Misya

4K 295 10
                                    

          Aku pangkah satu lagi tarikh pada kalendar. Pertandingan yang Ilham masuk tu lagi 2 minggu je. Lusa Hari Sukan Sekolah weehee~ tak belajar. Boleh bersukaria walaupun buat dekat padang sekolah je. Eh okay apa ada tempat duduk macam kat stadium tu jugak,trek balapan je takde kena lukis sendiri huhu.

          Aku off charger dan on wifi. Aku terus WhatsApp Ilham. Acah macam Lee Cong Wei kejap. Eh salah,tu pemain badminton. Acah coach kejap ngeh ngeh.

M : esok day off

  I : apehal
M : aku coach kau. Suka hatilah
I : HAHAHA kau mengigau ye
M : diamlah kau ni annoying betul
I : hahaha i'll take that as a compliment. Heyy apehal kena day off
M : sebab esok sabtu? Kah takdelah. Kan sukan sekolah lusa so esok day off lah kau da berlatih lama kan
I : oh

          Itu je dia balas? Langsung tak menghargai nasihat aku cis. Aku rendam dalam lumpur kang eyy.

M : k
  I  : l h a m
  I  : m i s y a
  I  : HAHAHA IMA GENIUSZ
M : ... bye

          Serious ni sejak bila dia annoying nak mati ni rasa macam nak lempang je. Lepastu dia gelak panjang-panjang. Heh aku bluetick aje.

          Daa I need beauty sleep. Esok nak pergi keluar weehee~

  Hari sukan sekolah 201X

          Today is the day~ Hari yang sepatutnya aku bergembira sorak untuk rumah sukan telah diganggu oleh Ilham yang saja dera aku. "Ah taknak. Aku QM untuk MSSD je bukan sukan sekolah." Jawabku. Tengah gaduh ni. "Ala Misya bolehlah. Kau support aku untuk 2 acara je. Duduk kat barisan depan yang ada ramai QM sukan tu." Balasnya.

          Aku pandang dia macam nak telan. Eh tak. Macam nak blender lepastu letak dalam peti ais jadi ice blended! "Nanti aku belanja kau Dip n Dip?" Tambahnya lagi. Dip n Dip? "SET." Hish pandai je dia ni nak kasi aku makanan. "Misya,cepatlah duduk kat atas-atas tu. Boleh nampak the whole field." Zara dah ready di tangga. Sara dengan Pokka di tangan dah sampai atas dah,tengah cari port bawah kipas.

          Aku mengikut langkah mereka. Tiba-tiba nampak Syazwan sedang berjalan betul-betul kat depan tu ha. Tepi trek balapan dengan memakai baju jaket yang ada leher sikit tu yang smart gila weh apsndhq. "Misya,tangkap gambar!" Jerit Sara. Aku segera keluarkan Samsung J5 ku. Cisss dia dah pergi dengan Ilham.

          "Terlepas~" Zara bersuara. Tiba-tiba dia dapat mesej dari Ilham.

  I : acara aku start pukul 9.30 ngan 10.30 nanti. Syazwan punya pukul 9 dengan 9.30.

          Nanti pukul 9.20 kena ready kat bawah lah ni? Pukul 9 jelah ngeh ngeh. Tepat jam 9 pagi aku pun dah ready kat bawah tempat yang Ilham cakap tu. Memang ramai gaklah QM sukan. Jual itulah inilah pergi lari ambilkan tuala untuk pelari lah apelah. Tiba-tiba nampak Syazwan tengah get ready kat trek memakai baju jersy rumah sukan sekolah Nilam-biru.

          Then acara pun bermula dengan benda alah semboyan ke apetah yang bising gila kat tepi telinga tu. "Syazwan! Syazwan! Syazwan!" Aku menyertai pasukan sorak Nilam. Kebetulan pulak aku pun rumah Nilam HAHA. Tapi yang peliknya aku jelah. Orang lain semua dok jerit Nilam! Nilam! Aku je yang jerit nama. Hm malu k malu.

          Bila dah tamat acara 200 meter lelaki menengah atas,acara 400 meter pulak mengambil tempat. Ha ye,acara yang Ilham masuk tu. Sementara juri kira markah tu peserta kena get ready. Tetiba pulak aku nampak Syazwan tengah on the way datang sini. Aku baru je nak panggil tapi tiba-tiba ada sorang budak perempuan dah lari ke arah dia dulu.

          Disebabkan budak tu menghadap Syazwan (obviously) aku nampak side profile je. Tu pun tak nampak sangat sebab tudung kan? Heh. Budak tu mungkin QM sebab dia pass kan sebotol air mineral dengan sehelai tuala kat Syazwan. Eish cepatlah pandang sini. Eh Syazwan senyum pulak.

          Ape yang kau cakap ha budak? Eyy. Budak tu dah nak blah. Oyeah. Okay sekarang baru boleh nampak muka dia ngeh ngeh.

          Wait. What the... Mia Sarah?!

         
 

CrushWhere stories live. Discover now