LIMA ʼ99 (Bahagian 5)

14.2K 199 100
                                    

Hati dan perasaan Norhana masih lagi bergelora. Jantungnya berdegup kuat dan laju, sehingga nafasnya terasa sedikit sesak. Sepanjang perjalanannya pulang ke Pelangi Beach & Spa Resort, dia terasa sedikit cemas. Dua tiga kali dia cuba beralih tempat duduk di atas kerusi yang sama. Tetapi resah hatinya tetap tidak mahu hilang juga.

ʻʻAaa... Puan okay ka?ʼʼ tanya Ahmad, pemandu MPV Mercedes-Benz Vito hitam itu kepada penumpangnya yang duduk di belakang. Hanya bayangan wanita jelita itu nampak dari cermin hadapan.

ʻʻSaya okay, Abang Mat. Tak sihat sikit rasanyaʼʼ balas Norhana.

ʻʻPuan rilek-rilek dulu sat. Satgi sampailah kitaʼʼ balas pemandu itu dalam loghat Kedah.

Norhana tidak menjawab. Dia hanya memandang luar. Air mata cuba ditahan. Tapi sukar untuk menghalang dari menitis keluar.

Kenapa dia ada di sini? Kenapa dia hadir dalam hidup aku lagi?

Bukan kah aku dah tinggalkan dia? Kenapa, dia tak faham-faham lagi ke?

Norhana mengeluh. Air mata dilap tepi.

Kenapa aku rasa macam ni? Kenapa hati aku rasa macam nak pecah?

Susah sangat ke nak terima yang diri aku ni dah ada suami?

Susah sangat ker haahh!! I am married, for Godʼs sake!! Aku dah kahwin!!

ʻʻAaarghhh... tenanglah wahai hati... kenapa kau sanggup siksa aku macam ni?ʼʼ bisik Norhana pada hatinya. Hatinya rasa luka. Sakit. Pedih, sangat-sangat.

ʻʻPuan, kita dah sampai niʼʼ kata pemandu MPV itu tatkala kenderaanya sampai di perkarangan depan Pelangi Beach Resort.

Norhana membuka pintunya sendiri. Kaki yang tidak berkasut melangkah keluar. Kasut tingginya telah lama dilucutkan sejak dia berada di dalam MPV itu tadi. Berjalan hanya berkaki ayam, langkah Norhana pantas menuju ke bilik tidurnya.

ʻʻPuan! Kasut puan!ʼʼ cubaan jerit dari pemandu MPV itu kepada Norhana. Malangnya Norhana tidak mendengar sedikitpun jeritan pemandu itu.

Fikirannya tidak dapat mendengar apa-apa lagi. Ianya penuh dengan pancaroba.

Dengan berkaki ayam, Norhana berlari ke bilik tidurnya.

Kad diimbas pada pintu. Lampu merah bertukar menjadi hijau. Tangkai pintu dipegang, dipulas. Pintu bilik ditolak buka. Kaki terus melangkah masuk, pintu dibiarkan tertutup dengan sendirinya.

Norhana bersandar dibelakang pintu yang ditutup.

Tenanglah wahai hati. Tenanglah dikau wahai hatiku...!

Norhana duduk pula di atas katil, kain tudung lilit di kepala dileraikan buka. Kain dicampak ke tepi, ianya mendarat di atas kerusi.

Norhana kemudian bangun berdiri. Kain unggu yang membalut kaki dileraikan. Baju night dress berwarna unggu itu dilucutkan dari badan. Sedikit ketat tatkala zip belakang ditarik kebawah. Baju diselak dari tubuh. Digantung dalam almari. Jam tangan, gelang, rantai dan anting-anting dibuka satu persatu. Semuanya diletakkan atas meja. Kancing bra dilucut dari dada, dileraikan dari tubuh, dalam cermin Norhana melihat tubuhnya yang berpeluh.

Kain lap tangan diambil dari almari. Dada disapu. Leher disapu. Ketiak dilap kering. Hanya dengan memakai seluar dalam, Norhana mencapai baju tidurnya dari dalam beg pakaian. Disarungkan baju sehelai itu pada badan, tali pengikat pinggang disimpul bunga.

Norhana kemudian duduk di kerusi meja solek. Norhana melihat dirinya dari dalam cermin.

Jantungnya masih berdegup laju. Tangan diletak pada dada. Terasa denyutan jantung pada tapak tangannya.

Pertemuan Cinta di LangkawiWhere stories live. Discover now