Malam yang dipenuhi bintang itu sangat cantik tetapi suram baginya, adakah sebab ia berimejkan perasaannya pada waktu ini.
Walaupun keadaan angin malam sangat sejuk tetapi dia memakai baju hoodie yang tebal kemudian mengambil tempat duduk di kerusi yang selesa itu.
Not just a regular hoodie, its his.
Kenapa hoodie jejaka itu sangat selesa? Entah kenapa diri ini ingin memakai hoodie itu.
Why does she have the hoodie instead of returning it to its owner?
𝑭𝒍𝒂𝒔𝒉𝒃𝒂𝒄𝒌
"I promise as soon as we arrive I will clean this hoodie as well as the pants too and I'll return it to you." Kata Ayana sambil mendakap paperbag itu.
"Don't bother...I don't want any of your gems stick to my body." Jawab Ethan dengan nada datar dan wajah yang selamba, selamba yang buat orang rasa nak tumbuk.
How am i suppose to thank him nicely while all he did was ugh!
Senyuman ketat ditayang kemudian pudar serta merta.
𝑬𝒏𝒅.
Ayah, kenapa ayah buat Yayah macam tu? Yayah benci ayah.
Kenapa dia tergamak melakukan perbuatan jijik terhadap anaknya sendiri? Kenapa?!
Lengan dan seluruh badannya ditilik, kemudian memukul kuat di seluruh tubuh badan.Begitulah Ayana apabila dia bersendirian, sentiasa dihantui peristiwa itu apabila mindanya kosong.
Sebab itu dia sentiasa memenuhkan ruang fikiran dengan semua benda dan sekarang Ethan.Selalu bermain di mindanya, dekat dengan lelaki yang dia baru kenal dan majikannya itu buatkan diri ini terasa dilindungi.
Dia tidak pernah membenci sesiapa melainkan ayahnya sendiri.
Sewaktu dia berusia 14 tahun peristiwa gelap itu menimpa dirinya.Tanpa ada sesiapa yang tahu, melainkan hamba Allah yang kebetulannya lalu di tepi kereta ayahnya.
Jika dilihatkan dari segi bentuk tubuh lelaki itu seperti remaja masih tetapi tinggi dan berbadan agak sasa, lebih kurang macam Arshad, ketinggian mereka jugua sama.
Sampai sekarang dia terasa terhutang budi dengan lelaki itu, kerana sanggup menumpangnya balik ke rumah apabila ayahnya tidak sedarkan diri selepas pergelutan itu.Cara mereka bergelut menunjukkan lelaki misteri ini bukan sembarangan orang.
Pertama kalinya dia menaiki motosikal ditunggang oleh lelaki itu, wajahnya tidak kelihatan dek peristiwa itu berlaku di waktu malam.Dengan air mata mencurah membasahi tudung sekolahnya sambil memeluk kuat lelaki itu.
Keadaan yang memaksa dan memberi trauma kepadanya itu sehingga memeluk lelaki yang tidak ada ikatan yang sah.Esakan demi esakan kedengaran, setelah dia dapat bertenang sedikit Ayana memberitahu arah mana rumah yang didudukinya.
Tanpa banyak soal lelaki itu hanya mengikuti Ayana, tiada sebarang suara dari lelaki itu.Walaupun begitu dia tetap berasa syukur.
Dari sini di mana dia menghidap anxiety dan trauma.Siapa yang tahu? Hanya Arshad sahaja.Kerana pada waktu itu sewaktu mereka berdua telah tiba, Arshad berdiri di hadapan pintu itu dengan pandangan risau dan takut tapi ianya hanyalah tafsiran Ayana,
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romance[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...