Koen komt om half twee eindelijk een keer de woonkamer ingelopen. Hij is ongelofelijk brak van afgelopen nacht toen hij weer eens uitging met zijn jongere broertje. "Morgen", roept Raoul enthousiast, terwijl hij Koen een klopje op zijn schouders geeft.
Koen trekt snel zijn schouder weg en geeft hem een chagrijnige blik. "Tering Roel, tis ook mijn ochtend he." "Middag", verbeterd Sofie hem vanaf de bank.
Matthyas komt vanuit de keuken naar de bank gelopen met een schaaltje havermout en een glas water met een paar pillen.
"Niet weer havermout", zucht ze als ze in het schaaltje kijkt. "Matt, het smaakt naar paardenvoer, ik zweer het je.' Matthy moet zachtjes lachen en neemt een slok van zijn water.
Sofie roert een beetje in het schaaltje en neemt af en toe een slok water. "Het is echt smerig", jammert ze als ze na drie minuten nog steeds niet de lepel naar haar mond heeft gebracht. "Weet ik", antwoord Matthyas. Hij pakt de lepel uit haar hand en brengt hem naar haar mond. Met een diepe zucht, doet ze dan toch haar mond open en slikt ze het papje door.
Raoul gaat ondertussen voor de laatste keer zijn verslag door. Hij was bezig met een opleiding en had bijna al zijn studiepunten gehaald.
Hij was veel te laat aan zijn verslag begonnen, helemaal niks voor Raoul, maar er was gewoon simpelweg geen tijd om het eerder te doen. Hij kon zich er gewoon niet toe zetten toen Sofie in het ziekenhuis lag.
De leraren op school waren gelukkig wel op de hoogte van de situatie, Raoul vertelde alles eerlijk, over Milo zijn verslaving en ook over hoe Sofie in een coma lag op het randje van de dood. De docenten hadden begrip en zouden er helemaal oké mee zijn als Raoul zijn opdrachten wat later in zou leveren, maar Raoul wilde geen medelijden en wilde zich gewoon aan de deadlines houden, hoe erg het ook tegen zat.
"Wij gaan d'r vandoor", zegt Rob, terwijl hij zijn laatste dingen in zijn rugzak gooit. "Succes jongens", roept Raoul nog terwijl Rob, Milo en koen naar de deur lopen. Ze moeten weer naar een zakelijke meeting, iets met een campagne die ze zouden schieten.
Raoul slaat zijn laptop dicht en staat ook op. "Ik ben ook rond een uur of vier terug, tot dan." Sofie en Matthyas wensen hem nog succes, terwijl Raoul zijn laatste lesboek in zijn tas doet.
Sofie en Matthyas blijven samen over. Onder een dekentje, ligt één van de twee heel geconcentreerd een film te kijken. De ander zijn ogen staan op hele andere dingen gericht, op haar.
Sofie kijkt na een tijdje om. Matthyas kijkt snel weg, maar kan niet helpen dat hij betrapt wordt op staren. "Wat?" Vraagt ze, terwijl haar mondhoeken langzaam omhoog schieten, de twinkeling in haar ogen lijkt door de manier hoe het licht valt nog meer op te vallen dan normaal en haar blik heeft iets, iets ondeugends. Matthyas lijkt even weer voor de eerste keer verliefd op haar te zijn. God, wat was ze mooi.
Matthyas buigt voorover en doet even zijn ogen dicht. Zijn hand glijd over haar wang en zijn lippen verplaatsen zich naar die van haar. Sofie gaat er in mee en de twee zitten al snel te zoenen.
Van het één komt het ander en al snel rennen de twee al giechelend hand in hand de trap op.
Boven lijkt Matthyas toch weer flink te twijfelen. Hij staart haar een tijdje aan en schudt zijn hoofd dan weer zacht. "Soof, wil je dit echt?" Sofie moet zachtjes lachen en knikt. "Ja Matt, echt waar." Hij knikt en steekt een stukje haar achter haar oor. "Oké schatje", fluistert hij. Er verschijnt een grijns op zijn gezicht. Zijn handen vinden al snel een weg onder haar shirt.
Voor de twee het door hebben liggen ze beiden zonder hun trui aan op bed. Sofie begint aan het lostrekken van zijn riem en lacht zachtjes als ze de bobbel in de zwarte spijkerbroek ziet. Wederom lijkt er weer iemand te twijfelen.
"Sofie, als het te veel word, zeg het dan alsjeblieft." Sofie zucht en kijkt hem zonder iets te doen aan. "Matthyas, doe alsof alles van de afgelopen maanden nooit zijn gebeurd, gewoon seks zoals we dat daarvoor hadden oké?" Matthyas knikt en laat voor nu zijn twijfels los. Seks zoals het was, dat moet zeker geen probleem zijn.
Ze liggen nog een beetje buiten adem onder de dekens. Sofie haar vinger tekent figuurtjes over Matthyas zijn gezicht en ze geniet van zijn hand door haar haren. Ze ligt op zijn borst, hoe ze misschien wel het allerliefste ligt.
Ze draait zich iets, waardoor ze hem nog beter aan kan kijken. "Ik hou van je Matthyas het Lam", zucht ze. Hij moet er zacht om lachen. "Achternaam en al", grinnikt hij. "Matthyas Maarten het Lam", fluistert ze met dezelfde lach rond haar lippen.
"Ik hou ook van jou Sofie Amber ter Reegen", zegt hij zacht terug, vlak voordat zijn lippen weer de haare vinden.
JE LEEST
Met elkaar komt het wel goed toch?
FanfictionSofie heeft samen met haar broer Milo, een traumatische jeugd gehad. Ze denkt er helemaal vanaf te zijn, maar door één gebeurtenis, lijkt alles weer terug te komen. Sofie en Milo lijken beiden terug te vallen in het diepe gat van hun jeugd. Het be...