"Goodmorning people", Roept Koen veel te enthousiast als Rob de woonkamer in strompelt. "Jemig Koen, veel te vrolijk zo vroeg, waar heb jij last van joh." Koen lacht tevreden als hij naar Rob toeloopt en hem vertelt dat hij geen kater heeft. "Wat ongelofelijk fijn voor je Koen", zegt Rob op een sarcastisch toontje als hij op de bank neerploft.
Net op dat moment komt er nog iemand de woonkamer ingelopen, iemand die duidelijk een iets minder lekkere nacht heeft gehad. "Hey Miel, gaat ie?" Rob ziet er slecht uit met een kater, maar zoals Milo er nu aan toe lijkt te zijn, overtreft het zelfs.
Milo komt naast Rob op de bank zitten en geeft geen antwoord op de vraag, in plaats daarvan pakt hij zijn telefoon en scrolt een beetje door zijn insta. "Hey Miel serieus man, wat is er aan de hand?" Milo kijkt Rob met ogen aan die alles al vertellen. High. "Maakt niet uit Miel, volgende keer kan je me bellen he." Milo knikt enkel en scrolt weer verder, hij baalde zo erg van wat hij had gedaan.
Milo probeert al een tijdje af te kicken van de drugs, eigenlijk gelijk toen hij gesnapt was, het was nu een week later en Milo is nog niet langer dan een dag nuchter geweest.
Milo haatte zichzelf. Als hij nuchter was haatte hij zich voor alle fouten die hij maakt, als hij niet nuchter is stopt hij met het zien van zijn fouten, maar dan haatte hij zich wel voor het feit dat hij drugs nodig had om zo te zijn.
Het was gewoon nooit oké, niet onder invloed, niet zonder invloed. Er was altijd wel iets fout.
"Hey liefje, kijk maar of je er zin in hebt." Matthyas overhandigt Sofie het bordje met een croissantje, wat fruit en het kopje thee. Sofie lacht zacht, ze haat elke hap, maar het feit dat Matthy er moeite voor heeft gedaan, maakt het toch wel het proberen waard. "Dankjewel schat", zegt ze met haar nog zachte ochtendstem.
Matthy komt weer naast haar liggen en geeft snel een kus op haar wang. "Hou van je", zegt hij zacht. Hij slaat zijn arm om haar heen en strijkt zacht door haar haren, terwijl hij wat door social media scrolt.
Sofie zit met d'r gedachten alweer ergens anders, bij vorige week. ze had zo gewild dat Milo haar vraag met nee had beantwoord. 'Nee nooit meer' 'Tuurlijk niet' 'Ben je gek'. Maar dat was zeker niet het antwoord, in plaats daarvan kreeg Sofie een 'ja' te horen.
Ze heeft het nog niet uitgesproken, maar Sofie is bang steeds meer de jongen van vroeger te zien. Word hij nu weer de jongen van toen? God wat hoopt ze van niet. Want dat kan zij en vele mensen met haar niet nog een keer doorstaan.
De paniek, de stress, de wantrouwen, de woede en ook het verdriet. Het zou allemaal weer opnieuw gebeuren. Alles zou weer zichzelf herhalen.
Vele situaties van toen gaan weer door haar hoofd, ze spelen als een soort oneindige film af en er lijkt maar geen pauzeknop te zijn. Ze knijpt even haar ogen dicht en voelt haar hartslag alweer sneller gaan. Ze kon dit niet nog een keer, echt niet.
"Rustig aan Soof, wat is er?" Ze wordt uit haar gedachten getrokken door een zachte stem en een kneepje in haar schouder. Ze kijkt geschrokken op en voelt zich helemaal buiten adem, alsof ze net kilometers gerend heeft.
"Sofie?" Ze schudt nog een keer haar hoofd en kijkt recht in de bezorgde ogen van haar vriend. "Matt, ik wil het niet nog een keer", snikt ze met een hoge stem. De man heeft niet lang nodig om te weten over wat ze het heeft, Milo. Ze is bang haar grote broer weer te verliezen.
"Kom hier", zegt hij zacht met een kleine geruststellende glimlach op zijn gezicht. Hij trekt haar tegen zich aan en wrijft voorzichtig over haar rug. "Ik wil hem niet weer kwijtraken", fluistert ze haperend. "Ik weet het liefje", zegt hij terug.
Hij wilt haar geruststellen, maar kan het simpelweg niet, hij kan haar niet zeggen dat het allemaal goed komt, want hij weet niet of dat ook echt zo zal gaan. Misschien was het nu gewoon echt foute boel. Misschien zouden ze Milo nu voorgoed kwijtraken, wordt hij overgenomen door zijn donkere kant.
Misschien wordt hij toch echt weer de jongen van toen.
JE LEEST
Met elkaar komt het wel goed toch?
FanfictionSofie heeft samen met haar broer Milo, een traumatische jeugd gehad. Ze denkt er helemaal vanaf te zijn, maar door één gebeurtenis, lijkt alles weer terug te komen. Sofie en Milo lijken beiden terug te vallen in het diepe gat van hun jeugd. Het be...