Semalaman Steve tidak tidur.
Dia hanya baring mengereng di atas katil sambil merenung melihat Norhana yang nyenyak disebelahnya. Steve masih seperti tidak percaya tuah yang diterimanya. Sangkanya dia masih berangan. Sangkanya dia masih bermimpi. Tetapi ternyata yang berada disebelahnya bukanlah satu igauan.
Tidur disebelahnya ialah seorang bidadari. Seorang wanita yang telah menambat hati dan jiwa selama dua tahun lamanya. Kini wanita pujaannya itu sedang tidur bersamanya. Pernah dia hampir berputus asa untuk menerima ketentuan yang impiannya tidak akan terkabul. Yang ianya tidak akan menjadi kenyataan. Tetapi cekal di hati tetap membawanya semula ke Langkawi. Untuk mencari cinta yang satu ketika dulu terlepas dari pegangan.
Sungguh, apa yang berlaku sejak dua malam berturut-turut satu tuah buat dirinya. Ternyata sekarang, ia bukanlah lagi satu mimpi. Kerana wanita yang dicintainya sepenuh hati sudah berada bersamanya. Sudah melafazkan kata cinta kepadanya. Telah bersatu zahir dan batin dengannya.
Steve tersenyum sambil melihat wajah Norhana yang tidur di sebelahnya. Nyenyak tidur wanita itu. Tenang raut wajahnya.
Dengan perlahan, Steve menongkat kepalanya dengan sebelah tangan. Sebelah tangan lagi membelai rambut kekasihnya itu perlahan-lahan, sambil merenung wajah jelita bernama Norhana itu. Walaupun dalam tidur, keayuan wajah Norhana tiada tolok bandingannya. Steve sungguh tidak percaya yang adanya seorang wanita diciptakan begitu sempurna. Cantik, ayu, sungguh jelita. Dan wanita itu kini menjadi miliknya.
Norhana bergerak sedikit tatkala jari jemari Steve membelai rambutnya, perlahan-lahan merengkok manja ke dalam pelukan Steve, seperti manjanya seorang bayi kepada ibu bapanya.
ʻʻI love youʼʼ bisik Steve pada Norhana. Hidung dimainkan pada kulit mukanya. Bekas air mani siang tadi telahpun kering. Ianya berbekas pada kulit wajah wanita itu, mengeras pada rambut yang melekat. Wajah dan rambut Norhana telah dimandikan dengan air maninya dalam satu upacara seperti seekor anjing menandakan kawasan jajahan.
Dihidu bau kulit Norhana. Wangi baunya walaupun telah diselaputi peluh dan mani. Satu haruman dan wangian yang tidak dapat diganti atau dibeli. Ianya wangi tubuh seorang wanita yang dicintai. Wangian yang semulajadi.
Steve kemudian menoleh kebelakangnya, melihat jam di tepi meja katil. Jam menunjukkan pukul 2:11 pagi. Lama betul dia tidak tidur, hanya menghabiskan masa merenung wanita yang dicintai.
Steve membuka lampu ditepi katil. Dia ingin melihat dengan lebih jepas tubuh kekasihnya yang masih tidur itu. Dia mahu melihatnya dengan dekat.
Merasakan Steve telah bergerak, Norhana membetulkan posisinya. Dari posisi mengiring menghadap Steve, Norhana kini tidur terlentang. Bahagian belakang tubuhnya terbaring di atas tilam, kepala masih menoleh ke arah Steve.
Dengan perlahan, Steve menyelak selimut yang menutupi tubuh mereka. Maka terdedahlah dua tubuh yang berbogel, tidak ada sebarang lapik atau seutas benang menutupi tubuh mereka. Kedua-duanya bertelanjang bulat di atas katil itu. Cadar yang lembab sudah mengering, meninggalkan tompokan peluh dan mani sana sini.
Steve duduk dari posisi baringnya, melihat tubuh Norhana yang tidak berpakaian.
Tubuh Norhana masih menggiurkan berbanding usianya. Ianya bukanlah tubuh seorang anak dara. Kedua-dua payudaranya telahpun luntur, tercacah sempurna di atas badan. Ketiaknya licin, perutnya berbekas akibat mengandung dua kali. Ari-arinya berbulu nipis. Kakinya gebu tiada berbekas atau berparut.
Steve kemudian membetulkan posisinya dalam keadaan songsang pula. Berbaring mengiring, tapi bertentangan arah. Kepala di kaki Norhana, kakinya pula di kepala katil. Kepala sendiri ditongkatkan dengan tangan sambil tangan lagi satu membelai-belai bulu-bulu nipis di ari-ari Norhana.
YOU ARE READING
Pertemuan Cinta di Langkawi
RomanceDiilhamkan dari sebuah cerpen pendek LIMA 99 Diceritakan semula oleh Seri Dewi Disunting oleh bluduel Berdasarkan dari sebuah kisah yang berlaku di Langkawi sewaktu pameran LIMA sekitar 1997 sehingga 2001, yang melibatkan percintaan terlarang dianta...