Sudah setahun, peristiwa itu berlalu. Alisha pun sudah semakin membesar. Itulah pengarang jantung Natrah.
Natrah mengeluh, dia terpaksa meninggalkan Tiara bersama dengan Alisha sebab dia ada event malam ini.
Sejujurnya, berat hati dia untuk menerima Tiara semula dalam kehidupannya, namun kesungguhan Tiara melembutkan hati dia. Buat apa nak berdendam lama kan, lagipun Alia tidak mungkin akan kembali.
Sesudah menghantar Alisha ke rumah Tiara. Aku terus berlalu pergi ke hotel Minta-mintalah tak jumpa manusia yang tidak dikehendaki di sini.
“ Intan , aku nak pergi tandas kejap. Aku sakit perutlah pula,” aku menghulurkan telefon bimbitku kepada Intan .
“Telefon bimbit ni kau pegang, apa-apa boleh telefon aku,” ujar Intan. Natrah hanya mengeleng-gelengkan kepala. Dia paling malas nak pegang barang.
Natrah mengeluh perlahan, mana tandas ni. Tempat macam ni, susah betul nak cari tandas. Aku mengomel dalam diam, sampaikan aku tak perasan aku terlanggar orang lain.
Pranggg!!! Berderai telefon bimbitnya di lantai. Allah, malapetaka apakah ini. Natrah mengutip telefon bimbit lelaki itu. “ Maaf,” Natrah hanya mampu meminta maaf saat ini.
Lelaki hanya mengambil telefon bimbit daripada perempuan itu dan beredar pergi dengan segera meninggalkan Natrah. Dia sudah lambat.
Aik, pelik Natrah dengan lelaki itu. Pertama kali dia jumpa orang tak marah kena langgar, jatuh Iphone pula tu. Kalau aku, aku dah maki dah orang yang aku langgar.
Sudah-sudahlah membebel sendirian tu, Natrah. Okay, misi mencari tandas kena diteruskan semula.
“Apalah tak ada penanda tandas perempuan ke lelaki, boleh masuk ke tak ni. Tak apalah darurat, redah sahajalah” aku mengomel sendirian.
Allah, aku period pula. Aku perlukan pad ni. Macam ni, tulah gatal tak nak bawa telefon. Aku menepuk dahi aku.
Tiba-tiba ada orang ketuk dari luar. “Ada orang tak? Boleh cepat sikit tak,” ada satu suara garau sudah menyuruh dia keluar.
“ Kejap ya, saya baru masuk,” aku mengetap bibir memohon agar lelaki itu beredar daripada situ.
Namun 5 minit kemudian, “ Cik, lama lagi ke?” Perempuan ni kata sekejap je , ni dah beberapa minit dah. Dasar perempuan, Omer Naufal mendengus.
“Hmmm, encik sebenarnya saya ada masalah. Encik ada telefon bimbit tak, saya nak telefon kawan saya?” soal Natrah. Dia terpaksa meminta tolong juga kepada orang yang dia tidak kenal ni. Kalau telefon Intan, bolehlah Intan belikan pada untuk aku, takkan nak suruh lelaki ni kot.
“Telefon saya terjatuh tadi, ada apa-apa yang saya boleh tolong ke,” ujar Omer perlahan.
Gulp. Dia ni lelaki yang aku jatuhkan Iphone dia tadi ke? Mampus aku, kalau dia nampak aku.
Tiba-tiba aku dapat satu idea, mesti mamat ni blah punya daripada situ. “Encik tolongkan belikan pad untuk saya, boleh?” pinta Natrah. Natrah pasti lelaki tu akan menolak.
“What,” Omer terkejut, gila betul perempuan ni. Tak ada benda lain ke kau nak minta tolong aku.
“ Kalau tak boleh tak apalah Encik,” tutur Natrah. Cepatlah beredar wahai mamat ooiii, aku nak keluar ni.
“ Kejap saya pergi belikan, awak jangan ke mana-mana,” arah Omer lalu beredar menuju ke keddai serbaneka yang berdekatan.
Gulp, alah kenapa kau pergi beli mamat, kan bagus kalau menolak. Bukan ada satu je tandas dekat sini.
YOU ARE READING
Takdir yang Terindah
RomanceMengisahkan Natrah Sofea yang terpaksa meninggalkan kekasih nya Danial disebabkan dijodohkan dengan Dr syed Arshad Mikael oleh Mak Ngahnya. Adakah perkahwinan mereka akan mengapai bahagia? Badai apakah yang akan mereka tempuhi? ♥️Warning Alert♥️ -K...