Misya

7.1K 392 0
                                    

          "Oh yeke? Jadi petang ni cancel lah kelas tambahan?" Aku tanya Diana. "Haah. Bahagia hidup aku" jawabnya. Alah,kalau ada extra class mesti aku nampak Syazwan kat depan square-tempat lepas biasa kitorang menghadap astaka. Ish kenapalah dibatalkan tiba-tiba? Orang dahlah semangat nak belajar Physic ni.

          "Hek eleh muka camtu mesti tak puas hati sebab tak dapat tengok style badboy Syazwan yang kononnya macho puih" Sara pandang semacam. "Haah Misya,nampak sangat kau frust" Aina menyambung. Obvious sangat ke muka aku? Ke ada cop kat dahi aku cakap 'saya frust sebab extra class cancel' ke cemana tu?

          Aku melagakan jari telunjuk kiri dan kananku. "Frustlah jugak tapi nak buat cemana" kataku. "Ei gedik ah tengok kau buat macamtu Mi" Aina melibas sapu tangannya kemuka ku. Nasib tak sakit. Heh ni lagi sorang. Asyik panggil aku Mi aje. Nama aku dah cukup pendek dah. Satu perkataan,dua patah je. Mi. Sya. Nak jugak panggil Mi. Haih tak faham betul aku.

          "Aina waez!" Diana dengan excitednya tunjuk. Aina terus tunduk. Tak berani pandang Waez. Hek eleh malu-malu pulak dia ni. Bila je Waez lalu,kitorang sebut nama Aina. "Aina!" "Aina Wa.." "Ez Aina ni kan" Diana menepuk-nepuk bahu Aina sekuat hati. Haha ok itu lawak. Sampailah Waez dah blah barulah Aina angkat muka. "Eh Aina,tuWaez baru je lalu" Kata Sara.

          Waez pandang belakang. HAHA. Nasib kaulah Aina ada kawan macam kitorang. Tengah kitorang gelak-gelak sambil Aina membelasah Sara,Zara datang bagaikan ribut. "Hoi hoi lek ah. Lari macam nampak hantu je" ujarku. "Aku ada cerita ni..sabar jap" balasnya tercungap-cungap.

          "Air" dia rembat air teh Sara. "Duduk cepat. Ni berita tergempar" sambungnya lagi. Gaya mengalahkan hape je dia ni. Dramatik betul tak paham aku. "Ok cerita dia macamni.. Eh jap. Sara tadi aku terserempak dengan Farish Zuhairi. Dia senyum kat aku hiks"

          Say what? Itu jeke? Sara terkejut. Dia facepalm sambil mengawal rasa tak puas hati. "Sambunglah cepatt!" Aku menggesa. "Oh okay tadi aku pergi bilik arts,kan dekat dengan kelas form 3,pastu aku terdengar sesuatu" "Dengar apa?" Wait. Ni cerita hantu ke cemana?

     -flashback 15 minutes ago..
 
   Zara's POV

          Aku menarikan jari di atas keyboard. Bilik arts ni ada satu ruang khas untuk alat muzik special untuk budak pancaragamlah. Tapi aku pun tak tahu motif keyboard ni ada kat sini. Uish best pulak main tekan-tekan acah pro ni harhar. Bila dah nak dekat waktu rehat menengah atas baru aku keluar dari bilik muzik ni. Dan masa aku nak keluar dari bilik arts yang sejuk nilah aku terdengar perbualan disebalik pintu.

          "Mia betul ke?" Diam. So aku assume budak Mia tu angguk. "Jap jap. Sapa dia?" Suara ketiga bertanya. "Ish kau ni Aidil Syazwan tulah. Yang form 4 geng dengan Ilham tu. Tak silap aku KRS tu. Yang ajk kelab Sains kot" jawab suara pertama. Say whaat? Syazwan? Kenapa ngan Syazwan? Ish adik,sambung cerita tu cepat pls.

          "Oh yang poyo sikit tu eh? Beg warna biru hitam yang naik kereta warna biru ada sticker bubble kat bahagian bawah pintu tu?" K ni stalker habis ni. "Iyelah sapa lagi" si Mia ni jawab. "Serious lah? Kau suka dia?" Whut? Misya ada rival lah ni? Jap jap. Kita dengar dulu. "Haha entahlah weh. Kau tak rasa ke dia tu charming,baik,handsome,comel je." Mia bersuara lagi.

          Tetiba rasa nak muntah. Charming? HAHA. Serious ah budak-budak ni? "Em bolehlah. Jadi kau nak buat apa ni?" Suara pertama tanya lagi. "Kau rasa? Patut ke aku confess? Orang macam diakan mesti ramai yang suka. Aku form 3 ntah dia kenal aku entah tak." Mia menjawab. K ni serioua rasa nak muntah. Geli gila budak ni.

          Tapi makin aku khusyuk menelinga,makin jauh pulak suara tu. Makin aku dekatkan telinga,makin sayup-sayup kedengaran. Aish,cakap jelah kat sini,dik. Boleh akak tumpang dengar. Erk akak? Puih ah. "Ehem!" Ni suara sapa pulak ni?

          Aku dengar lagi. "Ehem hem ahem!" Hesy cakaplah benda lain pulak. Eh tapikan,suara tu bukan dari arah depan tau. Aku pandang belakang dan nampak Farish Zuhairi. Eh? Farish Zuhairi? Cover Zara cover. Kaukan pandai buat muka. Buat muka blurr kau cepat.

          "May I help you miss?" Ish diam ah aku tengah malu lagi dia tanya nak tolong apa? Tolong pergi sekarang boleh tak? Tapi bukan tu yang keluar dari mulut aku. "Tak..tadi nak keluar tapi tetiba je jadi susah nak bukak. Ehehe" awkward gila ni. Haih kalau Sara ada ni haha mesti best.

          "Let me see" katanya lagi. "Avra kedavra fuh. Eh dah boleh bukak. Oklah nak rehat ni. Bye" aku terus menyelinap dibalik pintu. Fuh serious malu.

     --end of flashback

          Sara buat muka terkejut lagi manakala Diana ngan Aina ketawa. Aku blurr je. Termangu. Budak form 3 pun ada yang minat dia? Maknanya dia dah famous lah. Ru baru yang Zara dapat tahu. Kalau ada lagi yang tersembunyi macam mana?

          Mia. Heh. Akan ku cari Mia hingusan itu. Siaplah kau.

    {A.N}

Sorry sebab tak dapat selalu update. Mid-term is in next week. Lepas mid-term insyaAllah sambung update balik. Cuti 2 minggu en. If i still alive and normal lah sebab minggu ketiga perikaa tu mati-mati punya subjek. So I also wrote Dejavù. Rajin-rajinlah baca ye

CrushWhere stories live. Discover now