❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 8 ❦︎

34 8 0
                                    

"My mind is so messed up lately."

"Relax Eth..Take a deep breath..I'm sure we will figure it out who is the mastermind behind all of this.Here.."Erfan menepuk bahu Ethan dan memberi Ethan satu plastik berwarna biru yang sedarhana besar itu."Your request is fullfilled my lord."Erfan ketawa kecil.

Ethan mengambil plastik itu dan membukanya.Teruja member dibuatnya tapi disorok perasaan itu.Mestilah keropok TAM TAM ketam itu kegemarannya setiap kali pergi ke Malaysia dia akan membeli buat stok snek di rumahnya.Borong sampai habis kedai tu stoknya.

"Thanks Fan.."Erfan mengangguk.Hilang stress Ethan apabila melihat barang boik itu.

Mereka berbual dengan rancak tentang topik yang random tapi mostly berkaitan syarikat.

Setelah bersalaman dan mengucapkan selamat tinggal.Ethan mengorak langkah menuju ke keretanya.Saat itu dia terpaling ke arah depan.

'I never knew this mart existed.'

Ethan membuat keputusan untuk pergi kesana untuk membeli kopi tin.Seraya itu dia berjalan semula keluar.

Tatkala sibuk dengan fikirannya.Tersentak apabila mendengar orang menjerit.

'Sounds like a girl.'

Tapi masalahnya suara itu datang dari longkang itu.

'Should i or should i not?-

Ethan menggulingkan matanya keatas dan berlari anak kearah suara itu.

Hanya cahaya yang malap itu menerangi tempat itu.

"PLEASE HELP ME I'M STUCK IN HERE."

"HELP PLEASE.."
Suara itu menjerit lagi.

"HELP ME-"Suara itu seakan-akan hendak menangis.

"HEL-"

"Hey are you okay?"

'What the actual fish i just asked?' Ethan memukul dahinya.

"I can't get out of here."Jawab perempuan itu.

Nak taknak terpaksalah Ethan menghulurkan tangan kanannya.Badan ditiarapkan ke jalan raya itu.

"Take my hand."

"What no." Ethan menggulingkan mata keatas.

"Look i'm not trying to ask you to marry me..I'm trying to save your life miss."Dengus Ethan.

"You are wasting my time miss."Sambung Ethan.

Kinda regret hanging out here to be honest.

And worst.

Why am i being so kind to stranger?

let alone a

girl.

"Hold on."

'My patience is running thin now missy.'

Setelah beberapa saat Ethan merasakan ada satu tangan yang dibaluti kain hoodie itu memegang erat tangannya.Ethan berdehem sedikit.

Walaupun tangan dibaluti lengan baju..it's still a woman's hand.

Ethan mula memegangnya dengan kuat lalu dengan senangnya dia mengangkat perempuan itu.Nasib ringan dan perempuan itu tinggi untuk dicapai tangannya ketika dia di dalam longkang itu.

Akhirnya dia berjaya mengangkatnya.Dia sempat melihat sekujur tubuh itu.

'Hijabs..Must be a muslim.'

"Thank you for your help Mr." Suara itu berkata.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now