⚠️Warning : Long chapter ahead ⚠️
Ayana terasa sejuk mencengkam seluruh tubuhnya, seolah-olah suhu dalam bilik itu semakin turun. Liyana berjalan perlahan-lahan di sekelilingnya, senyum sinis di wajahnya. Walaupun tiada apa-apa yang menyentuh Ayana, setiap langkah Liyana membuatkan jantungnya berdegup lebih laju.
"Kau fikir semua ni berlaku tanpa sebab, Ayana?" suara Liyana lembut tapi menusuk jiwa. "Kau fikir kau boleh lari daripada apa yang dah jadi?"
Ayana menelan air liur, merasakan peluh sejuk mula mengalir di tengkuknya. Dia cuba untuk fokus, tapi pandangannya terasa kabur dengan ketakutan yang mula menguasai mindanya.
"Apa yang kau tahu tentang penderitaan?" Liyana sambung, nadanya semakin rendah, seolah-olah sedang berbicara tentang perkara yang jauh lebih besar daripada apa yang Ayana mampu fahami. "Kau tak pernah rasa apa yang aku rasa. Semua yang kau dapat... kau tak layak untuk itu."
Ayana menggigit bibirnya, berusaha menahan air mata yang hampir menitis. Dia tahu Liyana cuba memecahkan semangatnya. Kata-kata itu seperti duri halus yang menembusi minda, menusuk sedikit demi sedikit, tetapi sangat menyakitkan.
Meredith yang berada di sudut bilik, hanya memerhati, matanya tajam dan penuh dengan rahsia yang Ayana masih belum mampu rungkaikan. Dia tidak berkata apa-apa, tapi kehadirannya cukup untuk membuatkan Ayana rasa terkepung.
"Apa yang kau nak daripada aku?" Suara Ayana hampir tersekat. Dia cuba untuk mengawal getaran dalam suaranya, tapi ketakutan itu terlalu mendalam.
Liyana berhenti, berdiri di hadapan Ayana, memandangnya dari atas dengan penuh kebencian yang lama tersimpan.
"Aku cuma nak kau rasa apa yang aku rasa. Kau rampas semuanya daripada aku," Jawab Liyana perlahan, tapi setiap perkataan yang diucapkannya penuh dengan bisa.
Ayana duduk kaku di kerusi, perasaannya bercampur-baur antara takut dan keliru. Pandangannya tertumpu pada Liyana yang memegang pisau kecil di tangannya. Pisau itu tidak bergerak mendekatinya, tetapi kilauan logamnya di bawah cahaya malap cukup untuk membuatkan Ayana berasa tidak selesa.
Liyana memainkan pisau itu di antara jari-jarinya, seolah-olah ia tidak lebih daripada mainan biasa. "Kau tahu, pisau ni... bukan untuk kau. Tapi ia boleh buat kau ingat sesuatu," bisik Liyana, senyum sinis di bibirnya.
Ayana menelan air liur sekali lagi, cuba menenangkan degupan jantungnya yang semakin laju.
"Kau rasa selamat, kan? Sebab kau fikir kau masih boleh bertahan," Liyana meneruskan, sambil perlahan-lahan menghiris sehelai kain di hadapan Ayana. Kain itu koyak perlahan, bunyinya hampir tak kedengaran, tapi cukup untuk memberi isyarat jelas tentang apa yang boleh terjadi.
"Tapi, hakikatnya... kau tak pernah selamat," Liyana menyambung, nadanya lebih berbisik sekarang, seolah-olah cuba menusuk jauh ke dalam fikiran Ayana. "Kau fikir Ethan akan datang selamatkan kau? Atau mungkin kau tunggu abang kau? Kau silap, Ayana. Kau dah terlalu jauh ke dalam permainan ni."
Ayana cuba untuk bernafas dengan tenang, tapi rasa dingin dari pisau yang Liyana pegang semakin membuatkan tubuhnya kaku. Pisau itu tidak pernah menyentuhnya, tetapi ketakutan yang ditanam dalam dirinya lebih menyeksakan daripada sebarang luka fizikal.
Meredith, yang berdiri di belakang Liyana, hanya mengerling sesekali, cukup untuk menunjukkan bahawa dia juga mengawal keadaan ini tanpa perlu berkata apa-apa. Kehadiran kedua-duanya membuatkan Ayana rasa semakin lemah, seolah-olah segala tenaga diserap keluar daripada tubuhnya.
"Aku takkan buat apa-apa... selagi kau tak buat silap," Liyana berbisik lagi, kali ini lebih dekat dengan Ayana. Pisau di tangannya berputar sekali lagi, hanya untuk menambah tekanan yang Ayana rasakan.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romance[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...