Resten av hösten spenderade dom så mycket tid ihop som dom kunde. Sarah fick snabbt en nyckel hem till Stefan så att hon kunde komma och gå som hon ville. De åt middag tillsammans nästan varje dag och hon presenterade honom snabbt för sin familj som till hennes lycka också avgudade honom.
En kväll låg dom nakna tillsammans i sängen, svettiga och utmattade. Hon vilade huvudet på hennes bröst och han smekte henne långsamt på ryggen.
"Vad tänker du på, älskling?" frågade hon och kysste honom på bröstet.
"Ingenting" svarade han frånvarande. Hon tittade upp på honom.
"Vill du försöka igen eller tänker du hålla fast vid det svaret?" hon log och kysste honom på bröstet igen.
"Jag bara... nej jag vet inte. Det här, vi. Det känns bara för bra för att vara sant, du vet? Jag vill bara inte att det ska ta slut". Hennes hjärta fladdrade och hon log kärleksfullt upp mot honom.
"Jag vet exakt vad du menar". Han kysste henne ömt på munnen och log.
"Lämna mig inte" viskade han i hennes öra och kysste henne på halsen.
"Aldrig" svarade hon andlöst.Sen var hon fast. Hon var förälskad och han var fantastisk. Hon svävade på moln och njöt av sin fina skimrande rosa bubbla. När han bad henne flytta in trodde hon att hon skulle sprängas av lycka. Det var som en saga från hennes barndom, hon kunde knappt tro det själv. Hennes familj avgudade honom och Stefan avgudade dom. Han hjälpte hennes lillebror med läxorna när dom blev för svåra för henne och hennes föräldrar. Det var fantastiskt. Hon var så lycklig.
"Vi träffar dig aldrig längre!" klagade Alicia när dom träffades för fika en dag. "Jag ska ändå föreställa din bästa vän!" Sarah skrattade åt henne och hängde av sig sin jacka.
"så länge har det inte varit" påstod hon och Alicia himlade med ögonen mot henne.
"Jag träffar dig en gång var fjärde månad. Om jag har tur!" hon plutade missnöjt med munnen. "Missförstå mig rätt, jag är glad för din skull. Du verkar lycklig. Jag bara..." hon ryckte på axlarna.
"Bara?" lirkade Sarah.
"Saknar dig, okej? Jag saknar dig." hon sörplade generat på sugröret och svalde innan hon la till; "Din bitch" Sarah skrattade och sträckte sig fram och tog tag i Alicias hand.
"Jag ska bli bättre på att höra av mig. Jag lovar" hon kramade handen och log kärleksfullt innan hon la till, "din bitch". Alicia skrattade motvilligt till och nickade.
"Okej då."
"Vad gör ni på nyår? Vill ni komma på fest?" Sarah tvekade och Alicia suckade.
"Alltså, förlåt, men du vet vad jag tycker om fester". Irriterat lutade sig Alicia tillbaka.
"Jaja" muttrade hon och tittade ut genom fönstret. Hon betraktade människorna som försiktigt vadade genom slasket som gjorde marken hal. Sarah kände en klump i halsen av dåligt samvete.
"Vilka kommer?" suckade hon och gnuggade sig i ögat.
"Inte många. Blir la jag och Tommy. Kanske någon mer." Alicia betraktade surt en gubbe med rullator som kämpade sig fram och böjde ner huvudet mot blåsten som piskade honom i ansiktet.
"Jag kollar med Stefan" sa hon med en suck och Alicia pep av lycka och gav henne en stor kram. Sarah tvingade fram ett leende men visste att det inte riktigt såg äkta ut.
Som vanligt brydde inte Alicia sig.
YOU ARE READING
I Din Skugga
Mystery / ThrillerSarah är tillsammans med Stefan, killen hon träffade på en fest som hennes kompis Alicia dragit med henne till. Det tar inte lång tid innan hon och Stefan bor tillsammans och allt är frid och fröjd. Eller? Brev, foton som inte verkar föreställa någo...