"Aku nak gi jumpa Syazwan jap nanti kau bawakkan beg aku tau. Thanks kakak. Sayang kau!"Termangu aku seketika. Ceh ayat.
Aku tersedar balik lepas dia tutup pintu kereta dan berlari kearah taman. Syazwan datang mendekat. Cis cake betul dia ni. Cakaplah awal-awal nak jumpa,boleh aku temankan kut perlukan backup ke. Hekhek.
"Zara nak pergi mana tu?" Ayah tanya aku.
"Jumpa Syazwan kot. Takpelah nanti dia pergi rumah Misya sendiri." Jawabku.
"Jalan kaki? Kan jauh. Tak bahaya ke?"
"Nanti Syazwan temankan lah tu. Dorang kan bff gitu."
Lepas je aku jawab macamtu,ayah terus drive pergi rumah Misya. Mestilah Syazwan yang temankan, kan? Takkanlah Syazwan nak biar Zara jalan sensorang. Haritu pun Misya kena kacau tapi nasib baik Ilham ada.
Aku cuba tenangkan hati sendiri. Tapi kau tau kan bila kembar dia biasanya kalau salah sorang dalam bahaya mesti kembar dia dapat detect. Aku rasa macam tak sedap hatilah pulak. Alah Zara ni buat benda taknak fikir.
Dibuatnya kalau si Mia tetiba interframe--
Oh crap. Boleh jadi. Alamak takkanlah nak suruh ayah patah balik duh.
Sampai je depan rumah Misya,dia sambut kedatangan aku dengan mak dia. Aku ambik beg aku dengan beg Zara dan bawak ke depan pagar rumah Misya dengan sedaya upaya. Dia ni nak tinggal sebulan kat rumah Misya ke cane ni berat gila beg!
Misya tolong angkutkan beg Zara lalu aku salam mak Misya.
"Kembar lagi sorang mana?" Soal mak Misya.
"Ah? Zara? Oh tadi dia berhenti kat taman jap." Jawabku sambil masuk ke dalam rumah.
"Laa buat apa sensorang kat taman? Makcik dah goreng pisang dah ni ha karang sejuk pulak."
Aku sengih sebelum membalas. "Katanya jumpa kawan kejap. Nanti dia datang sini. Eheh terima kasih makcik,susah susah je."
Kitorang terus masuk bilik Misya yang serba merah jambu. Lepas letak beg,Misya terus terjah dengan soalan.
"Zara pergi skatepark ke? Jumpa siapa?"
"Tah dia tetiba nak jumpa Syazwan." Jawabku sambil baring atas katil.
"Buat apa jumpa laki tu?" Dia tanya lagi.
"She is making him break up with Mia Sara yey." Kataku.
"Hah?!"
"Chill down. Mia had done something terrible so yea lets knock some sense into her head." Jawabku.
Misya tetiba tunjuk skrin telefon kat depan muka aku. Terkezut mak oii. Aku ambik phone dia dan tengok beful-betul. Okay instagram. Mia post pasal rollerblade dia uhuh pikir lawa ke duh oh mari baca caption.
Im coming to your heart bae 💕
Ahaha jangan kata Mia ada kat skatepark. Weh jangan weh. Last time confrontation Misya ngan Mia pun si Syazwan tolak Misya.
"Aku rasa skatepark tu akan roboh in no time." Ujar Misya mematikan lamunanku.
Shit.
Aku keluarkan phone dari poket seluar dan scroll through contact list. Tadi baru je topup so,
"Hello,Am?"
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.