضح عليهم والمجئ صباحاً  ذالك الجهاز الثاني أوشك علي الانتهاء وهيا لأن لم تستيقظ طمئنه الطبيب عليه بعد أن وضعو لها جهاز استنشاق لاكسجين يطلع لهيئه أخته الذابله الي تلك الدرجه وقعت بعشق ذالك العدي يالله كم هو محظوظ بها .
ومن ادري منه بالعشق فهو وقع صريعاً به ولكن لحظه العثر ينطبق عليه ذالك المثل وبشده(يعيني علي الي حب ولا طالشي)
رغم أنه يعرف انها ملكه لكن ما يدمي قلبه ويفتته لالف من القطع معرفته الجيده بأن قلبها ليس ملكه لم يرا بعينها نظرة حب لم يرا منها لهفه عاشقه كما يفعل تعاملها معه كاتاديه واجب لا اكثر ربط برفق فوق خصلات تلك العاشقه التي تنام أمامه بكل وداعه لا تستطيع العيش بعالم لا يوجد به عاشقها .
ماذا يحدث لك يامراد اتحسده عليها وام تحسدها عليه ام ماذا برغم ما يمرون به إلا أنك لا تنظر الا لما تريد النظر إليه من قصتهم
تتطلع لعشقهم وكأنه خالي من الالم والاوجاع برغم علمك الي ما مرئو به في تلك الفترة العصبيه .
آفاقه من شروده قيام أخته تصرخ باسم عدي وهيا تزيح تلك الابره من يداها بعنف وتحاول النزول من سريرها للرقد الي سارق نبضاتها تخبطت بين يداه بكل عنف محاوله الهرب منه لالتحاقها بعاشقها :ارجوك يامراد سبني ارجوك وحيات كل عزيز وغالي عندك سبني اشوفو وارحلو علشان خاطر ربنا سبني قلبي بيتقطع من الوجع يامراد حس بيا الله يخليك
أدمعت عيناه عليها لياخذها بين أحضانه لمحاوله تهدئتها وهو يكوب وجهها بيداه يزيح خصلاتها عنه العالقه بدموعها :اهدي ياريم هو كويس والله العظيم وهاخدك ليه حالاً بس الاول علشان خاطري هنده الممرضه تداوي اديكي الي بينزل منها الدم دي وهاخدك تشوفيه .
نظارته برجاء تحاول تصديقه لكن لا تستطيع لترا ذالك بعينها أولاً
:لا انت كداب يامراد سبني بقا سبني .
اذاحته من طريقها لتركض للخارج وهو من خلفها يحاول إيقافها لتضميد يداها لكنها تركض كالمجنونه بكل مكان تسال هنا وهنا تسال كل من تراه عن مكان وجوده واخيراً وصلت لتلك الغرفه لتجد زوج اختها يقف أمام الباب ينظر من الزجاج الموجود به للداخل بحسره وعيناه تزرف الدموع .
اقتربت منه تقف خلفه تنظر إلي ............
حبيبها .لا ليس مجرد حبيب
عاشقها .... تخطت تلك الكلمه منذو زمن
هو روح الروح . ينقسم قلبها عليه تشعر بالحسرة وهيا تراه هكذا أمامها .
حاولت استمداد القليل من القوة لكنها لم تقدر وقعت أرضاً وهيا تنهار بنوبه بكاء شديد كالطفل الصغير الذي يبكي بكاء عالياً التفت ذالك الحارس الذي يستند علي الحائط وهو ينظر لجسد أخاه من خلف الزجاج يتطلع الي تلك الجالسه أرضاً تبكي بانهيار شديد ليرا أخيها يقف بذاويه ينظر إليها بألم وعيناه تلتمع بدموع الالم عليها نزل أرضا يجلس بجانبها ليربط فوق كتفها بهدوء وحنان شديد
نظره إليه بوجهها الاحمر الدامي من البكاء وهيا تحدثه كطفل يترجاك لجلب شئ له
:هيفوق وهيرجعلنا من تاني صح والله مش كده .
