Zara

5.6K 347 3
                                    

"Zara,Cikgu Amir nak jumpa" aku pandang pintu belakang. Syazwan rupanya. "Kenapa?" Aku tanya balik sambil berjalan ke arahnya. Misya pandang pemergian aku dengan muka blurr. Hehe jeles lah tu. Ehh,jangan salah faham pulak. Takdenya aku nak main tikam belakang Misya nak rebut-rebut Syazwan dari dia.

A real woman didnt steal from someone else. They get their own.

Get it? And cemana aku boleh rapat (ew rapat ke) ngan Syazwan ni? Sebab..

"Aku rasa Cikgu Amir nak cakap pasal archering." Aku pandang dia,meminta penjelasan. "Kan tournament kebangsaan dah dekat. Cikgu suruh kita masuklah kot" Oh. Aku angguk je. Ha nampak tak? Aku rapat dengan dia sebab kitorang atlet memanah sekolah. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh masuk acara ni. Tahun lepas kitorang wakilkan antara SKK dengan negeri. Best gak ah. Dahlah training nya cam nak bagi aku rentung je. Walaupun takdelah lama mana. 2 jam setiap hari. Tupun bukan practise 2 jam pun. Ada je nak bodek cikgu nanti heheh.

"Woi kau nak pergi mana?" Eh? Aku pandang belakang. Oh. Aku terlajak eh? Heheh. Buat malu je. Aku patah balik untuk masuk ke dalam bilik guru. Masuk-masuk je semua muka-muka yang pernah wakilkan sekolah semua ada. Sah lagi sahih ni pasal tournament antara SKK dengan MSSD dengan archering peringkat negeri. Cikgu mula bagi taklimat dan edarkan borang penyertaan.

Bila habis je semua taklimat blabla semua tu,kitorang dah boleh balik kelas. I can say THANK GODDAH HABIS MASA PHYSIC ☺. Kahkah. Dah alang-alang jalan dengan Syazwan ni kan baik aku ambik kesempatan. "Weh,em. Kau kenal tak mana-mana budak yang namanya Mia? Mia sarah something"

Dia kerut kening sambil pandang aku. "Entahlah. Pernah dengar je kot. Kenal tu tak" jawabnya. Aku angguk berkali-kali. Ini sudah bagus. Ngeh ngeh. "Ha bagus tu. Tak payah kenal langsung pun takpe" jawabku. "Apa dia?" Dia tanya balik. "Eh takde pape. Sure ke kau tak kenal?" "Kenapa pun?" Aku lepuk jugak kang. "Saja je tanya sebab ingatkan kau kenal." Jawabku.

"Dia ada add kat FB jelah." Aku pandang dia. "Serious? Chat sekali ke?" Dia nampak terkejut dengan reaction aku. Ehe,terlebih sudah. "Haha lek ah. Kau jeles ke?" Pft. Tak kuasa. Sedar tak sedar dah sampai depan kelas aku. "Aku masuk dulu. Papehal nanti aku wassep kau pasal borang tu ke" kataku. Dia cuma angguk.

Masuk kelas je Sara tegur "Wuuh sweetnya bff ni". Gelinya. "Lawakke bff duh haha. Weh Misya,kau jeles ke? Lek ah. Tak kuasa aku nak suka dia. Baik aku suka Farish" jawabku. "Blah! Farish aku punya," Aku smirk je kat Sara. "Weh,budak tu dapat detect Syazwan. Dia siap add lagi kat FB" aku bukak perbincangan meja tiga segi.

"Budak Mia tu ke?" Aku angguk. Muka Misya dah lain. "Dorang chat tak?" Aku angkat bahu pada soalan Sara. "Kau jumpa dia tadi buat apa?" Misya pulak tanya. "Cikgu Amir panggil untuk archering peringkat negeri. Aku dengan dia wakil" jawabku. "Maksudnya nanti kau training dengan dialah kan?" "Haah. Macam tahun lepas. Oh. Bolehlah aku tengokkan dia eh Misya? Jangan risau" aku tepuk bahu Misya.

"Em boleh tak em kau.." Muka dia dah macam malu-malu sikit. "Aku... Apa?" Aku tanya lagi. "Rakamkan dia memanah? Please please pleasee" Ek eleh tu jeke? . "Kalau bolehlah. Nanti aku tangkapkan gambar dia pakai peralatan memanah sekali,nak?" Misya angguk. "Lepastu aku berdiri kat sebelah dia. Hahahaha" Misya pukul bahu aku.

"Weh cepat ajar aku physic. Aku dahlah tak masuk kelas tadi" aku main selak-selak buku latihan physic. Bila takde orang respons,aku pandang Sara. Dia sengih. Ok pelik sengihan tu. "Aku tertido. Suruh Misya" Sara tuding jari pada Misya. "Ah kau! Aku lagilah. Lepas kau tido aku pun tido. Hehe ✌" Misya jawab dengan penuh innocent.

Kurang asam betul. "Oh ya,balik nanti kau tumpang Syazwan lagi ke Sya?" Sara pulak tanya. Muka Misya dah merah. Dia angguk malu-malu kucing. "Hahah sweetnya . Aku rasa kalau ayah kau outstation sampai akhir tahun pun takpee kan?" Aku gelak. "Mestilah hiks. Tapi takyahlah memanjang outstation hek eleh" Misya balas.

Heh. Untunglah Misya dapat naik kereta yang sama dengan crush. Kawan dari kecik pulak tu. Kawan sampai kahwin. Alamak,sweet sangat tu . Tunglah en. Tunglah tunglah.

Aku pandang depan. Was it just me atau Ilham memang pandang belakang tadi? Suara kitorang kuat sangat ke? Ehehe ✌

CrushWhere stories live. Discover now