"Dah kenapa tercebik cebik bibir tu aku tengok." Ayana tersentak dengan sapaan suara yang hadir dari belakangnya itu.
Kini Ayana sedang mencuci pinggan di singki.Mereka baru sahaja lepas sarapan sementara itu Erfan masih belum balik selepas dihalau oleh adiknya.
Kesian.
Rumah sendiri tapi kena halau.Siapa suruh kacau Ezra tengah dalam bulan sabit merah.
"Takdelah aku macam takde confident nak pegi harini."Ayana mengeluh.
Ezra menggelengkan kepala."Kau ni dah lepas pun interview tu.Jangan sia sia kan peluang ni weh.Asal kau taknak? Takut ek? HAHAHAHAHHH" Ayana kembali mencebikkan mulut.
Orang tengah serius boleh pulak budak ni melawak.
"Ish aku takutlah tengok muka dia tu..Ketat semacam je."Ezra masih dengan sisa tawanya dijeling tajam oleh Ayana.
"Kau ni apalah..Janganlah macamtu mana Ayana yang tak makan saman aku kenal tu? Hello wake up babe..Kejap lagi start dahlah first day of your...misery."
"ISH EZRAAA."
"WAAAAA."Ezra berlari ke ruang tamu apabila dikejar oleh Ayana dengan spatula yang masih basah.
Ayana kembali ke sinki untuk menghabiskan tugasnya lalu bersiap sedia sebelum ke tempat kerja yang akan dihantar oleh Ezra.
-------
"Erm excuse me." Ayana menyapa wanita dikaunter itu.Sebaik sahaja dia mendongak sedikit terbit senyuman lembut membalas sapaan wanita bertudung itu.
"You came just in time! Mr Bradbury requested you to go straight to his office in 14th floor."Terang wanita berambut light brown itu.
"Okay thank you so much.Have a nice day." Ayana menunduk sedikit dan memberi senyuman mesra ke arahnya.
"Thanks and you too miss Ayana."
Keadaan dalam bangunan itu sangat sibuk tetapi lift tidaklah penuh mana jadi ini telah memudahkan Ayana untuk menaikinya tanpa menunggu dengan lama.Terdapat beberapa pekerja yang turut berada di dalam lift itu.Dia hanya menyapa mereka dengan senyuman kecil dan mereka pun menyambutnya dengan mesra.Raut wajah dikawal dengan sebaiknya agar tidak kelihatan seperti tidak selesa kerana berdekatan dengan berlainan jantina.
Apa yang dia perasaan majoriti pekerja Encik Ethan ini merupakan lelaki dan dia tidak berapa selesa dengan keadaan itu.
'However i need to get use to this and of course...with the big boss himself.'
Sebaik sahaja tiba di tingkat milik bossnya.Mata sibuk mencari kelibat seseorang yang menjadi akan menjadi guidenya hari ini..Tetapi malangnya tidak nampak.Tanpa berlengah tangan terus mengetuk pintu dihadapannya ini.
"Come in." Suara itu kedengaran sayup disebalik pintu itu.
Ayana terus menolak pintu itu dengan sedikit kuat memandangkan pintu itu agak berat..Bukan agak tetapi memang berat.Pemandangan yang menyapa kornea mata Ayana ialah boss dia lah siapa lagi en en?
"Goodmorning Mr Bradbury." Ayana menyapanya dengan suara yang agak keras.Of courselah bercakap dengan berlainan jantina kenalah keraskan sikit suara kan.
Ethan menggumam dan menumpukan sepenuhnya perhatian ke arah Ayana.Sebaik sahaja mata mereka bertembung tubuh Ayana seakan akan kaku.Mana dah confident itu tadi?
Melayang jauh ke Malaysia.Ayana berdehem lalu membetulkan postur badan untuk berdiri dengan tegak dan sopan lalu menundukkan kepala sedikit tanda hormat.
Ethan masih tidak bersuara dan kekal memandang dirinya.Oleh itu hadirlah sesuatu yang dipanggil..'Awkward silence'..
"What will i do for today Mr?" Ayana terpaksa melontarkan soalan demi menyedarkan diri majikannya itu.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romansa[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...