Kapitel 28

7 0 0
                                    


Hon hörde inte Alicia tassa ut ur sovrummet och när hon slog armarna om Sarah klamrade hon sig fast vid henne som om hon skulle drunkna annars. Alicia hyssjade henne varligt och smekte henne över håret medan Sarah skakade av gråt. Ett skrik i bröstet ekade i hennes inre som hon vägrade släppa ut, hon visste inte om hon skulle klara av att sluta skrika om hon gav efter och började.

Efter en stund lugnade Sarah ner sig och satt med Alicias armar om sig. Hon kunde inte andas genom näsan, snoret klibbade mot Alicias tröja och ögonen kändes som att någon hade hällt salt i dem.
"Sarah, är du okej?" frågade Alicia med skrovlig röst. Hon lät som att hon hade en grov förkylning men verkade inte bry sig om snoret på tröjan.
"Nej", försökte Sarah svara men det lät mer som ett bräkande.
"Vad kan jag göra för dig?" frågade hon med mild röst.
"Gå tillbaka i tiden och inte presentera mig för Stefan. Gå tillbaka i tiden och låt bli och ligga med honom. Det är bara två förslag", svarade Sarah giftigt. Och otydligt. Alicia var tvungen att anstränga sig för att förstå av hennes bluddrande.

"Sarah, jag har redan sagt förlåt. Jag trodde att jag gjorde det som var bäst för dig!" Tårarna brände i Alicias ögon och Sarah blängde på henne.
"Nej det har du inte!" fräste hon.
"Va?" Alicia såg förvirrad ut.
"Du har inte sagt förlåt en enda gång. Du har hittat på ursäkter, men du har inte bett om ursäkt." Sarah blängde på henne.
"Men jag är din vän, du känner mig. Du vet att jag vill det bästa för dig!"
"Lägg av!" Avbröt Sarah och drog sig undan. Hon kände sig helt uttömt på tårar och känslor, hon orkade inte vara arg igen. Alicia blängde på henne men snörpte ihop läpparna och reste sig upp.

Alicia tittade sig omkring och noterade skokartongen på köksbordet.
"Hur gick det med det där då?" Hon nickade med hakan mot lådan och undvek att titta på Sarah. Sarah suckade och torkade bort tårarna med händerna.

"Det verkar som att du inte är den enda Stefan varit otrogen med." Hon snörvlade och Alicias ögon smalnade när hon mätte lådan med blicken.

"Vad får dig att tro det?" Alicias mun kändes torr. Hon var väl medveten om att hon inte var den enda i Stefans liv, han var ju tillsammans med Sarah egentligen. Men hon hade inte en enda misstanke om att det kunde finnas en till tjej i hans liv.

"Det var det bilderna föreställde." Svarade Sarah och plockade fram bilden på mobilen och visade den för Alicia. Sarah stirrade ner i golvet och vägrade titta på den igen.

Tack vare det missade hon Alicias ansiktsuttryck. 

Chock, hat, lättnad och förfäran. 

I Din SkuggaWhere stories live. Discover now