MATAHARI sudah terbit dari arah timur, ayam juga sudah berkokok sejak sinar mentari menembusi dunia. Elina dan Mikael sudah bersiap untuk pindah ke rumah milik Mikael.
Mikael memilih untuk tidak tinggal sebumbung dengan keluarganya kerana sejak remaja lagi dia sudah belajar hidup berdikari dan tidak mahu menyusahkan kedua orang tuanya lagi.
Semua barang-barang Elina sudah berada di rumah Mikael sejak mereka menikah, dan sekarang mereka hanya cukup membawa diri saja untuk tinggal di kediaman Mikael.
Sebelum pergi tentu saja mereka akan berpamitan kepada mama dan papa Mikael serta keluarganya yang lain terutama adik iparnya, Aira.
"Hati-hati tau, mama akan sering melawat kamu kat sana nanti takadalah kamu sunyi sangat,"
"Terima kasih ma, Elina tunggu tau!"
"Iya, dah cepat nanti jemmed pulak jalan."
Elina mengangguk, sekali lagi Elina memeluk tubuh Puan Suraya dan kali ini lebih lama, kerana baru pertama kali ada seorang ibu yang mengambil berat tentangnya. Dan sekarang giliran Mikael pula yang bersalaman dengan mamanya.
"Mika balik dulu eh ma, mama dengan papa jaga diri baik-baik tau."
"Iya sayang, hati-hati dan jangan lupa bagi kami cucu cepat sikit,"
"Emph, nantilah Mika usahakan,"
Mikael melepaskan pelukannya lalu berjalan ke arah kereta sambil menyuruh Elina untuk masuk lebih dulu, setelah baki hadiah pernikahan mereka masuk ke dalam kereta, Mikael juga turun masuk di sebelah pemandu.
Dalam beberapa saat, kereta mewah itu mula meninggalkan perkarangan rumah mewah milik keluarga Dato Affendi, selama perjalanan hanya keheningan yang terjadi. Tiada salah satu di antara mereka yang mahu mulakan topik perbualan.
PERJALANAN menuju rumah Mikael sedikit lama kerana jalan raya yang sudah mula dipenuhi dengan kenderaan dimana semua orang mula berangkat bekerja.
"Mulai esok, aku dah start masuk office semula, kau suka hati lah nak buat apa pun dekat rumah asalkan bila aku balik kau dah ada di rumah!"
"Hm, okay."
Suasana kembali hening hingga mereka tiba di kediaman Mikael yang cukup besar dan mewah, Mikael lebih dulu turun dan diikuti oleh Elina, Mikael menurunkan hadiah dan di bantu oleh beberapa orang pembantunya.
"Dah, jom masuk!"
Elina hanya diam mengikuti langkah Mikael dari belakang, saat dia melangkah masuk dia berasa kagum dengan dekorasi rumah Mikael yang bertemakan moden, namun warnanya lebih cenderung ke warna putih bercampur kelabu.
"Kau kena tidur sebilik dengan aku. Kalau mama tahu kita tidur asing mahu dia marah sampai runtuh rumah ni!"
"Okay, awak."
Elina hanya menurut tidak membantah, Mikael tidak akan melakukan apapun, tapi berkaitan dengan permintaan Puan Suraya tadi Elina jadi sedikit ragu jika Mikael tidak akan melakukan apapun padanya walaupun mereka sudah sah menjadi suami isteri.
Cepat atau lambat dia perlu bersedia memberikan itu kepada suaminya, dia juga ingin menjadi seorang isteri yang berbakti selama mereka mempunyai ikatan sah setidaknya nanti bila bercerai dia sudah memiliki pengalaman dalam rumah tangga.
Elina diajak ke tingkat dua dimana letakknya bilik Mikael, sesampainya di bilik Elina sedikit tercengang kerana dekorasi bilik Mikael yang mewah namun bertemakan Dark cenderung warna hitam dan kelabu jauh berbeza dengan ruang tamu.
"Aku nak mandi, siapkan baju aku!"
"Okay, saya tahu lah."
Selama Mikael mandi Elina menyusun pakaian untuk Mikael di atas katil dan setelah itu dia melihat-lihat setiap inci bilik Mikael, dia membuka pintu kaca balkoni dan melangkah keluar menikmati udara yang sejuk dan nyaman di pagi itu, Elina tidak mandi kerana sebelum ke sini dia sudah terlebih dahulu membersihkan dirinya.
Mikael keluar dari bilik air dengan keadaan rambut yang basah dan hanya menggunakan tuala yang dia lilitkan dari pinggang hingga ke lututnya. Dia menghampiri Elina untuk meminta mengeringkan rambutnya entah kenapa dia malah bertindak begitu padahal biasanya dia selalu lakukan itu sendiri.
