"Vem är hon?" Alicia tyckte själv att hennes röst lät tom, Sarah verkade däremot inte märka något alls.
"Det vet jag inte. Jag tror att det är någon gång mellan jul och mitten på Januari det året vi grälade på nyårsafton."
"Varför tror du det?" frågade Alicia och tvingade sig själv att inte låta så sammanbiten som hon kände sig."Därför att skjortan han har på sig fick han av mig. Han var tvungen att slänga den för att den gick sönder, och nu vet jag varför." Sarah kände sig uppgiven och bitter.
"Den lille jäveln..." väste Alicia och Sarah reagerade äntligen och tittade upp på henne. Alicia såg ut som ett åskmoln i ansiktet.
"Vad?" frågade Sarah uppgivet.
"Det är illa nog att han var otrogen med mig men det här är ju ännu värre!" förklarade Alicia hastigt. "Får jag se den där?" hon sträckte sig efter Sarahs telefon men Sarah drog undan den.
"Snart, jag ska bara..."
"Ge hit!" Alicias röst var hög och skarp och Sarah hajade till och tittade på henne."Nej." sa hon efter en kort tystnad. Alicia lyckades tygla ilskan och knöt händerna för att inte göra något dumt. Igen.
"Kan du skicka den till mig är du snäll?" Alicias röst var alldeles för behärskad, Sarah visste att när hon var sån här så var hon alldeles för nära att slå någon. Hon nickade försiktigt och skickade snabbt iväg ett mms till Alicia och mailade snabbt en kopia till sig själv utifall att. De båda vännerna släppte inte varandra med blicken. Den ena med rödgråtna ögon och den andra med ögon som såg tomma och döda ut.
Alicias mobil bröt den spända tystnaden med ett muntert plingade och båda ryckte till.
"Jag måste nog gå nu." sa Sarah tyst och reste sig långsamt. Alicia skakade på huvudet och log ansträngt.
"Du vet att du gärna får stanna här." kommenterade Alicia. Sarah tvingade fram en grimas som hon hoppades Alicia skulle uppfatta som ett tacksamt leende.
"Jag borde nog gå."
"Du borde stanna, Sarah." Alicias leende var kallt.
"Nej, på riktigt jag borde..." började Sarah innan Alicia avbröt henne.
"Jag frågar inte." Alicia drog fram en kniv och höll den ledigt men självsäkert.
"Sitt ner, Sarah."
YOU ARE READING
I Din Skugga
Mystery / ThrillerSarah är tillsammans med Stefan, killen hon träffade på en fest som hennes kompis Alicia dragit med henne till. Det tar inte lång tid innan hon och Stefan bor tillsammans och allt är frid och fröjd. Eller? Brev, foton som inte verkar föreställa någo...