LIMA ʼ99 (Bahagian 6) 🔞

44.5K 227 186
                                    

Melihat Norhana dalam keadaan yang kusut masai itu, Steve tanpa berfikir panjang terus melangkah masuk ke dalam bilik wanita itu. Norhana mengundur dua tapak ke belakang dari pintu tatkala Steve menghampirinya. Pintu bilik resort itu dibiarkan tertutup dengan sendirinya sejurus sahaja Steve sudah masuk ke dalam.

ʻʻHannah... My love... are... are you okay?ʼʼ soal Steve gusar sambil langkahnya masih merapati Norhana. Raut wajahnya tampak risau melihat Norhana menangis.

Norhana yang matanya masih kemerahan berlinangan itu, kedua tangan diketap penumbuk dan direhatkan pada pipinya sendiri, seperti seorang bayi.

ʻʻI donʼt know Steve... I really donʼt know!ʼʼ suaranya masih serak dalam tangisan sambil menggeleng kepala, kedua-dua tangan masih di pipi.

Steve terus meluru memeluk Norhana dengan erat. ʻʻShhhhh... shhhhh... Itʼs okayʼʼ bisiknya memujuk sambil tangan mengusap tubuh belakang wanita itu.

Norhana melepaskan kedua-dua tangan di pipinya dan kemudian terus membalas memeluk tubuh Steve yang masih berpakaian uniform tentera yang lengkap.

ʻʻWhy do you have to come back, Steve? Why do you have to come back?? I dah cuba untuk lupakan you. To go back to my normal life... tapi... kenapa you kena datang balik? Kenapa? Kenapa, Steve? Kenapa??ʼʼ tangis Norhana dalam pelukan erat Steve. Air mata, peluh, air hingus dan air liur wanita itu membasahi wajahnya sambil kepala direhatkan pada bahu Steve.

ʻʻBecause I canʼt live without you, sayangku. I love you so muchʼʼ Steve berbisik pada telinga Norhana sambil tangan mula membelai perlahan rambutnya yang kusut masai.

Sambil tubuh wanita itu dipeluk erat, payudaranya ditekap kemas pada dada Steve. Steve dapat rasakan bonjolan dua daging padu itu pada dadanya. Degupan jantung Norhana dapat dirasai, sehangat nafas yang dilepaskan dari mulut pada lehernya.

Sambil itu, Steve mencium dan menghidu ubun-ubun Norhana. Aroma peluh wanita itu menyusuk ke dalam jiwanya, terus masuk ke dalam kalbu.

Steve menutup matanya perlahan. Ohhh... begitu indah sekali aroma tubuh wanita ini. Aroma yang sangat-sangat didambakannya. Yang sangat-sangat rindukan setiap hari, setiap saat. Bau tubuh Norhana yang disimpan pada baju kemejanya dua tahun lalu sudah lama hilang. Tetapi ingatan masih tetap tersemat di dalam hati. Dan malam ini, pucuk yang cita ulam yang mendatang. Di dalam pelukannya adalah wanita yang sangat-sangat dirindui. Dipeluk, dicium, dihidu semahunya. Kenangan dua tahun lalu kini berulang kembali.

Dengan perlahan, Steve meleraikan pelukannya. Kedua tangannya kini memegang kepala Norhana, mata tepat memandang kepada mata. Air mata Norhana dilap dengan ibu jarinya. Air peluh di muka, air hingus dan air liur di kuis dengan tapak tangan. Rambut diselak sambil dibelai dengan manja.

ʻʻYou shouldnʼt have come backʼʼ bisik Norhana. ʻʻYou shouldnʼt do this to me. You shouldnʼt do this to me...ʼʼ

ʻʻI should have never let you leave two years ago, sayang. Iʼve come back for you nowʼʼ bisik Steve perlahan. ʻʻI am here now... for you... just for you... only for youʼʼ

Kedua tangan yang memegang kepala Norhana kini mendongakkan kepala itu sedikit ke atas.

Steve menurunkan sedikit kepalanya sendiri.

ʻʻTell me, sayang... what happened? Kenapa you menangis ni? Something happened ke tadi? Please tell me...ʼʼ tanya Steve dengan suara yang memujuk.

Norhana menggeleng kepala. Air matanya masih mengalir keluar. Steve menyapu air mata yang jatuh itu dengan kedua-dua ibu jarinya.

ʻʻTell me, please...ʼʼ pujuk Steve sekali lagi.

Norhana menelan air liur. Tekaknya sedikit tersekat.

Pertemuan Cinta di LangkawiWhere stories live. Discover now