"Elina, keringkan rambut aku!"
Dengan pantas Elina membalikkan tubuhnya dan terkejut melihat sixpack milik Mikael dan rambut Mikael yang basah semakin membuat lelaki itu tampak seksi di matanya, Elina dengan cepat menampar pipinya beberapa kali dan melangkah mendekati Mikael yang tengah memegang tuala kecil menunggu Elina.
"Awak tak reti buat sendiri ke?"
"Kenapa? Nak jadi isteri derhaka sebab tak dengar cakap suami?"
Mendengar saja ayat itu Elina langsung terdiam, dia cuba fokus dengan mengeringkan rambut Mikael dengan posisi yang sangat dekat saat ini membuat Elina berasa gugup dan takut jika Mikael mendengar detak jantungnya yang berdebar bagai nak gugur.
Mikael memeluk pinggang Elina selama Elina mengeringkan rambutnya, perlahan-lahan dia membawa Elina masuk hingga berdiri di samping katil tanpa Elina sedar kerana gadis itu masih fokus dengan rambutnya yang basah.
"Dia makin cantik kalau dilihat dari dekat," batin Mikael berkata sambil matanya masih tepat di wajah Elina.
"Su-sudah,"
Elina sudah selesai dengan kerjanya, dengan gugup dia menatap semula wajah Mikael yang juga tidak berganjak menatapnya tanpa berkerdip sejak tadi. Semakin wajah itu ditatap jantungnya semakin laju.
"Kau memang berbeza dengan dia?"
"Apa maksud awak ni? Lepaskan saya!"
"Kalau tak nak?"
Mikael semakin mengeratkan pelukannya di pinggang Elina, sekarang Elina benar-benar tidak boleh lepas dari Mikael. Dia cuba menolak tubuh lelaki itu namun apalah daya kekuatannya tidak sebanding dengan Mikael.
Tatapan mata Mikael tiba-tiba berubah, dari tatapan biasa menjadi tatapan lapar dan ghairah. Elina seperti harus rela menyerahkan apa yang sudah dia jaga selama 23 tahun ini kepada Mikael, suaminya.
Mikael menurunkan pandangannya dan menurunkan kepalanya mendekati kepala Elina, Elina sudah memundurkan kepalanya agar tidak terlalu dekat dengan Mikael namun dengan tangkas Mikael langsung menahan leher Elina.
Dengan kesempatan itu, Mikael dengan pantas meraup bibir merah jambu milik Elina dengan lembut, awalnya Elina terus memberontak namun kerana permainan bibir Mikael yang lembut lama kelamaan dia mula terbuai dan memilih untuk memejamkan matanya.
Mikael melihat Elina yang sudah pasrah di bawah tekanannya, semakin dia menghangatkan ciumannya, dia sedikit menggigit bibir Elina agar gadis itu membuka mulutnya.
Mikael cukup lama bermain dengan bibir Elina hingga mereka sama-sama kehabisan nafas baru Mikael melepaskan pagutan mereka, Elina sedikit termengah begitu juga dengan Mikael yang masih menatap Elina dengan ghairah.
"First kiss hm?"
Elina tidak menjawab melainkan langsung menekup bibirnya sendiri, sungguh dia tidak menyangkan kalau dia sudah berciuman dengan lelaki yang bahkan baru dalam hidupnya.
"Hahaha, muka kau cute, aku nak makan kau boleh?"
Tanpa sedar Mikael lantas menggendong Elina membuatkan Elina terkejut dan mahu tak mahu memeluk leher Mikael, lalu Mikael membawa Elina ke atas katil dan menidurkan gadis itu secara perlahan-lahan.
Elina masih sangat terkejut dengan ciuman dan gendongan Mikael tadi, belum selesai dengan itu, Mikael berkata ingin meminta itu sekarang membuat Elina hanya mampu membiarkan sahaja.
"Aku nak buat baby sekarang boleh tak, sayang?"
Mikael kembali mencium Elina, ciuman kali ini lebih kasar dari yang tadi, tangannya tidak tinggal diam Mikael memainkan dua gunung kembar hingga mereka melakukan hubungan suami isteri hingga berjam-han bahkan makan tengah hari pun mereka biarkan.
YOU ARE READING
ISTERI GANTIAN (SLOW UPDATE)
RomanceSLOW UPDATE !! Klau sudi, follow la author hehe.. Saat hari bahagia di mana Si Kakak akan bergelar seorang isteri namun dia menghilang begitu saja tanpa diketahui oleh keluarga pihak lelaki, namun kedua orang tuanya tahu kemana dia pergi. Elina Dhar...