"Guess what i'm about to get..." Ethan berkata, tangan masih teguh memegang cermin lipat Ayana.
Wanita itu sedang sibuk memgusai tudungnya, mujur sahaja malam ini dia memakai anak tudung yang menutup satu kepala sehinga lehernya.
Dia masih geram dengan Ethan.
"On my nerve? You already did, Mr Bradbury." Ayana menjawab dengan nada jengkel.
"Hurry up can you?" Ethan sudah lenguh memegang cermin itu.Patutlah berat sahaja beg tangan wanita ini, macam-macam barang ada dalam tu.
Might as well put his wallet, phone and car keys right?
"The more you ask the longer it get." Bidas Ayana. Lengan bukan main sado pegang cermin tidak lama pun sudah lenguh? Banyak songeh.
Ting!
Dalam diam wanita itu terpegun melihat ruangan restoran seperti greek.Ruangan kedai-kedai sekeliling banyak dipenuhi oleh pengunjung.
Ethan sudahpun menempah meja untuk mereka makan malam di tepi tingkap dan pemandangan mereka nampak satu amusent park yang sangat besar agak jauh dari mereka tetapi masih boleh nampak dengan jelas.
Cantiknya!
Usai sahaja memesan makanan, Ayana memandang sekeliling, semasa mereka masuk, boleh dikatakan ramai juga yang mengunjungi restoran ini, biasalah makan malam.
Ada yang datang dengan pasangan, keluarga, dia? Datang dengan majikan.Namun Ethan menempah meja yang agak private.
Tidak jauh dari mereka ada mempunyai satu pasangan yang tampak tegang sahaja wajah mereka.Ethan yang selesai melihat telefonnya memandang Ayana dengan hairan.
Dia tenung siapa ni?
"What are you looking at?" Ethan memalingkan kepalanya untuk melihat siapa yang Ayana pandang sebenarnya.Dia nampak satu pasangan yang tegang, dia juga dengar perbualan mereka bukan dia ini penyibuk tapi memandangkan mereka duduk tidaklah jauh sangat dari mereka.
Apa salahnya kan? Dari nak mendengar Ethan merepek en.
Lagi pula kawasan yang Ethan tempah memang agak jauh dengan meja yang mempunyai empat kerusi serta lebih.
Meja yang dia tempah ini khas buat pasangan yang imgin makan malam berdua.
Tujuan dia tempah kawasan ni sebab nak jauh dari orang je bukan nak ber'romantika dan jauh dari orang-orang yang... Faham-fahamlah.
"Can you stop staring at them? Its rude." Ethan akhirnya bersuara dengan nada yang jengkel.Dah kenapa pandang dorang yang sedang bergaduh dalam diam itu, lama jugak wanita ini memerhati lelaki itu.
Ethan yang semakin geram itu menjentik dahi Ayana untuk menyedarkan wanita itu.
Tersentak terus diri tatkala dijentik oleh tangan besar milik Ethan.
Sakit!
"Ow." Ayana meringis kesakitan sambil menggosok dahinya perlahan-lahan.Tatapan tajam ke arah Ethan tidak menakutkan jejaka itu sedikit pun.
Kenapa dia rasa jelingan Ayana itu nampak, comel?
"I just hate when a couple argues in public and i missed the beginning of the argument and don't know whose side i'm on...So don't talk to me...I'm tryna focus and keep up with the tea." Luah Ayana dengan jujur, jejaka itu hanya memandang Ayana sambil menongkat dagu dengan kedua tangannya.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romantizm[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...