Kapitel 22

5 0 0
                                    


Sarah höll upp fotot för Alicia.
"Är det du?" Upprepade hon med darrande röst. Alicia var för en gångs skull mållös.
"Är det DU?!" skrek Sarah och slog hårt med handen i bordet. Smällen fick Alicia att hoppa till och titta vilt på Sarah.
"Jag..." Alicia visste inte vad hon skulle säga. Sarah tittade på henne på ett sätt som fick henne att totalt komma av sig, hon hade aldrig tittat på Alicia på det viset innan. Svek, besvikelse, ilska och... något annat hon inte kunde sätta fingret på förändrade Sarahs ansikte så totalt att Alicia inte kände igen henne.

"Du vadå?" röt Sarah. Hon var helt svart i blicken av raseri och Alicia visste att hon behövde börja förklara, snart skulle inte Sarah vara intresserad av vad hon hade att säga.
"Jag försökte skydda dig", till och med Alicia hörde hur lamt det lät och fortsatte snabbt. "Du mår inte bra, Sarah! Och du hade aldrig tagit dig vidare själv. Jag känner dig, du är en känslomänniska! Du känner så mycket och det låser fast dig!" Alicias rabblande avbröts av Sarah som dunkade handen i bordet igen.
"Så du knullar min pojkvän!?!" skrek hon och kastade fotot på Alicia som föreställde henne och Stefan nakna i sängen som Sarah betalat för. Vilken jävla klyscha! Alicia på fotot har munnen öppen i ett tyst stön och hon och Stefan glänste av svett. Sarah mådde illa.
"Vem har tagit fotot ens?" frågade Alicia febrilt och vred och vände på fotot som var taget från sidan. 

"Tror du att det ska finnas en jävla signatur eller?" fräste Sarah och drog händerna genom håret. Hela kroppen var stum. Det var som att kroppen hade glömt hur man känner i chocken och bara gick på autopilot.
"Vem fan bryr sig om vem som tog fotot, hur kunde du göra så här mot mig?" Hon kände äntligen tårarna börja rinna och hjärtat brast långsamt i tusen bitar. Hennes bästa vän och hennes värdelösa pojkvän.
"Vilken jävla klyscha!" tänkte hon igen. Men nu fattade hon äntligen varför Alicia och Stefan försökt få henne att avstå från den andre, pusselbitarna föll sakta på plats. Och en tanke formades i huvudet på henne. Tänk om breven som Stefan slängt hade något med honom och Alicia att göra? Det hade ju förklarat varför han vägrade prata om dem.

Hon var så inne i sin egen smärta, chock och tankar att hon inte märkte inte att Alicia stelnat till och stirrade på baksidan av fotot.
"Karma is a Bitch, Alicia 😉" 

I Din SkuggaWhere stories live. Discover now