Sara

3.3K 264 13
                                    

   Sampai je dekat kedai makan yang kitorang selalu lepak, aku dengan Zara cop tempat duduk yang dekat dengan aircond. Lunch hour macamni selalu ramai sampai tak cukup tempat jadi baiklah cari seat boek punya sementara menunggu Ilhamisya.

   "Mana diorang ni?" Zara tanya.

   Aku keluarkan phone untuk check kalau-kalau Misya atau Ilham ada inform. Takde lah pulak hm. Aku check conversation dengan Ilham.

I : tempat biasa. Pukul 1 lebih kitorang
      sampai.

   Ha tu jelah. Last seen Misya pulak pukul 1 tadi lepastu terus satu tick. Wow.

   "Ha tu Ilham. Eh Syazwan pun join ke?" Zara tunjuk satu arah.

   Aku angkat tangan supaya senang dorang nak cam kedudukan kitorang. Senyum Syazwan terus melebar dan aku perasan jugaklah budak-budak underage kat meja sebelah ni macam lain macam je perangai.

   "Handsome sia mamat tu."

   "Yang mana weh? Yang pakai kemeja tu ke?"

   "Kawan dia pun handsome do tapi nampak macam nerd sikit."

   Aku dengan Zara dah buat muka menyampah. Adik, tahun adik nanti SPM lagi mencabar dik. Bawak-bawaklah bertenang dulu. Akak menyesal tau jadi macam korang ni dulu.

  "Hello ladies." Syazwan menyapa dengan killer smile dia tu.

   "Yo ssup." Zara balas dengan kening diangkat beberapa kali.

   Lama jugak tak lepak sama-sama lepas habis SPM ni. Yelah masing-masing busy buat hal sendiri. Syazwan kerja, Ilham ambik lesen lepastu jadi private tutor lagi. Misya busy balik kampung. Kitorang busy dengan drama marathon. Not to mention jadi part time worker dekat bakery mama.

   Tak lama lepas dorang duduk, seorang waiter datang menghampiri dengan menu. Hm dia ni pun mesti kerja part time ni.

   "Am, mana Misya?" soalku.

   "Balik kot." jawabnya sambil angkat bahu.

   Terus berkerut kening kitorang. "Balik? Kenapa?"

   Ilham pandang Syazwan lepastu pandang aku pulak. Nampak macam serba salah nak cakap.

   "Gaduh sikit tadi lepastu dia blah macamtu je. Barang dia pun ada lagi dalam kereta tu."

   Eh? Gaduh? Siapa yang gaduh dengan siapa? Terus aku pandang Syazwan, meminta penjelasan.

   "Kenapa pandang aku?"

   Ok muka dia sangat innocent tapi looks may be deceiving hm.

   "Bukan Wanlah. Dia gaduh dengan aku."

   Ternganga sekejap bila dengar.

   "Kau? Kenapa Misya gaduh dengan kau? Aku--"

   "Okay okay kita makan dulu lah. Nanti settle. Kau kena pergi kerja balik kan lepasni?" aku tanya Syazwan.

   Dia angguk sebelum capai sudu dan garfu atas meja. Topik kenapa Misya gaduh dengan ilham mati macamtu je. Aku curi pandang Ilham. Aduu muka dia.

   Habis je kitorang makan, kitorang duduk sekejap melepak sebelum masing-masing angkat kaki dari kedai makan. Bayar sendiri sendiri k masing masing masih pokai dan menggagau cari duit nak sambung belajar.

   "Kak, jomlah teman aku."

   Aku pandang Zara. Haahlah budak ni tak lepas lagi ujian memandu. Masalahnya cikgu yang hantar kitorang kat sini dah lama balik pergi ambik student baru. Aduh kena naik teksi lah ni.

CrushWhere stories live. Discover now