نزلت الدموع من عيناه ليؤمي لها برأسه وهو يجذبها بحضنه يربط عليها بحنان هو يعلم بعشقهم لبعض وكان يعلم أن الفترة الماضيه ما هي الي حركات متصابيه منهما لبعض .
:هيبقى بكل خير صدقيني وهيفوق وهنجوزكم لبعض ونخلص من قرفكم ولعبكم مع بعض انتو الاتنين .
.
.
.
رجع لغرفته بالمشفي التي تنام بها تلك الجامحه معذبه فؤاده ليجدها جالسه بركن من الغرفه تضع راسها فوق قدمها وجسدها ينتفض بشهقات أثر بكائها الشديد اقترب منها بفزع وهو يصيح بها:ليال حبيبي مالك ايه الي حصل .
رفعت راسها تنظر إليه بعدم تصديق كطفل وجده لعبته التي فقدها فصار يبكي ويبكي عليها انتفضت من جالستها تركض إليه تلقي جسدها إليه تتشبث بعنقه وتنخرطت بنوبه بكاء أشد لف ذراعه السليم حول جسدها الذي ينتفض يحتضنها بشوق جارف ادما قلبه إليها
تمتمت بهمس منخفض يكاد الوصول إليه
:انت عارف انا بحبك قد ايه طب انت عارف انا ممكن ايه يجرالي وانت بعيد عن عيني
خرجت من أحضانه تكوب وجهه بيدها ومازالت دموعها تخرج من عيناها كشلالت .
:ارجوك متغبش عني تاني ياحبيبي انا هموت من غيرك ياحارس والله انت بتوحش قلبي وعيني وانت معايا .عارف انا والله قلبي كان هيقف من الوجع عليك في الليله الي فاتت دي طب عارف ان مفيش كلام اصلا يوصف وجعي عليك ياحارسي روحي بتروح في بعدك عني ياحبيبي .
لم يجد ما يعبر به عن حديثها الذي لامس اوتارة التقط شفتاها يقبلها بشوق يحرق أوردته إليها تمهل وتمهل بتقبيلها علي وعسا أن يطفئ من شده شوقه إليها ابعد شفتاه عنها ومازال أنفاسه تداعب أنفسها وجبينه فوق خاصتها وهو يهمس إليها وعيناه تطوف فوق وجهها الاحمر من بكائها: انا عشت حياتي الي فاتت دي كلها ومكنتش حاسس فيها باي شئ متاثرتش بيها نهائي ياليال وحزين كل الحزن علي السنين الي فاتت وانتي مكنتيش موجوده فيها انا حبيت عمري وحياتي لانك بقيتي موجوده فيها ياليالي وعارف أن ايامي الجايه هتكون جنه الله ليا علي الارض بوجودك فيها انت عمري ياليالي وحلا ايامي الي جالي بعد غياب طويل ومش هفرط فيكي نهائي لو علي اخر نقطه دم مني .
:انا خفت قوي ياحارس لما فقت وملقتكش جمبي روحي غابت عني .
رفع إبهامه يمسح به فوق وجنتها بلطف
:اسف ياحبيبي بس انا كنت بطمن علي عدي ياليل وبعدين حبيبك معتش قادر يقف اكتر من كده سعديني اني ارتاح شويه .
لفت يداها حول خصره تحاول مساندته حتي فعلت عدلت من وضعيه الغطاء عليه وهيا تميل فوق جبينه تقبله بعشق وتملاء رئتيها من رئحته التي تدمنها تحمد الله كثيراً علي سلامته وعافيته .
