Jam ditangan aku tenung macam nak tembus. Mana pulaklah manusia-manusi bertuah ni halah halah. Dah macam mannequin je aku kat sini. Nasib baik pekerja butik tu tak angkut aku masuk ruang display sana tu. Aku berdiri tegak balik lepas dari tadi aku duk tap kaki.
"Baa!"
Aku pandang belakang. Trio tiga orang tu dah sampai. Finally.
"Eh awal gila korang datang. Mall ni belum nak roboh lagi. Datanglah time nak roboh nanti." Kataku,begitu sinis.
"Alah lek ah. Lambat 20 minit je pun. Ni semua salah Sara." Balas Zara.
"Eh kenapa aku pulak?" Soal Sara.
"Dah gosok tudung tu lepastu tukar shawl pulak lepastu sibuk nak tiru gaya itu ini. Haih perempuan betul." Ujar Zara.
"Ngok. Dah tu kau apa? Pondan?" Misya masuk campur sebelum tergelak.
Zara hanya mencebik. Aku teliti outfit dorang satu persatu.
Misya,blouse polka dot warna coklat ,jeans dengan tudung warna krim. Zara pulak dengan baju hitam cardigan putih labuh sampai ke buku lali dan shawl kelabu dengan wedges setengah inci. Sara pulak pakai baju putih di tuck in dalam seluar skinny dengan unbutton denim shirt warna hitam,shawl glitter warna navy blue dan wedges sama macam Zara.
Okay jangan pelik sangat. Kakak aku paksa aku jadi bodyguard cum tukang bawak beg shopping cum tukang google fesyen dia. Nasib baik aku tak 'aw aw' kalau tak melepaslah gadis-gadis di luar sana. Hahahah.
"So kita tunggu siapa ni?" Sara tanya.
"Syazwan. Kau lupa ke dia kan yang plan nak hang out sebelum jadi budak SPM ni." Jawabku.
"Oh,yea. Right. So aku pergi beratur tiket dulu. Nanti WhatsApp aku korang nak tengok movie apa." Kata Zara.
"Eh kita dah deal kan? Movie marathon. Boboiboy dengan Allegiant." Misya mencelah.
Zara mengangguk sebelum blah macam tu je. So tak lama lepastu, Syazwan datang menyapa kitorang. And,suprisingly dia bawak 'kawan' baru. Yea,yang tak dijemput apatah lagi dialu-alukan oleh gegerls 3 orang tu.
Bingo! Mia Sarah in da housez gais. Aku tengok reaksi mereka sebab aku tak kisah sangat. Misya tengah cover luas bukaan mulut dia. And Sara... Well,Sara is being Sara. Muka menyampah dia memang tak boleh dibendung lagi. Terus berpaling 270° bila nampak loving couple tu.
"Em ehem. I hope you guys wouldn't mind. So this is Mia. Mia tu Sara,kembar Zara. And Misya." Ujar Syazwan.
Mia senyum paksa. Sara buat-buat jawab call dari entah siapa-siapa entah. Uish kalau Zara ada ni confirm dia dah meletup letup habis bergegar runtuh mall ni HAHAHA.
"Zara mana? Tak join ke?" Syazwan menyoal.
"Oh yes dia pergi beli tiket wayang. Aku WhatsApp dialah suruh beli tiket lebih." Jawabku sambil mengerling Mia.
Aku keluarkan phone dan ws Zara. Lepastu kitorang gerak pergi ice skate macam biasa dulu kot sebab mestilah Zara beli tiket yang lepas lunch since it will be a movie marathon. Aku perhati jugak Mia dengan Syazwan ni. Lovebirds betul macam taknak berpisah je. Macam annoying pun ada.
Kitorang skate sendiri-sendiri jela dalam skate ring tu. Nak berduet ngan Syazwan pun tak boleh sebab Mia tu conquer habis sahabat aku yang sorang tu. Queen control betul. Jadi kepada jajaka-jajaka kat luar sana tu kalau nak pilih gf pilihlah yang baik yang tak merenggangkan hubungan.
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.