Ethan tidak berhenti menjeling sisinya melihat Ayana yang berjalan dengan perlahan itu.Memandangkan Pergerakkan Ayana terbatas dia juga turut menyamakan langkah mereka berdua.
Tiba sahaja di depan lif Ayana mula berasa resah dan tindakannya itu menarik perhatian Ethan.
What am i suppose to do?
Ethan menundukkan sedikit kepalanya ke arah Ayana, memandangkan jarak ketinggian sangat ketara.
Aduh time aku gelisah kau bunyi perut! Ya Allah kenapa aku trauma tengok bende ni.
Ting!
"When your stomach rumbles what does it call?" Ayana menoleh ke arah Ethan dengan tanda tanya.Agak random ya.
Tanpa Ayana sedar, Ethan menolak perlahan belakang Ayana untuk masuk bersamanya ke dalam lif itu.Ayana tidak rasa tangan Ethan kerana ia memakai hoodie yang agak tebal dan Ethan juga bukan menyentuhnya dengan sangat.
Okay hoodie tu Ethan yang punya.Hoodie besar sangat selesa ya.Kenapa Ayana pulak yang pakai sedangkan dia pun ada baju jugak? Ezra hanya pack kan baju tidur sahaja malangnya hoodie kegemaran Ayana dia tidak jumpa.Mujur seluar slack Ezra masukkan.
Jadi dengan rela hati, Ethan bagi dia pakai baju hoodienya itu.
Pakai tshirt putih kosong pun segak.
Ew tf.
"What?" Ayana baru tersedar yang mereka sudah ada di dalam lif itu apabila pintu tertutup.Dia sebenarnya sangat resah tapi adanya Ethan dan dia mula bertanya soalan random, serba sedikit keresahan itu dapat ditangani.
"Wamble." Jawab Ethan tanpa memandang Ayana
Ayana meng'o'kan jawapan Ethan.Dia baru tahu akan nama itu, kepala diangguk berkali-kali.Okay new knowledge given by none other than mamat muka ketat ni.
Pakaian Ethan ini seperti budak-budak yang masih belajar di universiti.He would be the popular one ngl.
Again why am i being so nice by giving him the compliment? Dia benci kenyataan itu sebab ia benar.
"The plastic and metallic coating at the end of your shoelaces is called an aglet." Ucap Ayana sambil menjuirkan bibirnya ke kasut sneakers hitam Ethan.Jejaka itu juga menunduk.
Okay.Dia baru tahu.
Tidak lama itu, lif terbuka dan Ayana menghembus nafas lega.
Wait did i hold my breath that long?
Tanpa membuang masa mereka keluar dari lif itu dan Ayana tersenyum kearah bilik dimana terletaknya bayi yang baru sahaja lahir.Mereka berjalan sambil memandang tingkap luas yang menunjukkan bayi yang sedang tidur, ada yang menangis.
Tanpa sedar, Ethan tersenyum kecil melihat mereka.Little humans.
"Vagitus." Gumam Ethan perlahan.
"Huh?" Mata masih tidak lekang memandang anak-anak kecil itu bertanya dengan kerutan di dahi.
"The cry of a new born baby is called vagitus." Ulang Ethan.
Selepas itu tiada sebarang suara daripada mereka, berjalan keluar hospital dengan senyap.Ayana agak tidak selesa dengan pandangan orang sekeliling.Adakah sebab dia berjalan dengan Ethan? Bosnya itu sangat terkenal.
Ayana hanya membontoti langkah Ethan yang sekarang sedang menuju ke kenderaan miliknya.Mulut Ayana terlopong melihat kereta itu.
Bentley Mulliner Batur siot!
"Can't believe you manage to bought this." Tanpa sedar Ayana menggumam membuatkan Ethan menoleh belakangnya.
"What do you mean?"
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romance[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...