➖➖➖➖➖➖
مر يومان عليهم بداخل تلك المشفي يتعافي حارس يوماً بعد يوم وليال وريم لم يتركوا المشفي فليال طلبت من والدها مكوث ريم بحجه أن تساعدها باي شئ تحتاجه ووافق والدها على ما تريد لكنهم يذهبون باستمرار لاطمئنان علي حارس وعدي الذي تعدي مرحله الخطر وصارو ينتظرون افاقته باي لحظه اليوم وتلك الريم لا تفارق غرفته تمكث أمامها ليل ونهار تنتظر افاقته علي احر من الجمر الملتهب وعيناها ذبلت من البكاء عليه واذداد شوحوبها واصفرار وجهها للعيان مع تلك الهلات السودا أسفل عيناها توضح للناظر حجم معانتها .جاء الطبيب لاطمئنان والكشف عليه فوقفت تلك الريم أمامه تترجاه
:ارجوك يادكتور خاليني ادخل له خمس دقايق بس ارجوك حبا بالله اطمن عليه وهخرج علي طوال .
:تمام ياانسه ريم روحي مع الممرضه تعرفك هتعملي ايه علي أما اكشف عن حالته الصحية.
اومه له وهيا تذهب خالف تلك الممرضه
بعد قليل كانت تقف أمامه  تنظر إليه بوجع وعيناها تزرف الدموع وهيا تمسك يداه بين يداها همست إليه بعتاب رقيق مثلها
:انت بتعاقبني صح انا عارفه انك بتعاقبني علي الي عملته فيك الشهور الي فاتت بس وحياتي عندك كفايه بقا انت وحشتني موت ياعدي انا ريم حبيبتك ابتسمت بدموع وهيا تتذكر لقبها المحبب لديه :عزالتك الجميله تعبت من نومتك قدامها كده ياعدي ينفع تعمل فيا كل ده انا معتش هبعد عنك تاني خالص بس قوم بقا وكفايه دلع علشان خاطري انا شفت عذاب الليلتين الي فاتو يكفي عذابك الشهور الي فاتت في بعد عنك انا مش هقدر علي كده اكتر ياعدي والله ماقادره .
جلست أرضا تبكي وهيا تضع راسها فوق يداه ودموعها فوق يداه وهيا تهمس بألم
:انا بحبك ياعدي وعديت المرحله دي كمان واكتر والله علشان خاطري كفايه كده ياااارب ارجوك رجعهولي .
وقفت تنظر إليه لتقترب منه تضع شفتاها فوق جبينه تقبله بعشق اهلك روحها .
فشعرت بمن يجذبها إليه يلصقها به فتحت عيناها تنظر إليه بعدم استيعاب وتصديق لتبتعد عنه تنظر إليه ثانيه وهو يبتسم بخفه علي رده فعلها.
صاحت بفرحه ظاهرة:عدي انت فوقت صح فوقت
اوم لها برأسه وهو يبتسم لها.
طارت تركض خارج الغرفه وهيا تصيح بسعاده ابهرته وجعلت من جنباته تتخبط عشق لتلك الصغيره عزالته البريه.
جائت بعد  ثواني قليله وورائها الطبيب وحارس وليال ووجهها يشع بسعاده.
فحصه الطبيب :حمدله علي السلامه ياعدي بيه نقدر دلوقتي ننقلك غرفه عاديه .
خرج الطبيب ليقترب منه حارس وهو يغمزه بطرف عيناه:عمر الشقي بقي ياخي داانت زي القطط بسبع ارواح قلقتنا عليك وقرفتنا ياخي والبت الغلبانه دي الي كانت مموته نفسها عياط بسببك كان علي الفاضي يلا قصره حمدله علي السلامه يابطل .
شغبه وهو يرد عليه بنفس غمزه عيناه
:الله يسلمك ياحروستي انا عارف ان كلامك ده من ورا قلبك طب دا انا حبيبك اما البنيه الغلبانه دي فا انا هعرف أراضيها بمعرفتي اطلع انت منها .
:طيب حيث كده بقا مادام طوله اللسان ووجع القلب رجع انا كده اطمنت عليك اسيبك تناهد فيها شويه .
ليال :حمدله علي سلامتك ياعدي ربنا ميكتبها عليكم تاني .
:تسلمي يااخت عروستي ياقمر انا عارف ابوكي ناوي يخلص علينا فمخلفش الا بسكوتيات يخطفو قلبنا .
