Kapitel 19

6 1 0
                                    


Dagarna som följde kom Sarah på Stefan med att titta konstigt på henne med jämna mellanrum. Hans ansiktsuttryck var svårt att placera och gjorde henne av någon anledning illa till mods. Hon kände att hon drog sig undan allt mer och fick svårare att somna på kvällarna. Det var något som inte stämde, och sms:en från Alicia kom allt oftare. Till slut fick hon ett sms nästan varje timme.

Hon varierade mellan bedjande och smörigt, när hon inte fick respons på det så blev hon arg och började skicka arga och svartsjuka sms. När hon sen inte fick svar på det heller bad hon om ursäkt och sen började cykeln om igen. Sarah tyckte det påminde mer om ett svartsjukt ex än en kompis. Hon hade ingen aning om hur hon skulle hantera det och fortsatte istället ignorera det.
Men efter en vecka kunde hon inte ignorera Alicia längre.

Hon och Stefan satt i soffan och glodde på film. Sarah hade ingen aning om vad den handlade om, hon hade varvat mellan att sitta i sina egna tankar och scrolla på Facebook. En liten duns i hallen fångade hennes uppmärksamhet och hon vände sig om. Hon kände irritation och oro som stack i bröstet när hon såg något vitt på hallmattan. Hon sneglade på Stefan som var helt fokuserad på filmen. Utan ett ord reste hon sig och gick ut i hallen och plockade upp kuvertet.

 "Vad är det? Ska jag pausa?" ropade Stefan från soffan.
"Nej det är lugnt. " svarade hon och när hon svepte förbi sin handväska släppte hon diskret ner kuvertet och plockade upp en ladd sladd.
"Jag skulle bara ha en sån här!" förklarade hon och höll upp sladden.
"Jaså." ointresserat fortsatte han titta på TV:n.
Innan hon hann hindra sig skickade hon ett sms till Alicia.
"Jag kommer till dig imorgon." 

I Din SkuggaWhere stories live. Discover now