Kapitel 7

16 2 0
                                    


Alicia skrev med jämna mellanrum och berättade något roligt som hänt eller nåt snyggt hon köpt till sig själv. Det både störde och gjorde Sarah lättad att Alicia skrev med henne som om ingenting hade hänt. Stefan himlade med ögonen när hon ville prata om det och ventilera. Oftast mumlade han något om att han inte skulle lägga sig i, att han inte skulle komma mellan två vänner. vilket kändes som skitsnack, för när det hade gått ett halvår och Sarah äntligen gått med på att träffa Alicia på ett fik i närheten såg han irriterad ut och himlade med ögonen.

"Vad var det där om?" Sarah petade honom i sidan och han ryckte till.
"Vad var vad?"
"Du himlade med ögonen mot mig! Varför gjorde du det?" Sarah petade honom igen.
"Jag vill inte..." började han mumla men hon avbröt honom.
"Sluta!" Han betraktade henne länge innan han svarade;
"Vill du verkligen veta?" hon nickade tveksamt.
"Hon är ingen riktigt vän. En riktig vän vill en väl, är glad när man har en partner."
"Och det vill inte hon?" sammanfattade Sarah skeptiskt.
"Är hon likadan nu som innan du träffade mig?" Sarah var tyst.
"Jag vet inte."
"Är hon det så kanske jag har fel. men då är hon ändå ingen bra vän med tanke på hur hon betedde sig vid Nyår och sen inte ens kunde be om ursäkt som en vuxen människa. Jag hade inte haft kvar henne i mitt liv." Stefan ryckte på axlarna. Sarah tittade olustigt på honom medan tystnaden bredde ut sig mellan dem. Kanske han hade rätt.

"Det kom ett brev till dig förresten. Det ligger på matbordet." frånvarande tryckte han snabbt på kontrollen till playstationet. En efter en dog zombiesarna. Utan ett ord reste hon på sig och gick ut i köket.

Det var ett vitt kuvert med hennes namn på. ingen address eller frimärke, vilket betydde att någon hade varit i deras trappuppgång och petat ner brevet i deras brevinkast i dörren. Hon slet upp det och fick fram ett foto. Hon hade ingen aning om vad det föreställde. Det var ljust, mörkt och helt ur fokus, helt ologiskt. Hon vände på fotot och såg siffror skrivna i vänster hörn.

2340181231

I Din SkuggaWhere stories live. Discover now