التمعت عينان الأخري بالغضب ليضم قبضدت يداه بغل وهو ينظر إليه :طيب ياعدي كله بحسابه انا متربط.دلوقتي ولا كده كنت رقدتك في فرشتك شهرين من الي كنت هعملو فيك يلا ياليال .
نظر إلي تلك الريم التي تنظر إليه بغيظ يجعلها قابله لالتهام وهيا بتلك الهيئه اللذيذه . .
➖➖➖➖➖➖
مضئ يومان انتقل بهم ذالك العدي الي غرفه من غرف المشفي وتحسن بهم ذالك الحارس وبدا أن يتعافي من أصابت كتفه ولكن لم يبارح ذهنه من فعل بهم ذالك سينتظر أن يخرج من هنا وسيبحث بنفسه عمان فعل ذالك
.
:مالك ياحبيبي سرحان في ايه .
ربت فوق خصلاتها الموضوعه فوق كتفه السليم بحنان ودفئ وهو ينظر بعينها باشتياق :بفكر ازي اخدك وامشي من هنا مش عارف استفرد بيكي خالص .حاسس ان مستقبلي بيضيع يابنتي والله.
ضحكت بصخب علي حديثه الوقح التي تعلم مغذاه جيداً ومن ادرا منها بنوياه الوقحه.
:يعني كمان وانت بحالتك دي مش عاتق البنت يابن البحراوي.
اعتدلت ليال بجلستها مع تذمر ذالك الحارس الذي امتعص وجهه من حديث حماه .
:اهلا ياعمي نورتنا تاعب نفسك كده ليه بس .
:تعبك راحه يا جوز بنتي ارحم نفسك شويه علشان صحتك .
: حديد ياعمي متقلقش .
:مطبعاً لزم تكون حديد والجمال ده كله جمبك .
نظر إليها بعشق يظهر للعيان وهو يهمس
:طب بذمتك انت حد ياخد الجمال ده كله ويرحم نفسه ياعمي .
:اممممم لا في دي عندك حق يابن البحراوي.
أوقف حديثهم طرق الباب ودلوف تلك الممرضه حسناء المظهر 
وقف عاصم يقبل راس ابنته وهو يتوجه للخارج :هروح اشوف عدي ياحارس وامشي انا محتاج حاجه
:تسلم ياعمي ربنا يبارك في حضرتك .
خرج والدها واقتربت تلك الممرضه تغير له علي الجرح لينظر إليها ذالك الحارس ويراها تغمزه بعيناها تلبك بجلسته وهو ينظر لليال خوفا من أن تكون قد رائته حتماً سيقع بمشكله معاها وهو لا يريد ذالك
حدثته تلك الممرضه وهي تنظر إليه بإعجاب واضح وتتلمس كتفه بنعومه قاصده جذب انتباهه اخدت تلك الليل بالها من ما يحدث وحارس موضوع بموقف لا يحسد عليه ولكنه ينظر لتلك الفتاه نظرات غاضبه ثواني وانتفضت تلك الليل واقفه تصرخ بتلك الفتاه
:انتي بتعملي ايه .
:هكون بعمل ايه يا مدام سلامه النظر بغير علي جرح الاستاذ .
:اتفضلي اطلعي بره وانا هغيرلو انا ومعتيش تتعبي نفسك وتيجي انا هغيرلو علي طوال.
:بس يامدام مينفعش مش اي حد بيعرف يغير علي الجرح .
استشراست ملامح وجهها وأكثر وهيا تقترب منها تحت أنظار ذالك الجالس الذي تاهب لرده فعلها أخذت من يداه ذالك الشاش وهيا تنظر إليها بحده :قولتلك اخرجي بره وانا هغير لجوزي علي حرجه ريحي قلبك مرهف الحس انا الدكتورة ليال الجبالي واكيد هعرف اغيرلو كويس يانرس .
أخذت تلك الفتاه كلامات تلك النمره الشرسه وخرجت من الغرفه سريعاً تاركه حرباً مشتعله بالداخل .
