Curiosity kills the Savannah.
These words managed to make him smile just like that, its not funny though but why does he smile?
Ethan menarik nafas kemudian menghembusnya, sekurang-kurangnya melihat Ayana dapat mengurangkan fikiran ini berfikir perkara yang belum terjadi dan yang telah terjadi.
Her annoying face makes his heart at ease, its annoying.
Peristiwa sewaktu di pejabatnya berlayar di minda, tingkat 5.Terdetik di hati jejaka itu untuk mengakses kesemua footage dalam hidden camera yang dia letakkan di setiap tingkat dan kawasan-kawasan yang mencurigakan serta tempat blindspot di mana cctv tidak dapat melihat.
Tingkat 5 adalah tingkat yang Ayana suruh dirinya untuk memeriksa keadaan di sana.Pada mulanya dia menjejakkan kaki tidak ada yang mencurigakan.
Namun, ada perkara yang telah berlaku sewaktu Ayana tersekat di dalam lif itu.Sangkaan Ethan terhadap Ayana adalah wanita itu sedang berhalusinasi dan trauma tentang musibah yang menimpa dirinya.
But no, pembunuhan berlaku di situ.Perkara ini membuatkan Ethan rasa geram, kenapa dia tidak perasan perkara tersebut berlaku di dalam bangunannya sendiri.
Pekerja yang menghantar satu dokumen berhenti kerja tetapi pekerja tersebut tidak datang menghadapnya sendiri untuk minta tandatangannya malah orang lain pula yang datang bagi pihaknya.
Of course she didn't come to meet him, dead people can't.
She died, Lilah yang dianggap sebagai pekerja yang hilang secara tiba-tiba lalu menghantar surat berhenti kerja.
Bagaimana Ethan kenal itu Lilah? Sebab rambutnya.Clip tersebut sangat gelap lampu tidak berpasang, tatkala pintu lif Ayana terbuka, dia keluar kemudian berlari dengan cemas apabila susuk tubuh yang sama berlegar dalam bangunannya itu mengejar lalu di peluk oleh Lilah kemudian dia merebahkan badannya bersama susuk tubuh tinggi itu.
Patutkah dia memberitahu Ayana yang Lilah sudah mati dan bukannya lari? Mood wanita ini sedang tidak stabil.Sukar untuk mengagak perasaan Ayana tika ini jika dia memberitahu lepastu menangis macam mana? Stok snek makanan juga sudah habis.God, why am I being so considerate now? And overthinker.
Fuck I'm an overthinker now?! Or just analysis over everything? Yeah analising, I can use that word.
If I tell her now, she will show the I-told-you-but-you-don't-believe-me face, I bet she will...I ain't risk my ego for today.
"Whats up with you?" Ayana menjeling sekilas Ethan yang sedang mengeluh panjang kemudian menepuk stereng kereta itu dengan kedua tangannya.
"Wondering how far the place is." Jawab Ethan.
"12 kilometres ahead then we'll arrive, I thought you knew that." Ucap Ayana dengan kening diangkat.Pelik-pelik sahaja respon jejaka itu.
"I do."
Masa dicepatkan kini mereka sudah sampai di tempat yang ingin mereka melakukan aktiviti yang telah dirancang itu.
Nampaknya kereta Ezra juga baru masuk ke dalam tempat parking itu serta kereta Danish.
Selesai sahaja Ethan mengusai kedudukan keretanya, Ayana pun keluar untuk membawa makanan tersebut.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romansa[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...