Lepas dinner,aku duduk diam-diam dalam bilik yang terpaksa dikongsi dengan Sara si penyibuk sebab bilik dia tengah renovate. Aku onkan laptop dan log in facebook. Bukan untuk berjimba-jimba apatah lagi berfoya-foya tapi untuk cari secebis maklumat. Aiceh. Nama mia aku taip di ruangan search. Eh tapi,dia mia apa eh? Damia ke,Amira ke ape eh?
Aku klik pada nama seorang budak yang sama form ngan Mia. Tekan friendlist and walah! Target found. Aku tekan button 'add'. Heh,tak hadaplah nak friend sangat ngan dia lepas Misya cakap dia sibuk stalk Syazwan depan-depan haritu. Tak malu ke? Ew baru form 3. Nasib baik Misya yang terserempak dengan dia,kalau aku? Heh dah lama aku buat-buat menggatal ngan Syazwan. Erk? Tarik balik.
Aku lagi rela duduk kat dalam kolam ikan dari menggatal sebab nak buat Mia tu jeles. Lama gaklah aku tunggu dia ni approve. Ke memang tak berhajat langsung nak approve? Ke dia pun dah tak layan facebook? Lantak sanalah. Okay langkah seterusnya,cari twitter dia. Nah,cancel. Wechat dia. Aherher.
Tapi id dia mana nak dapat? Haih lupakan jelah. Terpaksalah aku tunggu budak hingusan ni approve aku. Kalau tak approve siaplah. Aku hack facebook kau huh! Phone vibrate,menandakan mesej masuk. Dari chatgroup 'Himpunan Tahi '
Ew wth. Sape letak nama group ni? Sara? Heh. Padanlah .
Sara : Bow down to your queen poopies.
Zara : go away you poop. You aint queen
Aina : ew sara. Tk sangka kau ratu segala tahi
Diyana : sara tahi paling besar dan busuk
Misya : ape korang main tahi ni?
Zara change the groupname to 'Zara the Fab'
Zara : much better now
Sara : you aint fab,you faT
Diana change the groupname to Di ❤ hebat'
Aina change the groupname to 'Dahi Hebat pemantul cahaya yg baik'
Sara : HAHAHAHAHAHA
Misya change the groupname to 'MiSyaz '
Zara : speaking about Syazwan,aku tengah siasat pasal budak Mia tu.
Sara : tdi pn aku nmpk mia tunggu syazwan kt bawah
Aina : gelinya kenapa bdak tu mcamtu?
Misya : aku pn nmpk weh. Gedik gila ah. Aku kenal syawan dulu tau!
Zara : lek lek. Sebab tulah kita kena pastikan kesahihan nya. Lepastu kan Misya...
Misya : yes?
Zara : takde apelah. Harhar
Sara : pasal benda yang kau cakap tadi tu ke? Rival baru?
Zara : shut up idk you poop pls go away
Misya : rival baru? Aku ada rival baru?
Zara : case ditangguhkan. Jom main tahi
Diana : main TAHI?
Sara : tahi lembu is her fav
Zara : NO lah gila. Maksud aku teruskan dengan tahi kau
Misya : rival baru...?
Aina : aku baru dnload waez,cemana nk guna?
Sara : ..
Diana : download...waez?
Zara : HAHAHAHA ajar aku cemana nak dnload crush
Aina : Shit! Waze lah gila,waez!
Misya : gonna screenshot. Bye aina
Aina : istg Misya esok siap kau
Misya : aku nyorok. Silalah cari aku guna WAEZ kau tu hahahah
Aina : tahi betul korang ni
Sara : bow down poopies. Im your queen!
Zara : go away Sara...
Sara ni sejak bila suka tahi omg patutlah haritu dia ada search pasal tahi yang sihat ew aku tak mengaku kau kembar aku ew gross.
Aku dapat noti dari facebook. YAS! Dia approve. Wrong move little girl,wrong move. Aku terus stalk segala wall post dia yang banyak madah tu ew geli gila. Sara boleh pair dengan dia ni. Sama-sama menggelikan HAHA.
Eh wait,nama dia pun Mia Sara.
Zara : i stalked mia gais. Geli betul post
Diana : apa dia post?
Zara : tknk cakap. Geli
Sara : mesti pasal cinta en?
Misya : jijik ah dia tu!
Misya dah berapi dah tu haha.
Zara : and her fullname is..
Aina : is.. What?
Diana : cepatlah gila!
Zara : Mia Sara
Sara : WHAT SARA I DONT LIKE SHARING NAME WITH GEDIKS
Zara : tahniah 'kakak' HASA
Haha. Sara terus meluahkan rasa tak puas hati. Okay one down. One to go. Tapi aku tak tahu nama dia langsung. Tak pernah nampak selama ni. Form berapa eh dia tu? Kena observe lagi ni. Nametag kawan dia yang teman tu macam form 4 jugak tapi kenapa tak pernah nampak?
Ke aku yang terlepas pandang?
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.