➖➖➖➖➖
وعلي الجهه الأخري بغرفه لا تبتعد كثيراً عنهم يجلس ذالك العدي ينظر لتلك الغافيه فوق الكنبه الموضوعه بالغرفه بحنان وعشق أصبح يسير باوردته كمجر دمائه بها ليطرق الباب فصاح عدي بريم يوقظها عندما رائ والدها من زجاج الغرفه .انتفضت جالسه تنظر إلي ما ينظر إليه ذالك العدي لتركض تجاهه المرحاض تختبئ به .
دالف عاصم الحجره باتسامته الجميله وهو يقترب من ذالك العدي جلس بجانبه فوق الكرسي يربط فوق يداه بحنان وطيبه اب مع والده :حمدله علي سلامتك يابطل عامل ايه انهارده .
:الحمد لله ياعمي انا كويس تعاب نفسك ليه .
:تعبك راحه يابني شد حيلك كده خلينا نخلص من المستشفيات وقرفها .
ابتسم عدي علي خفه بالحديث :شوف مين الي بيتكلم مدير مستشفي ليال الجبالي .
:ما علشان كده انا زهقت والله يابني انا اصلا مبحبهمش بس حكم القوي يابني .
ابستم علي مداعبه بالحديث :عمي لو سمحت ليا طلب عند حضرتك .
:خير ان شاء الله.
:كنت حابب اطلب ايد الانسه ريم من حضرتك .
نظر إليه بصمت دام لدقيقتين ثم حدثه بصبر
:بس دا مش مكان نتكلم فيه في حاجه زي دي يابني .
:انا عارف طبعا بس حبيت اعرف حضرتك مقدما لحد ما اخرج من هنا واعمل لحضرتك زياره في البيت .
ربط فوق يداه وهو يقف استعداداً للرحيل
:تنورنا يابني وان شاء الله الي فيه الخير يقدمه ربنا عن اذنك أنا بقا .
رحل عاصم تارك ورائه قلبان يدقان بصخب من أثر الفكرة نفسها خرجت تلك الليل تنظر لذالك العدي وعيناها تلتمع بالفرحه الظاهر له ليمد يداه إليه اقتربت منه سريعاً تمسك بيداه وهو تبستم بسعاده وتتمتم:انت مجنون اقسم بالله لا دا الزمان ولا المكان الي ينفع تكلموا فيه عن حاجه زي دي .
رفع يداها يقبلها بوله وعشق يقطر من عيناه
:مش قادر اصبر اكتر من كده نفس اغمض وافتح الاقيكي مراتي ومقغول علينا باب واحد ياغزالتي .
:إن شاء الله ياحبيبي ربنا يجمعنا عن قريب .
:اللهم امين.
➖➖➖➖➖➖➖
خرج ذالك الملثم ينظر حول سور الفيلا يتطلع حوله خوفاً من أن يراه أحد ركب تلك السياره التي تنتظرة خلف الفيلا ثواني حتي صدح صوت الهاتف بالمكان .
:أيوة ياباشا كل الي أمرت بيه حصل .
:...........
:لا متقلقش ياباشا أن شاء الله مفيش غلط المرادي .
:.............
:ما انا قولت لسعدتك أن الي نجدو المرة الي فاتت الواد صحبو دا الي اخد الرصاصه بدالو .
:...............
:لا والله المرادي عملت كل الي طلبتو بالحرف الواحد صدقني ياباشا .
:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
:حاضر الي تامرني بيه حاضر .
اغلق الهاتف وانطلق بالسياره يشق بها ظلام الليل من حوله بعد أن دبر ما أمر به لتفرقه قلوب احياها العشق ..
.
.
.
.
.
.
يتبع .

اسفه جداً علي تاخيري بس حقيقي الحمل متعب جدا وبالأخص الشهور الاولى اتمني تعذروني واتمني البارت ينول اعجابكم .
متنسوش التصويت مستنيه ارائكم وكمان الروايه كده قيد الانتهاء .

دمتم بالخير جميعاً.

حارس الليل ..حيث تعيش القصص. اكتشف الآن