Phone ku vibrate. Chat dari Zara dan Sara serentak.
Zara : misya
Sara : kau dpat tk soalan kt ask?
Me : korang pn dpat ke?
Zara : dia ask apa?
Sara : kau da jwab ke?
Me : belum lagi. Jp knape korang dapat gak?
Zara : aku dah. Jp aku sc
Sara : sc kn aku punya sekali
Zara : sc lah sndiriAku bukak ask.fm balik. Agak-agak apalah yang dorang balas eh? Aku perhatikan semula soalan tu.
Ko pahal nk tumpang2 kereta Syazwan plak? Da tkde kereta ke? Gedik do kau. Aku taula kau suka dia tapi tkyh ah smpi cmtu skali
Sah. Ni dari fanz dia. Eyy. Sibuk je nak suka Syazwan jugak. Dahlah tak untick. Tak gune betul.
Woho lek ah. Kau ni pehal jeles? Biarla aku nk naik kereta sape pun. Yg penting aku tk hengen naik satu kereta ngan kau so back off.
Heh. Tak gune betul. Zara dan Sara hantar screencap kat aku cemana dorang balas. Hm pada pendapat aku,fanz Syazwan ni seorang stalker sebab dia macam tahu je mana nak cari akaun aku ni. Dia macam tau je Zara rapat ngan Syazwan.
Ak tau ah kau atlet memanah skola ngan syazwan. Profesional lh tkyh rapat sngat macam couple boleh ta?? Rimas do
Awh i smell jealousy . Ha doakan memanah skolah dapat emas tau. Kalau free,doakan lah satu hari nnti syazwan tu kawin ngan em aku ke? HAHA
Huish,burn do jawapan Zara.
Bole ta kau ckp ngan kmbar kau ngan kawan kau yg gedik trkinja-kinja tu supaya kurangkn gedik lagi2 dpn syazwan? Semak do mata tngok
Ehh ini negara demokrasi so sekati doranglah nk buat apa pun. Btw syazwan tu laki kau ke? Kalau da jadi laki kau baru aku nasihatkn kawan ngan kmbar aku supaya tk gedik depan dia
Ini lagi sorang. Win lah! Hm siapa pulak yang nak main serang-serang orang secara public ni? Immature betul. Macam budak-budak je . Eh jap. Budak? Could this be Mia? Susah sangat,aku buat video call je dengan kembar tu. Aku call Sara.
"Yo ssup" katanya. "Zara mana?" Dia mengalihkan kamera kearah Zara. "Joinlah sekali,aku malas nak taip sebenarnya ni" balasku. "Ish tepilah,kepala kau besar sangat" Zara menunjal kepala Sara. "Blah,ni iphone aku sukahati akulah" Haih gaduh pulak dua orang ni. "Patutlah kecik,iphone rupanya. Weh Misya,kau call akulah. Skrin iphone aku lagi besar". Aku kerut dahi.
"Lagi besar skrin,lagi nampak pipi kau yang tembam tu hahaha" Sara membalas. Waduh,ni boleh lari topik ni. Belum sempat Zara balas,aku terus pintas. "Weh,kau tak rasa ke asker tu Mia?" Mereka terdiam.
"Mia?" "Kenapa Mia pulak?" Soal Sara. "Eyy kau ni" Sara tunjal kepala Zara sebelum Zara berbuat demikian. "Mestilah Mia sebab dia je ada alibi untuk buat macamtu." Balas Zara lagi. "Kenapa kau rasa macam tu Misya?"
"Sebab gaduh secara public tu matured ke? Jadi anonymous tu matured ke? Tak kan?" Zara diam. "Syazwan ada ask.fm tak?" Tanya Sara. "Entah. Tanyalah tu.. Bff dia tu" balasku. Zara pandang aku sebelum membalas "Oh manalah aku tahu. Aku dapat id wechat dia pun kau bagi. Nanti aku tanya dia."
Aku angguk je. "Ha pasal plan kita nak gi tengok wayang tu macam mana? Aku nak tengok The Scorch Trial eh," balas Zara. "Alah taknaklah. Aku mana faham" balasku. "Macamlah takde subtitle kat bawah tu"
"Aku nak tengok Cinderella" Sara menyampuk. Lepas tu je,conversation pasal siapa asker yang anonymous tu habiskat situ je. Walaupun budak Mia tu berpotensi besar,tapi entahlah. Somehow aku rasa tu bukan dia. Entahlah.
YOU ARE READING
Crush
Teen FictionMenurut Kamus Oxford Fajar Dwibahasa,crush bermaksud menghancurkan,renyuk-crumpled. Well,kita semua tahu apa maksud crush. Jangan buat-buat tak tahu pulak.