Misya

3.7K 322 53
                                    

       "She finally dumped him?"

      Sara angguk. Aku suap lagi sesudu nasi goreng dalam mulut lalu kunyah.

       "Huh. Kenapa tak break sehari sebelum SPM je?" Balas Zara sinis.

       Kitorang pandang Zara. Muka dia biasa je. Takde riak simpati mahupun marah sebab ada orang game kawan dia. Ok aku sebagai former admirer Syazwan memanglah macam sakit hati sikit en sebab berani orang buat camtu kat dia?!

       Tapi Zara ni bff Syazwan kot. Kau tak terkesan ke kalau ada orang sakitkan kawan kau? Ha gitu.

       "Zara,dia tengah sedih tau." Sara pujuk Zara.

       Nampaknya Zara tengah marah Syazwan lagi sejak kejadian kat taman haritu. Tak boleh salahkan Zara sebab kena betray tu sakit dia peh macam senggugut tau.

       "We warned him." Zara suap sesudu nasi lemak.

       "Memanglah tapi.." Tak sempat aku habiskan kata-kata dia terus bangun.

       "Jom masuk kelas. Soalan trial Terengganu aku tak siapkan lagi." Terus dia blah pergi tempat meletak pinggan.

       Aku pandang Sara. Sara pandang aku balik.

       "First,dia tengah period. Emosi tak stabil. Second,Syazwan owes her an apology. I think she'll be fine lepas Syazwan mintak maaf."

       Aku angguk mendengar penjelasan Sara. Kitorang letak pinggan dan menyusul langkah Zara. Tapi aku melencong pergi koperasi sebab nak beli air Calpis. Jadi aku pun heretlah Zara sekali sebab Sara kena pergi makmal chemist. Masa aku nak lalu selekoh sebelum koperasi tu terserempak pulak dengan Syazwan.

       Aku pandang dia. Dia senyum. Aku kerling Zara pulak. Zara pandang tempat lain. Haih dia ni. Support lah member tengah patah hati tu.

       "Wan!" Aku panggil dia sebelum dia berlalu pergi.

       "Lepas zohor nanti jomlah stay back dengan kitorang kat library. Lama tak study sama-sama." Ujarku ikhlas.

       Dia angguk sambil tersenyum. Lemah betul senyuman dia. Entahlah aku rasa macam hati aku sakit pulak tengok dia macamtu. Sikit lagi boleh jadi zombie tau tak?

       Lepas beli makanan tambahan kat koperasi,kitorang pergi balik kelas. Tapi biasalah perempuan kan,ada je tempat nak lencong. Aku ikut Zara pergi tandas lepas letak makanan atas tembok koridor. Zara tak jadi masuk. Aku pandang dia hairan. Dia letak jari atas bibir dan telinga dirapatkan ke pintu. Aku tiru dia.

       "Hahaha kesian dia."

       Jap suara ni kan,macam...

       "Patutnya Mia rakam muka dia time tu. Sumpah priceless dia." Suara tu gelak.

       Mia? Kalau camtu,lawan cakap dia mesti..

       "Kak Maira tau tak macam mana muka dia? Macam ni ha"

       Ketawa mereka pecah lagi. Aku syak si Mia tu mesti buat muka buruk dia untuk tiru ekspresi Syazwan.

       "Mia..sampai hati Mia. Cakap dengan sayang yang baby bergurau je kan? Mia jangan buat sayang macam ni. Mia tak sayang Wan ke? Hahaha"

       Dia ajuk cakap pulak lepastu. Aku mengetap gigi tanda geram. Aku pandang Zara pulak. Genggamannya pada tombol pintu makin kuat.

       Apa motif Mia dengan Maira ni?

       "Well goodluck lah dengan luka hati paling dalam tu. SPM lagi 11 hari." Suara Maira pulak.

       Time nilah Zara terus serbu masuk dengan muka bengis dia tu.

CrushWhere stories live. Discover now