Snart var det dags att åka hem. Hem till Stefans lägenhet, det som hade varit deras hem under så lång tid. Hon var inte säker på exakt när det slutade vara hennes hem men det spelade ingen roll nu. Det viktiga nu var att hon skulle blicka framåt, en dag i taget, ett steg i taget och allt annat tjafs som poliserna hade babblat om.
Hon suckade och sträckte på sig, de senaste veckorna hade varit en mardröm. Ofta hade hon mått illa över sig själv och hur ynklig hon varit. Andra gånger hade hon varit tvungen att begrava ansiktet i näsduken och låtsas böla som ett litet barn för att dölja sitt skratt. Och poliserna hade ätit upp det med hull och hår. Hon flinade för sig själv.
Sarah slängde sig i soffan och njöt av tystnaden runt omkring sig. Det hade varit svårt och faktiskt lite jobbigt att kasta sig själv ner för den där branta backen mot vägen. Hon hade inte räknat med att skada sig så mycket, men det visade sig vara till hennes fördel.
Hon hade anat att Stefan var otrogen ganska länge, det var därför hon hade satt upp kameran i taket på sovrummet. Att han låg med Alicia var däremot en chock. Hon visste att Alicia var självisk men inte så självisk. Det var när hon sett den filmen hon bestämt sig för att hämnas. Såklart så var det Alicia han låg med i den där parken också, hon hade följt efter Alicia efter deras gräl och sett dem. Tur att hon hade en kamera som fotade bra i mörker så man såg vem det var. Efter det var det bara att posta brev och foton till sig själv och springa och gnälla hos Alicia som såklart tog sin chans att försöka vara hjälten i det hela.
Det var först i Alicias lägenhet det började gå fel, den subban hade slagit henne i huvudet. Det hade varit jättejobbigt att jaga ikapp Alicia med det där jacket i huvudet samtidigt som man försökte undvika för mycket blickar från förbipasserande. Till slut hade hon lyckats, hon trodde inte att Subban skulle hittas på ganska länge. Eller någonsin för den delen. Just nu låg hon och vilade i frid under betongen på en av de nya villorna. Hon gratulerade sig själv till en väl genomförd plan.
Nu satt hon här, hon hade vunnit. Hon hade blivit av med en falsk vän och pojkvän, hon hade en jättefin ny lägenhet att inreda och hon hade hela livet framför sig.
Livet är bra ändå.
YOU ARE READING
I Din Skugga
Mystery / ThrillerSarah är tillsammans med Stefan, killen hon träffade på en fest som hennes kompis Alicia dragit med henne till. Det tar inte lång tid innan hon och Stefan bor tillsammans och allt är frid och fröjd. Eller? Brev, foton som inte verkar föreställa någo...