Misya meletakkan sebuah kotak kecil yang cantik berbalut dan surat kecil. Eh? Surat cinta kah? Aku pandang dia. Tergendala sekejap kiraan mol tadi. "Untuk aku?" Dia gelak in sarcastic way. "Baca." Misya segera berlalu,kerusi diseret dan dia duduk menulis atas meja. Aku ambil kertas kecil tu dan baca.
Ceh. Untuk Syazwan rupanya. Heh. Patutlah angin monsun barat tak terdaya je Misya tadi. Aku pandang belakang lagi. Pap! Kalkulator dihentak. Aku cuma mampu geleng kepala sambil tergelak je. Lagi 5 minitlah aku pass kat Syazwan sebab biasanya time-time macam tulah dia datang.
Eh tapikan,takde nama sender pun kat kad ni. Dari form bawah kot sebab dia guna 'kak Misya' instead of 'Misya'. Tapi boleh je dia nak panggil Misya je sebab bukannya dia bagitau pun dia siapa. Kan? Ke.. Aih entahlah. Banyak sangat peminat budak tu sampai malas aku nak ambik tahu.
***************
Rehat.
Lepas nampak Misya dan si kembar tu baru aku teringat nak bagi Syazwan hadiah tu. Curious gak nak tahu. "Weh Syazwan,i got something for you" Aku seluk tangan dalam poket sebelum bagi dia kotak yang super gegerl tu. Yucks.
"Bro,serious ah kau?" Eh apa ni? Aku pandang dia,blurr. "Sejak bila kau pandai bagi aku hadiah siap balut macam perempuan ni?" Ujar Syazwan. "Takkan kau pun minat Syazwan?" Fauzan pulak menyambung. Ha ni memang makan penumbuk aku. "Sakit do!" Dia usap lengan kanan. Nasib kaulah Ojan.
"Otakko. Entah pagi tadi budak mana ntah letak bawah meja Misya. Misya pass kat aku so yea. Ambiklah" aku letak depan dia. "Wait,wait. Budak bawah letak bawah meja Misya?" Abbas menyampuk. "Wo burnt do!" Fauzan join sekali sebelum mereka berdua tu gelak. "Agak-agak ah. Misya tu suka kau dari form 2 kan Wan?" Abbas soal lagi.
"Boleh pulak budak tu pass kat Misya? Haha" "Aku syak kalau Misya tau siapa sender ni,memang world war XIV dah" Abbas menambah. Hey,Fauzan dengan Abbas ni sememangnya layak ganti Awal Ashaari ngan Zizan dalam Melodi. Aku pandang Syazwan yang diam dari tadi.
"Bukaklah hadiah tu Wan" kataku. Dari tadi aku curious ni. Syazwan letak tepi air Pokka dia tu dan bukak hadiah tu dengan penuh kasih sayang. Lahai menyampahnya! "Jam tangan?" Serentak kitorang bertiga cakap. "Serious ah?" Ojan sambung. Aku pun tak percaya sebenarnya. Macam mahal je jam tu.
Abbas pandang macam nak telan jam tu. Jenama fav dia kot. Sampai sekarang tak beli lagi HAHA. Syazwan membelek kotak tu. "Anonymous" katanya. "Kau rasa siapa bagi?" Aku menunggu jawapan dia. "Entah-entah Misya yang bagi" Ojan ni tak berilmiah sungguh jawapan dia. "Baik Misya bagi Syazwan sendiri ngek!" Abbas luku kepala Ojan.
"Budak bawah eh?" Aku angguk terhadap soalan Syazwan. "Rasanyalah. Ada syak sesapa ke?" Tanyaku. "Entah. Tapi cantiklah. Aku suka" katanya sambil memakai jam tu. Cis cake punya kawan.
Aku pun berteleku kat situ sambil minum hot chocolate yang aku beli kat koop tadi. Eh? Oh shoot macam mana aku boleh lupa lepasni kelas chemist?! Kena pergi awal ni. "Weh,gerak dulu lah. Nak kena pergi lab jap lagi" kataku sambip berlalu. Gelas polisterin kosong tadi aku buang dalam tong sampah.
"Cepat-cepat blah. Kawan dia datang" Eh? Aku pandang kiri dan ternampak beberapa orang budak perempuan tengah jalan menuju ke arah tangga blok akademik untuk pelajar menengah rendah. Was it Mia?
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.