Misya

7.5K 503 18
                                    

10 am. Rabu. Aku duduk kat atas kerusi kantin sambil menunggu Zara beli wedges kesukaannya tu. Sara pulak tak habis-habis ngan Pokka apename entah tu. Haih tak paham betul aku. Apa yang sedapnya Pokka tu? Rasa dahlah pelik,macam rasa green tea pun ada. Tak sedap pulak tu puih. Orang yang suka Pokka ni mesti takde taste HAHA.

(Pokka ialah sejenis air minuman teh yang warna macam teh tarik dan kurang gula dan semestinya kurang manis namun ada rasa mint. Atau green tea. Entahlah.)

Selesai segala hal,kitorang cepat-cepat pergi dewan dengar taklimat. Heheh nak daftar unit apa tahun ni eh? Kelab? Permainan? Agak-agak Syazwan kelab apa? Hiks.

Pendaftaran start dari form 1. Ish ngengada ah. Kang dah penuh quota macam mana? Ish. Tak gemar betul aku bila perkara sebegini berlaku. "Weh korang,nak masuk apa ni?" Diana bertanya. "Aku taknak masuk bola baling. Never!" Aina awal-awal blacklist handball. Entah apa salah handball kat dia aku pun tak tahu. "Netball?" Semua pandang aku. Dah kenapa?

"Em. Sorry to say but you must be at this height to qualified yourself" kata Zara sambil tangannya berada lebih kurang 10 cm dari kepala aku. Lepastu dorang gelak. Sara paling semangat sampai ternaik pipinya yang semula jadi tembam tu. Ceis cake betul! Ini satu penghinaan. Sara pun pendek tak sdar diri betul dia ni ish.

Aku ambik sapu tangannya lalu aku pijak diikuti oleh Diana. Oh Di,kau mengerti rupanya. Sara tarik tudung aku sampai nak terteleng aku jadinya. Ok ini sudah lebih! Baru je aku nak balas balik,Sara tunjuk satu arah. "Misya,Syazwan!!"

Omg Syazwan? Mana?

Aku nampak dia tengah berjalan dengan cool,macho,bergaya macam model kat pentas runway. Handsomenya! Walaupun hanya memakai seragam sekolah sambil memegang tin minuman err.. Pokka?

Say whaat? Dia pun suka Pokka ke? Cis menyesal aku kutuk Pokka tadi. Sara muncul depan aku dengan muka antagonisnya sambil menunjuk botol Pokka yang baru dibeli tadi. "Alamak Misya,air aku samalah ngan air Syazwan. Oh,adakah ini jodoh?" Dengan gramatisnya dia menuturkan ayat tersebut sambil belakang tangan diletak atas dahi.

Boleh tak aku nak buat wrestling kat sini? Ei geramnya! Kurang asam punya Pokka ish! Aku slek aje si Sara ni. Kemain suka dia gelak ye? Hm ok kita tengok siapa yang gelakkan siapa nanti. Kini tibalah giliran form 4 yang mendaftar kokurikulum. Zara pecut 80 m per saat mengikut gerakan inersia dan momentum yang besar (puih nampak sangat tak terrer physic. ) Ke arah kaunter pendaftaran di sepanjang court netball untuk unit uniform.

Court takraw pulak untuk pendaftaran permainan dan kelab. Dengan excitednya kitorang berlari sana sini. Disebabkan memanah dah full terpaksalah ambik pingpong sebab netball ehm aku ngan Sara ngan Aina agak em tak sampai dan handball sebab Aina taknak. "Ok done. KRS,Kelab Fotografi dengan pingpong." Zara meletakkan pen seusai menulis nama kami berlima.

"Gi koop jap boleh tak? Laparlah nak beli biskut" ujarku. Alah koop dekat je pun takkan takleh en? Aku ngan Aina mendahului manakala Sara dan Zara agak ketinggalan dibelakang dan Diana kat tengah. Dah habis beli,aku masukkan kembali duit dalam dompet tapi dirampas oleh Diana. "Uish terima kasihlah Misya" katanya.

Kurang asam! Dalam pergelutan merebut duit kesayanganku itu,banyak jugaklah yang berterabur kat bawah. "Ha Misya,kaukan pengutip. Kutip cepat. Hahaha" Aina pulak menyampuk. Aku rendam dorang dalam kolam ikan kat depan tu boleh? Serious ni. Baru je aku nak tunduk untuk kutip duit yang berterabur tu,dah ada orang lain tolong kutipkan. Aku kaku. Gelak tawa Aina dan Diana terus berhenti.

Fokus Sara dan Zara pun terganggu. "Duit awak," pelajar lelaki tadi-- oh wait. Farish Zuhairi! It's Farish Zuhairi kawan-kawan!!! Aku menyambut hulurannya sambil mengucapkan terima kasih. Dan TERsenyum. Serious aku takleh kawal otot di pipi dari berhenti tersenyum. Sara ternganga. Zara kaku. Diana dan Aina pulak buat muka tak percaya.

Ye ah dahlah Farish Zuhairi tu handsome,skater pulak tu. Calon SPM 11A+ lagitu. Uish. Dengan muka antagonis tahap Rika Sumanto (mak tiri bawang putih dalam sinetron Indonesia around 2006? Tak ingat lah ) aku mendekati Sara dengan duit ditangan. "Alamak Sara,Zuhairi kutipkan duit akulah. Adakah ini jodoh?" Aku meniru perbuatannya tadi.

"Misyaa!!!" Better run for your life,dude. Chiao.

CrushWhere stories live. Discover now