LIMA ʼ99 (Bahagian 11)

11.5K 169 223
                                    

Steve terjaga dari tidurnya. Walaupun dia tidur mati sebentar tadi, tetapi ada seperti sesuatu yang menggangu tidurnya menyebabkan dia terjaga.

Matanya dibuka. Lampu bilik masih terang benderang, ianya tidak ditutup walaupun hari sudah malam.

Steve menoleh kepalanya yang berada di atas bantal ke arah tempat Norhana tidur. Tangan cuba meraba tubuh kekasihnya itu.

Tetapi Norhana tidak didapati tidur disebelahnya.

ʻʻSayangʼʼ laung Steve perlahan kepada kekasihnya. Tiada jawapan.

ʻʻSayang?ʼʼ laungnya lagi. Kepala diangkatkan dari bantal. Ditoleh kepalanya ke kiri dan ke kanan. Kelibat Norhana tidak ada di dalam bilik. Mungkin dalam toilet agaknya.

Steve bangun dari katil. Keadaannya masih bertelanjang bulat. Batang zakarnya separa mengeras. Pundi kencing terasa penuh menunggu membuang hajatnya. Dengan langkah yang bersahaja, Steve menuju ke bilik air.

Pintu bilik air dibuka. Kaki melangkah masuk ke dalam. Sambil berdiri, tangan menyua zakar ke mulut jamban. Air kencing dikeluarkan dengan banyak sekali sambil Steve menutup mata merasa kelegaan.

Setelah titisan terakhir air kencingnya telah habis dikumah, tangkai jamban ditarik, air siram mengalir keluar dari tangki membawa kencingnya pergi.

Barulah Steve perasan yang Norhana tidak ada di dalam bilik air itu.

ʻʻSayang?ʼʼ panggilnya lagi. ʻʻHannah? Where are you?ʼʼ

Steve kembali ke bilik. Kelibat Norhana masih tiada. Kepalanya cuba menjenguk ke luar tingkap ke balkoni. Mana tahu kalau-kalau Norhana tengah berehat di luar sedang mengambil udara segar. Pun tidak ada juga.

Steve kemudian melihat ke pintu. Kasut Norhana masih tersusun rapi.

Beg tangannya masih di atas meja.

Pintu almari dibuka. Baju, seluar dan kain tudungnya kemas tergantung. Bra dan panties kemas tersusun.

Dilihat atas lantai. Baju pantai yang Norhana pakai siang tadi sudah tiada di atas lantai. Di tempatnya ada sebuah telefon bimbit Nokia 3210.

Hati Steve sudah mula risau. Ada sesuatu yang tidak kena.

Steve terus mencapai baju kemeja putihnya. Terus ianya disarung ke badan. Seluar biru disarung ke kaki. Tak perlu berseluar dalam, tak perlu bertali pinggang. Dompet di dalam seluar memang tidak pernah dikeluarkan.

Telefon Nokia 3210 dicapai dari atas lantai. Diseluk masuk ke dalam poket seluar.

Kaki terus menyarung kasut. Tidak perlu berstokin.

Pintu dibuka, kaki melangkah keluar. Pantas. Lekas. Sedikit mengejar. Mengajar cinta hatinya... takut dia pergi lagi. Takut dia hilang lagi. Please, please, sayang. Please donʼt leave me again!

Langkah kakinya membawa dirinya ke arah pantai. Di lihat kalau-kalau Norhana ada berehat disitu. Juga ke kolam renang. Ramai yang masih mandi walaupun sudah malam. Tetapi kelibat Norhana langsung tidak kelihatan.

Kemudian dia mencari di sekitar restoran. Pun tak ada. Ke lobby hotel seterusnya.

ʻʻTuanʼʼ tiba-tiba seorang pekerja resort memanggilnya. Steve memandang ke arah suara itu. Dia sedang memakai baju uniform seorang pengurus. ʻʻTuan, nampak risau saja ni? Ada apa-apa boleh saya tolong?ʼʼ Nampaknya pengurus itu sudah mengenali siapa Steve. Tak perlu berbahasa Inggeris lagi. Dia sudah maklum Steve fasih bebahasa melayu.

Steve terus mendapatkan pengurus itu. ʻʻYou ada nampak tak seorang wanita. Melayu. Lebih kurang tinggi macam niʼʼ katanya sambil menunjukkan tangannya pada tahap ketinggian Norhana. ʻʻTak pakai tudung, maybe tak berkasut, maybe... just pakai... long white beach dress. Sheʼs... sheʼs one of your guestsʼʼ

Pertemuan Cinta di LangkawiWhere stories live. Discover now