Aku memberanikan diri untuk masuk ke dalam rumah itu. Kelihatan suamiku tiada di rumah. Fuh, berdebar-debar pula nak masuk ke dalam rumah.
Memang dalam perkahwinan ni memang kena kejap baik kejap gaduh ke. Namun, dia sudah berfikir semasak-masaknya sebelum mengambil keputusan untuk bercerai dengan suaminya. Dia rasa itu adalah jalan yang terbaik untuk mereka berdua.
Dia menuju ke dalam bilik dia. Dia rasa badannya dia merengas. Mungkin sebab dia baru habis program sebentar tadi, bermandi peluh, sebik sahaja habis program tadi dia terus memecut laju ke rumah suaminya.
Baik aku pergi mandi dulu, nanti ada yang pengsan karang cium bau badan aku berlalu pergi ke kamar mandi
Syed mengerling jam di tangannya. Sudah pukul 7 malam, tapi dia masih di pejabat ayahnya. Sejak peristiwa itu, dia mengambil keputusan untuk mengambil alih syarikat milik papanya. Dia ingin menyibukkan diri supaya dia dapat lupakan masalah antara dia dengan Natrah.
Ketika kereta Audinya, masuk ke perkarangan rumah, dia berasa hairan terdapat kasut isterinya ada di ruangan pintu depan. “Isteri aku balik ke?” Dia memonolog sendiri.
“Segar betul lepas mandi ni. Aku rasa nak tidur je,” Natrah membebel sendirian sambil mngelap rambut panjangnya. Sudah panjang rambutnya. Dia menyanyi kecil di dalam bilik seperti hatinya gembira
Dia terpana apabila kelihatan suaminya di depan pintu. Dia melihat dirinya sedang berkemban dengan tuala separa lutut. Gulp, matilah aku. Natrah terus berundur ke belakang untuk masuk semula ke dalam tandas, dia takut diapa-apakan.
Kelihatan Syed sedang ingin menghampiri dia, selangkah syed ke belakang selangkah Natrah mengundur belakang.
“Awak, keluar awak,” tergetar-getar suara Natrah, dia terkejut dengan perwatakan suaminya.
“Awak, janganlah,” Natrah kasar menolak tangan suaminya yang sedang mengelus-elus pipinya yang sedang teresak-esak menangis. Syed cuba mencium pipi Natrah tapi satu tamparan hinggap dipipinya.
“Kenapa kau tampar muka aku, perempuan. Jantan tu boleh sentuh kau, aku tak boleh pula. Kau boleh layan dia tapi aku sebagai suami kau, kau tepis. Dasar perempuan murahan, kau jadikan aku sebagai tempat untuk kau kaut duit, bila kau bosan kau pergi ke lelaki lain,” Syed sudah naik berang.
Dia menolak Natrah ke atas katil. “Awak bawa mengucap, lepaskan Natrah, sakit awak. Awak tolonglah jangan buat saya begini, saya isteri sah awak,” Natrah merayu kepada Syed. Tubir matanya sudah lama berair.
Syed tidak menghiraukan perasaan isteriya lagi. Bagi dia sekarang, Natrah perlu memuaskan nafsu dia yang sudah lama dipendamnya.
Tuala yang membaluti badan isterinya ditarik kasar. Dia merenung segenap inci isterinya, cantik.
“Kau milik aku Natrah, sebelum ada lelaki lain yang menyentuh kau baik aku yang rasmikan dulu,” tutur Syed.
Natrah cuba melepaskan diri daripada menjadi mangsa suaminya namun kudratnya tak mampu untuk melawan kudrat suaminya.
Jeritannya tidak diendahkan, suara Natrah semakin tengelam dengan tangisan. Akhirnya, dia terpaksa merelakan sahaja apa yang suami dia lakukan. Dia pasrah.
Natrah masih tersedu-sedu menangis di atas katil. Dia menarik selimut untuk membaluti tubuhnya.
“ Bagus, kau masih simpan dara untuk aku,” Syed memandang sinis ke arah isterinya yang hanya dibaluti oleh selimut.
“ Kau tak perlu risau lagi, kau nak bercerai sangat dengan aku kan. Kau nak bila? Aku boleh turuti kehendak kau. Nanti aku sign, kau pun dah signkan. Tambah-tambah aku dah dapat apa yang aku nak,”ujar Syed.
YOU ARE READING
Takdir yang Terindah
RomanceMengisahkan Natrah Sofea yang terpaksa meninggalkan kekasih nya Danial disebabkan dijodohkan dengan Dr syed Arshad Mikael oleh Mak Ngahnya. Adakah perkahwinan mereka akan mengapai bahagia? Badai apakah yang akan mereka tempuhi? ♥️Warning Alert♥️ -K...