15 minit sebelum masuk panggung wayang. Aku pass tiket kat Syazwan. Memang sengaja buat macamtu pun. Biar si Mia ni rasa yang dia tak diundang kahkah. Omg jahat sangat ke aku ni?
"Satu je?" Soalnya.
Okay Zara,lights on. Camera roll. Scene one part one take one. Action!
"Ya Allah. Weh serious aku lupa gila nak belikan tiket lebih. Ilham ada mesej tapi aku leka. Tulah,main datang sesuka hati nak suprise suprise memang macamtu ending nya." Balasku.
Riak muka dia berubah sikit. Heh padan muka. Hey menyampah pulak aku tengok budak ni. Sara pandang tempat lain sebab nak cover gelak. Misya buat muka annoyed. Aku pandang Syazwan pulak kot-kot dia marah aku ke en tak pasal-pasal friendship kitorang hancur.
"Habistu macam mana Mia nak masuk kalau takde tiket? Tak payah tengok wayanglah." Balasnya selamba.
"Ewah ewah banyak cantik muka kau. Kau ingat beli tiket ni guna muka kau ke sukahati je nak cancel." Sara mengumam tepi telinga aku.
Aku tergelak. Kalau cakap camtu kuat kuat tadi confirm jadi perang ni. So aku pun cakap macamni,
"Em sorrylah Mia tapi nampak gayanya kalau Mia nak join kitorang.."
"Mia kenalah beli tiket sendiri sebab tiket tak jatuh dari langit. Mintak maaflah ye." Sara menyambung.
Hahah you go girl! Syazwan pun macam dah malas nak layan. Muka dia tak macam marah tak macam kesian kat Mia cuma muka dia macam tulah. Tak kisah langsung pasal kitorang buli si Mia ni.
"Okay time's up. Bye aku masuk dulu. Am nanti belikan popcorn." Syazwan memasukkan tangan dalam poket dan terus berlalu pergi seorang diri.
Eh? Okay ni agak pelik. Bukan ke dia sepatutnya backup awek dia yang suka menyibuk ni? Aku mengekori pemergian Syazwan dengan ekor mata. Jap jap. Aku tak salah nampak kan? Weh seriouslah. Something fishy is going around.
Lepastu Ilham ajak Misya masuk panggung. Tinggal aku dengan Sara je. Oh yes,dengan Mia ni.
"Bye Mia. Jumpa lagi 4 jam 45 minit." Sara lambai Mia sambil tarik tangan aku.
Wuuh rasa macam nak menari tango je sekarang ni. Padan muka dia! Insecure sangat dengan kitorang. Tak hadap lah weh boyfriend kau tu. Bagi free pun taknak. Misya jelah kot yang nak. Haha.
Masuk je panggung tu dah nak gelap. Tengah iklan sebab cerita tak start lagi. Aku duduk kat sebelah Misya and Sara duduk sebelah aku. Ilham dengan Syazwan kat seat bahagian atas. Aku pandang atas fan nampak muka Syazwan. Expressionless. Macam takde apa jadi je tadi. Dia pegang phone dan phone dia menyala. Mia call ke?
Tiba-tiba dia pandang aku. Aku pandang ajelah dia sambil angkat kening. Dia kenyit mata kat aku.
YUCKS PIKIR HANDSOME KE DIA BUAT MACAMTU HA AKU RASA BOLEH NIGHTMARE AKU MALAMNI.
"Weh korang,"
Misya dengan Sara pandang aku. Aku buat isyarat suruh dorang rapat sikit.
"Tadi masa Syazwan blah masuk panggung,kau tak rasa pelik ke?" Soalku.
"Yepp. Bukan ke dia patut backup si gedik tu?" Jawab Misya.
"Lepastu kan,aku perhati jelah muka Syazwan sepanjang perjalanan dia menuju panggung wayang. And,"
"And..?" Misya tanya.
"Yea what happened next?" Sara pulak soal.
"And he.." Aku sambung lagi sepatah. Saja nak buat saspen.
"Yes,he..?" Misya dah tak sabar.
Sara pukul aku. "Kenapa dengan dia?"
"Dia senyum weh." Jawabku.
"Lah senyum je pun. Eh jap. Apa maksud kau?"
"Duh. Masa Syazwan blah tu dia senyum. I dont know why tapi dia senyum dan tak marah kita walaupun kita sinis gila kat awek dia tu. Kau tak rasa pelik ke?"
Misya kerut dahi lepas dengar pemerhatian aku. Gaya macam Syazwan tu bahan uji kaji je HAHA. Sara buat muka cool dia.
"Something wrong somewhere." Jawabnya ringkas.
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.