Misya

4.2K 295 2
                                    

Aku pandang je padang latihan untuk archering yang terletak kat bahagian atas padang balapan. Oklah biar aku gambarkan sikit. Padang sekolah aku ni luas gaklah. So padang luas ni lemme just call it padang bawah. Ha kat padang ni lah latihan balapan,hurdle,segala jenis lompat diadakan kalau acara sukan tahunan sekolah dan sebagai padang latihan gak.

Kat padang bawah ni ada trek balapan (pelik kan?) So acara lompat tinggi kat bahagian tengah balapan while lompat jauh kat hujung padang. Lompatan bungee tiada. Harap maklum.

And kat tepi sebelah kanan padang tulah padang atas. Segala jenis lemparan dan lontaran diadakan termasuklah archering. Kat satu sudut padang atas tu memang ada target archerer etc. Ok clear?

Haih. Apalah nasib jadi QM balapan haih. "Misya?" Aku pandang belakang. Ilham? "Kau..em masuk balapan jugak ke?" Aku dapat sense keraguan pada muka dia. Heh mana taknya,aku last jejak kaki kat trek balapan masa form 2 kot. Terus malas nak lari dah lepas tu.

"Uish taklah. Aku QM balapan" jawabku. Dia angguk berkali-kali dengan muka yang serious rasa nak tumbuk. "Sorok sikit muka kelegaan kau tu tak boleh ke?" Kataku. Dia gelak. Orang kata kalau tengok Ilham gelak,terus cair. Tapi bila aku tengok,rasa macam nak baling batu nisan je. "Sorry. Sorry. I thought you would sign up as a QM for archering"

"Someone took that job from me" balasku sambil buat muka sedih depan dia. "HAHhahAHa." Eyy kuaja betul dia ni. "Hei diamlah. Baik kau pergi warm up sekarang kalau tak aku dera kau lari padang ni 10 kali" balasku. Dia sambung gelak. Time tulah aku decide untuk blah dari situ. "Woi tunggulah!" Dia berlari anak mengikutiku ke markas atlet.

Ceh.

//////\\\\\\\

Aku terus baring atas katil lepas solat Maghrib. Penatnya jadi QM balapan. Pft,kalau aku tau macam ni penatnya,baik aku takyah jadi QM je heh.

Ding!

Aku capai phone dan tengok ada chat dari..Syazwan? Mimpi apa dia chat ngan aku ni?

S : yo
M : pehal?
S : saje

O..kay ini pelik dan memusykilkan. Saje? Dia saja je nak tegur aku? O em geh!

Me : OMG SYAZWAN TEXT AKU DULU GAISS

Me : QHERE R U GAISS

Me : UGH BYE

Fuh bertenang Misya this is not the first time though. Ok nak balas apa eh? Ish Sara ni mana? Diakan expert bab-bab macam ni.

M : so whatcha doing?
S : menaip? Sambil brfikir. Haha
M : lol haha fikir pasal apa? Aku ke?
S : sort of? Hahaa

OMG serious ah? Tarik nafas. Lepas. You can do it Misya. Go!

M : kau ni sihat ke tak?
S : still breathing
M : mmg ah tkkanlah dh mati boleh text orng kot aih -.-
S : hahah btullah. Aku ok je
M : kau fikir apa tadi?
S : aku fikir knape kau slalu tido time physic. HAHAHAHA

M : diamlah tak guna
S : haha lek lek. Gurau je. Sorry ah. Dont take it to heart

How to take it to heart when you already stole it away from me. Aiceh.

M : tkde ah. Cakap ah betul2
S : oklah. Aku trfikir adakah kau..
M : yes?
S : kenal maira?

Oh. Dia nak tanya pasal Maira ke? Ek eleh. Ish. Aku tampar dua-dua orang ni kang.

M : kenal camtu je ah knape
S : muka dia cam familiar en?
M : ntah. Biasa je
S : oh tk eh? Ingtkan dia kwan skolah rendah kita ke
M : haha akukn pindah skolah. Lupa ke?
S : oh haahlh. Lupe plk haha

Pasal aku pun lupa? Lantakkau sana ah. Aku terus tak balas malahan aku screencap dan bagi kat group. And their reactions were :

Z : say whaaaat?
S : srs ah?
Z : sama skolah ngan kau ke?
S : takkan kau tk ingat kot
Z : wth is actually happening?
S : cuba ingat balikkk

Aku selongkar laci almari aku. Where I put all my photos. Aku cari pulak album sekolah rendah dan aku selak satu persatu. Tanganku berhenti menyelak pada sekeping gambar. Masa ni aku dah nak pindah,jamuan hari raya.

Masa darjah 5 where i can say most of my classmates knew about my feeling towards Syazwan. Dan di sebelah kiri gambar tu,seorang budak perempuan berbaju kurung sedang berdiri di satu sudut kelas,tengah pandang aku yang masa tu tengah bercakap dengan Syazwan. This photo was taken by the teachers.

Muka budak tu. How can I not notice about this for all this while? Permainan takdir sungguh... Mengelirukan.

{A.N}

Once again i would like to apologize to all Crush's readers for not updating recently. I am truly sorry. This is because I live in hostel now and I barely have time to updatr and new idea wouldnt pop up in mind as I am focusing on my exam a month from now and trials but the funniest thing is I havent study about it yet!

Oh. And by the way,I write a new story. The main theme is music and yea the title is Let the Music Play. *hooray*

LtMP is about a girl,Ryana, who loves playing piano and she often skip some classes just to go the music room to play the piano. And she also being aimed by her Ketua Asrama sebab egonya dah tercalar sebab Ryana. Untill one day,he think he is starting to feel attached to her but she act cool and dont even care abt him.

And one day,she accidentally technically met a guitarist and idk what will happen. Figure it out yourself . Just let the music play

CrushWhere stories live. Discover now