Kapitel 20

5 0 0
                                    


Dagen efter ringde hon och sjukanmälde sig från jobbet och sen gick hon snabbt till Alicia. Hon försökte ignorera klumpen i magen och försökte låta bli att genast slita upp kuvertet. Det var mycket tjockare än alla de andra hon hade fått och hon hade inte nämnt det för Stefan. Hon hade en stark misstanke om att han hade slängt det direkt utan att kolla i det. Kanske är det vad hon borde ha gjort hela tiden, men det var så dags att tänka på det nu.

Hon knackade hårt på dörren till Alicias lägenhet och tittade sig nervöst omkring. Håret i nacken stod rakt upp och det kändes som att någon brände hål i nacken på henne med sin blick. Om det var sant eller om det var paranoian som slog till visste hon inte. Helt ärligt struntade hon i det, känslan av att vilja krypa ur sitt eget skinn var överväldigande.

När dörren äntligen öppnades klämde hon sig in utan att bry sig om Alicias protester.
"Men hallå! Vad gör du?" Alicia såg ilsken och yrvaken ut.
"Jag fick ett till brev, jag vet inte vad jag ska göra! Ska jag öppna det eller ska jag bara bränna skiten? Men det är mycket tjockare än dom andra, jag vet inte, vad ska jag göra?" Sarahs babbel verkade väcka Alicia mycket effektivare än en väckarklocka.
"Vad ska jag göra?" frågade Sarah igen med tårar i ögonen och höll vädjande upp kuvertet med sitt tjocka innehåll mot Alicia. Under tystnad stod de två vännerna i hallen med kuvertet mellan sig.

Poliskvinnan tittade på Sarah som tystnat. Hennes röst hade blivit hes och knarrig av allt prat.
"Vill du ha ett glas vatten, Sarah?" frågade hon vänligt. Sarah nickade tacksamt. Tankarna surrade i huvudet på henne, hade det varit bättre om hon bara hade kastat kuvertet utan att läsa det? om hon bara kastat hela lådan med bilder som Stefan velat? Hade någonting slutat annorlunda eller hade det bara varit en längre väg till samma destination?
Hon tog en stor klunk och svalde.
"Öppnade du och Alicia brevet, Sarah?" frågade Camilla vänligt. Efter en kort tvekan nickade Sarah.
"Vad fanns i kuvertet, Sarah?" manade Camilla försiktigt efter en kort tystnad. Sarah öppnade munnen för att svara men ingenting kom ut. Hon tog en klunk vatten till innan hon försökte igen.
"Ett nytt brev." 

I Din SkuggaWhere stories live. Discover now