Tack!

5 0 0
                                    


Till läsaren;

Tack för att du tagit dit tiden att läsa "I Din Skugga"! Jag hoppas att du även passat på att kommentera och rösta på dina favoritkapitel!

Jag håller på att redigera boken och jag hoppas att du vill hjälpa mig.
Vad saknade du? Vilken var din favoritdel? Slutade den som du hade förväntat dig eller blev det en lika stor chock för dig som för mig? Berätta gärna och jag hoppas att du kan gilla något mer jag har skrivit som ligger uppe. 


Aktuellt hos mig just nu är Evig Natt som kommer med ett nytt kapitel varje vecka!
Evig Natt är en en postapokalyptisk fantasy historia. Det är inget fel att vara rädd för mörkret, det är det som kan rädda ditt liv.

"Klara och Jen lever i en liten by i utkanten av en skog. Om natten kommer skuggorna i mörkret och tvingar dem att tillsammans ta skydd i ljusens sken. En dag kommer utomstående för att söka skydd innan de reser vidare in i den Eviga Nattens skog. En skog där inget dagsljus kommer igenom träden och din enda chans till överlevnad är att hålla facklorna vid liv."


Utdrag ur Kapitel 1:

"Ett kvävande mörker drog in över den lilla byn. Det tycktes suga ut allt ljus och värme och lämnade invånarna frusna ända in i själen. Granarna tornade olycksbådande upp över byn. De visste alla vad det var som lurade i skuggorna efter mörkrets inbrott. Tätt tillsammans i klungor rörde de sig mot den stora samlingsbyggnaden i byns mitt. Så många som möjligt hade facklor som tappert kämpade för att lysa upp mörkret, de som inte hade facklor gick tätt ihop med de som hade. Väl inövat såg byborna till att ingen blev kvarlämnad, de visste alla vad för öde som väntade för den som lämnades kvar.

Väl inne barrikaderar de stora portarna och facklor och ljus tändes för att tvinga bort mörkret och lugna de nervösa människorna. Fönstren bommades för och till slut kunde de ta en lättnadens suck och andas ut. Raskt utsågs ett nytt vaktlag att hålla ett öga på människorna och se till att facklor och ljus under inga omständigheter slocknade under natten. Minsta slarv kunde resultera i en hel bys utplåning, de hade sett det förr i grannbyarna och var fast beslutna att det inte skulle hända dem.

En efter en somnade de utmattade byborna, mitt ibland dem låg Klara som ensam överlevare från en av grannbyarna."


Tack igen och ha en fantastisk helg!

/ Petra

Psst ... visste du att jag även finns på instagram? sök på petra_olsson92 och följ mig för nyheter och annat kul! 

I Din SkuggaWo Geschichten leben. Entdecke jetzt