9.BÖLÜM

60 12 24
                                    

Mutfağa yemek için geçtiğimizde masada gördüğüm nuddle kaseleri üzerine Haktan'a göz devirerek "Kendi ellerinle hazırladığın çok güzel olan yemek nuddle mi gerçekten?"demiştim.

"Bunu bulamayanda var Elif!"

"İyi be tamam bir şey demedik!"

"Hadi hadi fazla konuşma da guruldayan karnını doyur sonra bayılcan kalcan elime."

Biz atışırken Kayra çoktan yemeğe başlamıştı.Savaş alanındaki umursamaz ağaç gibi demem gerekiyordu ama ağaç bile bir şeyleri umursardı.

Ben ikinci nuddle paketini yerken Kayra ilk kaseyi yedikten sonra balkona çıkmıştı.

İçeriye giren böğürtlen kokusundan sigara içtiğini anlamıştım.

"Sigaraya mı başladı? "demiştim elindeki bardağı evirip çeviren Haktan'a.

"Uzun zamandır içiyor."

"Ne kadar uzun zamandır?"

"Sekiz yıl olmuştur."

Sekiz yıl mı demişti,sekiz yıl...o gün...o yıldan beri mi yani?

Peki Haktan bunu nasıl biliyordu demek ki gerçekten Kayra'ya yakın biriydi.

Sor Elif,arabaya binmeden önce neden farklı cevap verdiklerini sor belki cevaplar.

"Kayrayla nereden tanışıyorsun Haktan?

Haktan içtiği suyu yuttuktan sonra duraksayıp bana bakarken"Kayra'ya sor! "deyiverince elimdeki çatalı sert bir şekilde masaya bırakmıştım.

"Kayra'ya sormasını ben de biliyorum ama ilk sen bir söyle! "

Söylemezse bardaktaki suyu gerçekten yüzüne atacaktım.Hadi Haktancığım işleri zorlaştırma!

Balkonun kapısından gelen öksürük sesi üzerine başımı çevirmiştim.Kayra elindeki sigaranın dumanını üflerken tek kaşını kaldırmış bizi izliyordu.

Ben de tek kaşımı kaldırıp Kayra'ya bakarken"Eee hadi söyle Haktancığım! "deyince Haktan sandalyeden kalkıp mutfak kapısına yönelirken"Henüz ölmek için çok gencim ye...yani Elif. "deyip çıkmıştı.

Haktan kendine kaçmak için yer ara.Hele bir şurdan çıkayım sana bunun hesabını soracağım hele senin de işin bana bir düşsün o zaman göstericem sana!

Tamam Elif boşver sen asıl konuya odaklan,Haktan gittiyse Kayra'ya sor!

Tabi Kayra da cevap vermek için can atıyordu hatta Elifciğim nerdesin gel sor diyordu.

"Balkona gelsene, rüzgar esiyor içeriden daha havadar burası."

Kayra'nın sesiyle kendi kendime istişare etmeyi bırakıp balkona geçmiştim.

"Sigaraya başlamışsın."

Elindeki biten sigarayı söndürüp yenisini yakmıştı.

"Uzun zamandır içiyorum."

Evet Haktan sağolsun bunu biliyorum.

"Neden?"

Bir süre cevap vermemişti,gözleri gökyüzündeki Ay'a ilişirken"Bir sebebi yok! "demişti.

Evet çok inandırıcı bir cevap Kayra.Kendine zarar veren bir şeyi içmenin sebebi gerçekten yok muydu?

"Demek bir sebebi yok...peki! "deyip ayağa kalkmıştım ki saçımın ucunda hissettiğim dokunuşla başımı çevirip"Saçımı niye çekiyorsun ya?!"demiştim.

KARANLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin