När hon kom hem låg Stefan som vanligt på soffan och spelade Playstation med en minst sagt unken doft omkring sig. Hon suckade när hon såg kaoset i köket. Smutsig disk täckte varenda horisontell yta i hela köket och hon visste att han när som helst skulle hasa in till henne i köket och klaga på att han var hungrig. Troligtvis med en antydan av anklagelse i rösten som om det var hennes fel att han inte gjort mat till sig själv på hela dagen. Hon älskade honom, men fan vad irriterande han var ibland.
"Är det du älskling?" ropade Stefan med uttråkad röst utan att röra en muskel från soffan.
"Jepp!" hon började snabbt röja i köket. Hon hoppades att han skulle stanna i soffan när han hörde henne börja städa och börja med maten.
"Du, en fråga" hördes Stefans röst i dörröppningen.
"Ja?" hon var redo för en klagolåt om mat och hunger, bla bla bla, men hajade till när han ställde sin fråga.
"Vem kommer alla brev ifrån?"
"Vilka brev?" frågade hon förvirrat och vände sig mot honom med en smutsig tallrik i handen. Han nickade mot köksbordet och mycket riktigt, under en smutsig gryta låg en hög vita kuvert. Hon tvättade snabbt händerna och flyttade bort disken från kuverten som vid det här laget var fläckiga med gammal mat.Hon räknade dom snabbt, fem stycken. Fem brev med hennes namn, ingen adress och inget frimärke.
"Men vafan.." mumlade hon och började slita upp dom en efter en. Alla var lika suddiga med ljust och olika färger, det såg ut som att det fanns ett sammanhang mellan dom men hon kunde inte se det.
"Kom alla idag?" frågade hon Stefan som såg lika förvirrad ut. han skakade på huvudet.
"Nej dom måste ha kommit lite då och då. Jag hittade dom mellan några gamla tidningar häromdagen."
"Häromdagen? Och du nämner det nu?" hon gav honom en irriterad blick som han ignorerade. Han ryckte på axlarna.
"Ja, och? Tydligen var det inget viktigt ändå." han viftade avfärdande med handen och började hasa mot vardagsrummet igen. "Vad blir det för mat, förresten?"
Hon bet frustrerat ihop tänderna och sopade ner fotona i en av kökslådorna. Hon fick kolla på dom sen.
YOU ARE READING
I Din Skugga
Mystery / ThrillerSarah är tillsammans med Stefan, killen hon träffade på en fest som hennes kompis Alicia dragit med henne till. Det tar inte lång tid innan hon och Stefan bor tillsammans och allt är frid och fröjd. Eller? Brev, foton som inte verkar föreställa någo...