❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 42 ❦︎

16 4 0
                                    

"Thank you so much for letting me stay in your place Bianca." Ucap Ezra dengan senyuman manis dan Bianca membalas senyuman itu.Bianca memulakan pemanduannya dan meninggalkan tempat itu.

"I'm glad you're comfortable Ez, I rarely stay in that place so with your existence the apartment became lively and will be more when you both sleep there." Ezra mengangguk laju setuju dengan Bianca.Mereka berborak dan menonton cerita sehingga larut malam.

"I love your homemade pizza." Bianca ketawa kecil dengan keterujaan Ezra.Pada awalnya dia berjumpa mereka di kedai buku itu dia berasa gemuruh apabila pandangan Ezra ke arahnya seakan-akan ingin memarahinya tetapi disebaliknya.

That girl has a resting bish face for real but after I got to know her my perception is vanished.

Unplanned sleepover yeah?

"You want to come in after we arrived?" Bianca menggeleng menolak ajakan Ezra kerana dia perlu menyelesaikan urusannya di luar.Kini mereka sudah masuk di  entrance suite itu.

"Looks like Ayana is here." Ujar Ezra dengan ceria.Mereka tahu Ayana duduk di rumah Ethan semalam dan pada mulanya dia agak takut dan resah apabila memikirkan keadaan Ayana di dalam rumah jejaka itu tapi dia percaya dengan mereka berdua tidak akan melakukan apa-apa perkara yang tidak elok.

Ezra menghubungi Ayana dengan agak lama dan mereka berborak bersama Bianca.Pada mulanya Ayana agak terkejut rupa-rupanya Bianca itu merupakan adik Ethan apabila Bianca membuka cerita.

Bianca memarkirkan keretanya di sebelah kereta Ethan, mereka nampak Ayana dan jejaka itu belum keluar dari kereta.

Apa yang dibincangkan itu pun mereka tidak tahu.Ayana yang perasan kehadiran Ezra dan Bianca terus keluar dari kereta Ethan.

Senyuman teruja terhias di wajah wanita itu kemudian memeluk sesama sendiri.Ethan masih di dalam kereta hanya memerhati mereka bertiga menyapa Ayana.

Selepas itu, Bianca yang perasan abangnya tidak keluar itu terus menerpa ke arahnya dan mengetuk tingkap itu.

Buka sahaja tingkap itu Ethan menaikkan kedua keningnya.

"Aren't you gonna go out?"

"I need to go to my office after this...You'll be staying here?" Bianca mengangguk faham kemudian menggeleng.

"I need to finish my assignments and stuffs...Gotta to go now, bye." Ethan membalas selamat tinggal.
Bianca memeluk mereka berdua lalu menuju ke keretanya.

Ethan juga mula memandu dan berhenti di depan mereka berdua.

"Thanks again Ethan." Ayana menunduk sedikit dengan senyuman kecilnya.

"Don't mention it." Ethan berkata kemudian menutup tingkapnya lalu meninggalkan kawasan itu.

"Amboi tersengih-sengih sampai sekarang ni apa cerita?"

"Takde pape...Along takde kat rumah?" Ezra menggeleng.Ayana masih teringatkan bentuk tubuh bada-Eh bukan-bukan yang tu.Dia masih teringatkan haiwan peliharaan Ethan.

Tidak sangka bahawa jejaka beku seperti dia itu mempunyai haiwan peliharan, arnab dan kucing pulak tu.Kelemahannya aghh.

Namun mereka itu juga seperti tuan mereka mujur sahaja Ayana pandai mengambil hati mereka.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now