Petang tu aku takde mood nak main skateboard so aku pergi skatepark tu dengan membawa sepasang rollerblade kepunyaanku yang dah berhabuk lama gila tak pakai. Syazwan pun tak dapat join. Ada hal katanya. Heh. Macamlah aku taktau dia date dengan si em apa nama dia? Mia?
Yess aku pun baru tahu dia couple dengan Mia hari yang sama Misya tau relationship dia dengan Mia tu. Aku bet hati dia mesti patah riuk seribu dua gaklah. Silap hari bulan,tinggal debu je. Huish teruk sangat tu hahah.
It has been a week tho since that incident happen dan aku tak berani gaklah nak tegur Misya mahupun geng dia. Perempuan ni gais,kalau dah benci dengan seseorang tu,memang sampai tujuh keturunan dia benci. Dengan kawan-kawan nya sekali lah. Hatta dua tiga pupu sekalipun!
Kalau aku tegur kang tak pasal-pasal mati kena panah dengan Zara. Huish nauzubillah weh!
Tengah aku main rollerblade sambil dengar lagu Ed Sheeran,tiba-tiba aku nampak kelibat seseorang yang sangat kukenali. Tengah aku gigih buat pengecaman,dia lambai aku. Aku pandang belakang. Adalah jugak pakcik jual aiskrim,jual keropok lekor pisang goreng.
"Ilham!"
Eh dia panggil nama akulah. Ha betullah tu Misya. Aku lambai balik. Dia jog kearahku dengan muka bahagia. "Apehal kau ni muka bahagia semacam?" Soalku.
"Nampak muka kau macam burgerlah haha" jawabnya dengan senyuman ubat gigi Kodomo Lion.
"Alah tau dah helah tu. Nak suruh aku belanja ke cemana tu?" Balasku.
Tersengih dia. Tau dah. Ye aku memang faham sangat.
"Jomlah. Kat hujung sana ada kedar burger. Jangan yang mahal sangat. Aku bagi limit sampai burger ayam double special je." Ujarku.
Sesampainya di gerai,kitorang berdiri depan acik jual burger tu. "Burger ayam double special 1." Ujar Misya.
"Make it two." Wuuh acah sungguh aku ni. Sementara tunggu order siap,kitorang duduk lepak jap kat kerusi yang disediakan. Memandangkan final dah nak dekat,memang cerita pasal final jelah. Selit-selit hiburan sikit,sensasi sikit.
"Weh aku cuak do nak final. Bukan apa,tapi tulah kau tau jelah fizik dengan addmath aku cemana. Dah baca tapi pemahaman tu macam kurang. Latihan boleh buat tau kalau soalan exam hm hancoq!" Ujar Misya sebelum menganga besar nak makan burger. Tamak sangat nak double. Special pulak tu!
"Hahah lek ah. Nanti aku tolong okay? Makan-makan. Aku tengok kau makan pun dah kenyang hahaha." Balasku saja mengusik.
Tapi betullah. Dia jenis tak cover sangat. Kan biasanya perempuan ayu ni bukak kecik je mulut sebab tu takleh bawak gi makan burger.
Oh ya,dating tips. Bawaklah girlfriend korang makan burger kalau nak tau girlfriend korang jenis yang selamba ke tak. Ha time tulah nak tangkap gambar derp dorang. Kikiki menarik bukan idea aku? Thank me later guys .
Okay sekarang mari fikir macam mana nak tolong si Misya ni skor Fizik dengan Addmath? Hmm
********** **********
Pagi tu aku masuk kelas macam biasa. Cuma ngantuknya yang luar biasa. Huaargh! Sementara takde cikgu ni tidolah kejap.
"Hi Am. Kenapa kau ni asyik mengantuk je? Main dota ke apa?" Tegur rakan sebelahku,Acad. Aku geleng kepala je.
First period aku tahan lagi. Second macam nyawa-nyawa ikan. Weh third period dahlah sejarah weh tolong ah jangan lah tersungkur terlangkup kedepan.
Lepas ucap terima kasih pada cikgu Chemistry,aku lelapkan mata jap sementara tunggu cikgu sejarah masuk.
"Bangun semua!"
Damn lah. Awal gila cikgu masuk. Masa cikgi mengajar tu aku still dengar lagi. Pasal agama-agama semua ni. Tapi makin lama macam makin jauh. Jauh jauh dan jauh. In a galaxy far far far away...
Aku tak dengar apa-apa.
"Ilham Mikael! Bangun!!"
Terus aku bangun mendengar suara lantang itu. Shit! Aku tertido rupanya. Kantoilah.
"Kamu ni kenapa ha? Nak tido kat rumah,bukan masa kelas saya! Nak belajar ke taknak ni?" Cikgu Fiza sudah membebel.
Aduu ni yang payah ni. "Maaf cikgu." Ujarku.
"Bangun! Pergi basuh muka." Arahnya.
Aku pun bangun dari tempatku. Eh kenapa berpusing-pusing ni? Aku gagahkan jua kaki untuk melangkah. Cikgi Fiza meneruskan sesi pengajarannya. Apa ni? Kenapa dunia ni berpusing? Aku memperlahankan langkah.
Perkara terakhir yang aku tau ialah aku jatuh atas simen. So hard. Aku dengar suara panik Cikgu Fiza dan beberapa orang classmates aku. Lepastu semua hitam. Gelap.
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.